Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Truttenboom gooit onze privacy te grabbel ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147767)

Hoogmoed 10 december 2010 19:52

Truttenboom gooit onze privacy te grabbel !

Turtelboom zou moeten terecht staan voor hoogverraad tegen het Belgische volk.
Ze gaat onze privacy gegevens aan 1 van de grootste en meest corrupte landen in de wereld doorspelen!
Een land dat alle internationale verdragen aan zijn laars werpt, politieke gevangenen vasthoud, mensen vasthoud zonder vorm van proces, de persvrijheid tegenhoud en meer van dat fraais!

http://www.vld.be/?type=nieuws&id=1&pageid=40412

Bobke 10 december 2010 20:16

Onze ?

Hoogmoed 10 december 2010 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5156597)
Onze ?

Denk je echt dat het beperkt gaat blijven tot verdachte gevallen. In de VS hun ogen is elke niet VS burger verdacht.

Bobke 10 december 2010 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed (Bericht 5156651)
Denk je echt dat het beperkt gaat blijven tot verdachte gevallen. In de VS hun ogen is elke niet VS burger verdacht.

Jij niet ?

Nierika 10 december 2010 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed (Bericht 5156651)

En dan?
IK sta in geen enkele databank, dus mogen ze gerust mijn vingerafdrukken scannen, en mijn speeksel ontleden.

Al die misplaatste drukte om niks...

Hoogmoed 10 december 2010 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5156680)
En dan?
IK sta in geen enkele databank, dus mogen ze gerust mijn vingerafdrukken scannen, en mijn speeksel ontleden.

Al die misplaatste drukte om niks...

misplaatst, terechte bezorgdheid zal je bedoelen.
Beetje bij beetje zijn we onze volledige privacy aan het opgeven voor misplaatste veiligheid!

Nierika 10 december 2010 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed (Bericht 5156686)
Beetje bij beetje zijn we onze volledige privacy aan het opgeven voor misplaatste veiligheid!

Oh Hoogmoed, ik ga me niet veiliger voelen omdat men nu mijn vingerafdrukken zal nemen als ik de vlieger opga, net zomin zal ik me niet in mijn privacy geschaad voelen.

We moeten niet alles buiten proportie opblazen.

Dat mijn gsm overal traceerbaar is vind ik persoonlijk veel erger!

Bobke 10 december 2010 21:39

Citaat:

misplaatst, terechte bezorgdheid zal je bedoelen.Beetje bij beetje zijn we onze volledige privacy aan het opgeven voor misplaatste veiligheid!

Voor sommigen wel.

Hoogmoed 10 december 2010 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5156721)
Oh Hoogmoed, ik ga me niet veiliger voelen omdat men nu mijn vingerafdrukken zal nemen als ik de vlieger opga, net zomin zal ik me niet in mijn privacy geschaad voelen.

We moeten niet alles buiten proportie opblazen.

Dat mijn gsm overal traceerbaar is vind ik persoonlijk veel erger!

vingerafdrukken zijn verleden tijd.
De dag van vandaag draait het om ons DNA.

Raf 10 december 2010 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5156680)
IK sta in geen enkele databank

Weet je dat wel heel zeker?

pajoske 10 december 2010 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5156757)

Hij vergeet waarschijnlijk de databanken van financiële instellingen waar al zijn betalingen met bankkaart (ook proton) bijgehouden worden. Dat is geen probleem, totdat de gelinkte levensverzekeringsmaatschappij eens gaat kijken hoe dikwijls hij bij de apotheker, of het frietkot binnenloopt.

Raf 10 december 2010 22:01

Citaat:

Zeer juist.

Een verstandige Amerikaan (ja, die zijn er ook) zei ooit: "Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."

Groot gelijk had die man.

Nierika 10 december 2010 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5156788)
Zeer juist.

Een verstandige Amerikaan (ja, die zijn er ook) zei ooit: "Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."

Iemand die zo'n generalisaties poneert, en daarbovenop nog eens beweert wat een ander al dan niet verdient, die kan men moeilijk verstandig heten.

Doe eens normaal, dat moet jij toch ook inzien!

Nierika 10 december 2010 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5156778)
Hij vergeet waarschijnlijk de databanken van financiële instellingen waar al zijn betalingen met bankkaart (ook proton) bijgehouden worden. Dat is geen probleem, totdat de gelinkte levensverzekeringsmaatschappij eens gaat kijken hoe dikwijls hij bij de apotheker, of het frietkot binnenloopt.

Betaal jij serieus in het frietkot met proton?

Nogmaals, buitenproportionele emo-reacties.

Aldus: ik ga me niet veiliger voelen als men mijn vingerafdrukken scant of mijn dna controleert alvorens ik in een vliegtuig stap, maar ik ga meook niet geschaad voelen in mijn privacy.

Is dat nu zo moeilijk te begrijpen dat niet iedereen naar jullie voorbeeld van die paranoïde gedachten kweekt?

Nierika 10 december 2010 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5156757)

Ik zal het anders stellen: ik sta in geen enkele databank die ervoor kan zorgen dat ik ergens in de problemen raak als

a. mijn vingerafdrukken worden gescand
b. mijn DNA wordt gecontroleerd.

Ik zie dus tot nader order nog steeds niet in waar jullie druktemakers zich zo druk over maken.

Maar blijf vooral proberen...

Bob 10 december 2010 22:24

Citaat:

Heb die bedenkingen ook al gemaakt, als het over het bankgeheim ging.

Raf 10 december 2010 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5156809)
Iemand die zo'n generalisaties poneert, en daarbovenop nog eens beweert wat een ander al dan niet verdient, die kan men moeilijk verstandig heten.

Doe eens normaal, dat moet jij toch ook inzien!

Benjamin Franklin was nochtans niet de eerste de beste. Ik zou hem gerust verstandig durven noemen... En dit in schril contrast tot heel wat mensen op dit forum die vooral zichzelf verstandig noemen, terwijl daar duidelijk geen enkele aanwijsbare reden voor te vinden is.

Raf 10 december 2010 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5156822)
Ik zal het anders stellen: ik sta in geen enkele databank die ervoor kan zorgen dat ik ergens in de problemen raak als

a. mijn vingerafdrukken worden gescand
b. mijn DNA wordt gecontroleerd.

liberalist_NL 10 december 2010 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed (Bericht 5156565)
Turtelboom zou moeten terecht staan voor hoogverraad tegen het Belgische volk.
Ze gaat onze privacy gegevens aan 1 van de grootste en meest corrupte landen in de wereld doorspelen!
Een land dat alle internationale verdragen aan zijn laars werpt, politieke gevangenen vasthoud, mensen vasthoud zonder vorm van proces, de persvrijheid tegenhoud en meer van dat fraais!

http://www.vld.be/?type=nieuws&id=1&pageid=40412

Dan ga je toch lekker niet naar de VS? Jezus man...

Nierika 10 december 2010 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5156788)
Zeer juist.

Nu ik er nog eens over nadenk:

De één of andere brave maar bange, (banggemaakte) paranoïde man die écht vreest dat zijn vliegtuig ooit zal worden gekaapt door een terrorist met baard, bom en tulband en er dus om die reden geen graten inziet dat zijn vingerafdrukken worden genomen, als het hem maar een zweem van veiligheid verschaft, die man verdient dus geen veiligheid en geen vrijheid.

Moet je zelf eens lezen, met je nochtans niet ondermaatse intelligentie, van welke volksmennerij (van een paranöide "verstandige" Amerikaan) je jezelf bedient om je punt te bewijzen.

Als dat de argumenten zijn, dan is de case wel heel erg zwak.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be