Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   europa wereldgrootmacht. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=14758)

Mitgard 27 mei 2004 13:39

ik merk dat er hier velen tegen het wereldimperialisme van de VS zijn.
maar om dat te kunnen stoppen zal er een nieuwe grootmacht moeten oprijzen.
europa zou dit kunnen.
door het afrikaanse continent, of althans een deel ervan, te re-koloniseren. afrika heeft enorm veel bodemrijkdommen. maar er wordt niet het maximum uitgehaald. als ik niet beter wist zou ik haast denken dat de autochtone afrikaan er niet veel voor voelt om een moderne beschaving op te bouwen. na de kolonisatie ging het immers enkel bergaf. 'autonomie, wat moeten we daar nou mee?' hoor ik de afrikaan haast denken.
centraal-afrika ligt strategisch ideaal. in het noorden kom je uit op de ondoordringbare saharawoestijn, voor de rest omringd door zee. on-inneembaar, een beetje gelijk de VS.
het zou ook de sputterende economie in europa kunnen verhelpen. er zal immers behoorlijk wat gebouwd en aangelegd worden in de nieuwe wereld. uiteraard door europese bedrijven.
kijk, het verre oosten gaat nu met onze welvaart lopen.
nog een paar decennia en wij zitten op het welvaartspeil van Roemenie nu.
gaan we ons laten doen?
tis ieder voor zich in deze wereld.
europa is overvol.

Spetsnaz 27 mei 2004 14:37

Waar haalt u het recht om u zomaar even de Afrikaanse bodemrijkdommen toe te eigenen ?

Mitgard 27 mei 2004 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Waar haalt u het recht om u zomaar even de Afrikaanse bodemrijkdommen toe te eigenen ?

als het op overleven aankomt kan met zich niet inlaten met futiliteiten als 'recht' en 'onrecht'.
niemand heeft het over 'onrecht' als het europese volk verarmt ten voordele van de aziaten.
en de afrikanen... tja, die schieten elkaar toch liever overhoop met oude kalashnikovs i.p.v een beschaafde samenleving op te bouwen.

TomB 27 mei 2004 14:57

Citaat:

En als ge nu eens gewoon de grond koopt met de mineralenrechten voor wat eronder zit?

Shizie 27 mei 2004 14:58

Europa een grootmacht ? laat me niet lachen :)
Duitsland = misschien.

Mitgard 27 mei 2004 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Europa een grootmacht ? laat me niet lachen :)
Duitsland = misschien.

de Grootgermaanse federatie (dietsland, duitsland, oostenrijk, denemarken, scandinavië) die na het ineenstorten van de EU zal ontstaan heeft idd. meer potentieel dan europa.

Pelgrim 27 mei 2004 15:18

:lol: :lol: :lol:

En er gaat een gróóóóóóte storm komen die het hele noordelijk halfrond onder een grote ijskap zal brengen.

Mitgard 27 mei 2004 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

En er gaat een gróóóóóóte storm komen die het hele noordelijk halfrond onder een grote ijskap zal brengen.

welnee, de negers en de arabieren zullen dankzij hun grenzeloos intellect en creativiteit de mensheid naar een ongeëvenaard niveau van beschaving brengen.
:roll:

Spetsnaz 27 mei 2004 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

welnee, de negers en de arabieren zullen dankzij hun grenzeloos intellect en creativiteit de mensheid naar een ongeëvenaard niveau van beschaving brengen.

Zijn mensen met een donkere huidskleur minder intelligent dan ?

Dies 27 mei 2004 15:29

Citaat:

'autonomie, wat moeten we daar nou mee?' hoor ik de afrikaan haast denken.

Als dat inderdaad zo is dan zullen ze 'ons' wel uit zichzelf komen vragen of we hen willen helpen en eventueel opnieuw wensen te koloniseren. Voor het overige is uw mening nogal verwerpelijk.

Citaat:

niemand heeft het over 'onrecht' als het europese volk verarmt ten voordele van de aziaten.

Het Europese volk verpaupert helemaal niet, laat staan dat het ten gevolge van een verbetering van de situatie van de Aziaten zou zijn. Ge gaat er blijkbaar vanuit dat we in een wereld leven met een zero-sum economie en dat is natuurlijk klinkklare nonsens.

P.S. Toen ge jong waart toevallig mishandelt geweest door lees- en hoofdtekens?

Mitgard 27 mei 2004 15:41

Citaat:

Citaat:

waar zeg ik dat?
en als het zo zou zijn, dan zou je het toch niet mogen zeggen, dus what's the point.

Spetsnaz 27 mei 2004 16:03

Citaat:

Citaat:

waar zeg ik dat?
en als het zo zou zijn, dan zou je het toch niet mogen zeggen, dus what's the point.

Ik zie geen andere interpretatie van wat je schrijft. Mij niet gelaten dat je racist bent, maar doe dan niet zo hypocriet.

k9 27 mei 2004 16:05

Citaat:

europa zou dit kunnen.

Op economisch vlak is europa al (of nog steeds) en grootmacht enkel militair loopt het achter.

Citaat:

gaan we ons laten doen?
europa is overvol.
onzin

Mitgard 27 mei 2004 16:29

Citaat:

Citaat:

waar zeg ik dat?

Ik zie geen andere interpretatie van wat je schrijft. Mij niet gelaten dat je racist bent, maar doe dan niet zo hypocriet.

wat ben je toch ruimdenkend, spekneus.

TomB 27 mei 2004 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9
Op economisch vlak is europa al (of nog steeds) en grootmacht.

Die paar keer dat ze het eens zijn, ja ;)

Raging Bile Duct 27 mei 2004 17:35

Citaat:

ik merk dat er hier velen tegen het wereldimperialisme van de VS zijn. maar om dat te kunnen stoppen zal er een nieuwe grootmacht moeten oprijzen.
europa zou dit kunnen. door het afrikaanse continent, of althans een deel ervan, te re-koloniseren. afrika heeft enorm veel bodemrijkdommen. maar er wordt niet het maximum uitgehaald.

Akkoord, Europa zou dit kunnen maar daarvoor zullen het interne gekibbel serieus moeten reduceren en werken aan een Europees leger. Ik zou er alvast niet op liggen wachten. Dat (re)-koloniseren om grondstoffen te veroveren is nogal riskant, kijk maar naar Irak

Citaat:

centraal-afrika ligt strategisch ideaal. in het noorden kom je uit op de ondoordringbare saharawoestijn, voor de rest omringd door zee. on-inneembaar, een beetje gelijk de VS.

Oninneembaar ? Jij denkt nog aan 1914-18 zeker ? Met de huidige militaire technologie zijn natuurlijke barrieres geen obstakels meer

Het ziet er naar uit dat China een nieuwe grootmacht wordt, als ze het al niet is.

Aangebrande Phönix 27 mei 2004 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MiTgard

Misschien zijn we niet tegen het imperialisme omdat het Amerikaans is, maar enkel omdát het imperialisme is..

Citaat:

europa zou dit kunnen.
door het afrikaanse continent, of althans een deel ervan, te re-koloniseren.
Wauw, wat een subliem idee, dat de Amerikanen daar niet zijn opgekomen.

Citaat:

afrika heeft enorm veel bodemrijkdommen. maar er wordt niet het maximum uitgehaald. als ik niet beter wist zou ik haast denken dat de autochtone afrikaan er niet veel voor voelt om een moderne beschaving op te bouwen. na de kolonisatie ging het immers enkel bergaf. 'autonomie, wat moeten we daar nou mee?' hoor ik de afrikaan haast denken.
Onderdruk de Afrikanen een eeuwtje, laat ze dan de blanke verdrukkingsmacht ruilen voor een zwarte, merk dat de situatie onveranderd is en besluit dan maar de macht terug in handen te nemen. Het is duidelijk dat het westerse denken superieur is.

Citaat:

Je denkt vooruit, je bent vast een Germaan. Eerst even snel mobiliseren, springen over de Sahara en met een blitzkrieg Afrika onder de voet lopen, het in een even hoog tempo ombouwen tot een fort, zodat tegen de tijd dat de Amerikanen arriveren je ze kan onthalen op loopgraven, kanonskogels en met malaria besmette negerhoeren.

Citaat:

het zou ook de sputterende economie in europa kunnen verhelpen. er zal immers behoorlijk wat gebouwd en aangelegd worden in de nieuwe wereld. uiteraard door europese bedrijven.
Wauw, er zit meer achter dan ideologische motieven. We moeten inderdaad ons haasten eer we creperen van de honger. Hoog tijd om de publieke opinie te sensibiliseren en bewust te maken dat de zwarten ons huizen aan woekerprijzen verhuren.

Citaat:

Wij waren het die de welvaart uitvonden, wij moeten er ook voor vechten!

Citaat:

gaan we ons laten doen?
europa is overvol.
Ieder voor zich, maar alle Europeanen tesamen.

Ik heb reeds eerder gereageerd op uw "wereld vol"-bedenking.

Stom bourgeois-rotjoch.

Mitgard 27 mei 2004 18:11

je hoeft niet beginnen te schelden, phönix.
dat staat je niet zo goed.

Aangebrande Phönix 27 mei 2004 18:14

Citaat:

je hoeft niet beginnen te schelden, phönix.
dat staat je niet zo goed.

Gedraag je dan waardiger dan je opponent en draag het als een eretitel. Ook leden van mijn vriendenkring bestempel ik zo, het zegt weinig over mijn waardering voor je. Enkel over mijn oordeel.

Volksstormer 27 mei 2004 22:54

Citaat:

europa zou dit kunnen.
door het afrikaanse continent, of althans een deel ervan, te re-koloniseren. afrika heeft enorm veel bodemrijkdommen. maar er wordt niet het maximum uitgehaald. als ik niet beter wist zou ik haast denken dat de autochtone afrikaan er niet veel voor voelt om een moderne beschaving op te bouwen. na de kolonisatie ging het immers enkel bergaf. 'autonomie, wat moeten we daar nou mee?' hoor ik de afrikaan haast denken.
gaan we ons laten doen?
europa is overvol.

(Re)kolonisatie, zoals vroeger met zijn beschavings- en missiewerk, lijkt mij verkeerd. (Gebruik maken van de daar aanwezige grondstoffen niet.)

Hitler had (deels) gelijk toen hij stelde dat we onze blik oostwaarts moesten richten, naar de Russische ruimte, en niet naar 'verre' kolonies. "Oostwaarts zullen wij varen", maar niet in de zin (fysieke) kolonisatie.

Ik zie dus veel meer in de economische, culturele, politieke vereniging van Romp-Europa met Rusland, in een Rijk, een groot autarchische blok.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be