Loki |
13 december 2010 08:31 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
(Bericht 5158286)
Evolutionair verklaarbaar. De mens die zijn hersens gebruikte, had meer kans op overleven, en kon zich derhalve voortplanten, en diezelfde instelling aan zijn kinderen meegeven.
Helaas is de huidige trend eerder, dat elke mongool kinderen kan krijgen en daar zelfs financieel voor beloond wordt. Dat is natuurlijk geen mooi toekomstbeeld...
|
Uiteindelijk is het dieet en welke proteïnen je eet toch van belang, zie maar hoe we de laatste honderd jaar gegroeid zijn. Het probleem met hersenen is eerder dat je er gewoon ziek van wordt, vandaar ook de suggesties naar de neanderthaler. Langs de andere kant, overdaad schaadt en de vraag is dan misschien of sporadisch kannibalisme een effect kan hebben gehad op de menselijke evolutie.
Voor alle duidelijk heb ik het niet onmiddellijk over de menselijke soort zelf, maar over zijn voorvader, één of andere oer primaat die zijn nageslacht de eigenschap heeft gegeven tot kannibalistisch gedrag zonder reële noodzaak.
De vraag die ik me eigenlijk stel is of een bepaald voedingspatroon invloed heeft op het menselijk gedrag en aldus of een bepaald dieet er zou kunnen toe leiden dat zijn gedrag minder buitensporig agressief wordt en in welke mate gewoonten effect kunnen hebben over de generaties heen.
|