Aangebrande Phönix |
27 mei 2004 17:59 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MiTgard
ik merk dat er hier velen tegen het wereldimperialisme van de VS zijn.
maar om dat te kunnen stoppen zal er een nieuwe grootmacht moeten oprijzen.
|
Misschien zijn we niet tegen het imperialisme omdat het Amerikaans is, maar enkel omdát het imperialisme is..
Citaat:
europa zou dit kunnen.
door het afrikaanse continent, of althans een deel ervan, te re-koloniseren.
|
Wauw, wat een subliem idee, dat de Amerikanen daar niet zijn opgekomen.
Citaat:
afrika heeft enorm veel bodemrijkdommen. maar er wordt niet het maximum uitgehaald. als ik niet beter wist zou ik haast denken dat de autochtone afrikaan er niet veel voor voelt om een moderne beschaving op te bouwen. na de kolonisatie ging het immers enkel bergaf. 'autonomie, wat moeten we daar nou mee?' hoor ik de afrikaan haast denken.
|
Onderdruk de Afrikanen een eeuwtje, laat ze dan de blanke verdrukkingsmacht ruilen voor een zwarte, merk dat de situatie onveranderd is en besluit dan maar de macht terug in handen te nemen. Het is duidelijk dat het westerse denken superieur is.
Citaat:
centraal-afrika ligt strategisch ideaal. in het noorden kom je uit op de ondoordringbare saharawoestijn, voor de rest omringd door zee. on-inneembaar, een beetje gelijk de VS.
|
Je denkt vooruit, je bent vast een Germaan. Eerst even snel mobiliseren, springen over de Sahara en met een blitzkrieg Afrika onder de voet lopen, het in een even hoog tempo ombouwen tot een fort, zodat tegen de tijd dat de Amerikanen arriveren je ze kan onthalen op loopgraven, kanonskogels en met malaria besmette negerhoeren.
Citaat:
het zou ook de sputterende economie in europa kunnen verhelpen. er zal immers behoorlijk wat gebouwd en aangelegd worden in de nieuwe wereld. uiteraard door europese bedrijven.
|
Wauw, er zit meer achter dan ideologische motieven. We moeten inderdaad ons haasten eer we creperen van de honger. Hoog tijd om de publieke opinie te sensibiliseren en bewust te maken dat de zwarten ons huizen aan woekerprijzen verhuren.
Citaat:
kijk, het verre oosten gaat nu met onze welvaart lopen.
nog een paar decennia en wij zitten op het welvaartspeil van Roemenie nu.
|
Wij waren het die de welvaart uitvonden, wij moeten er ook voor vechten!
Citaat:
gaan we ons laten doen?
tis ieder voor zich in deze wereld.
europa is overvol.
|
Ieder voor zich, maar alle Europeanen tesamen.
Ik heb reeds eerder gereageerd op uw "wereld vol"-bedenking.
Stom bourgeois-rotjoch.
|