![]() |
Horror-winter op komst.
Pak sneeuw van 25 cm deze week, dalende temperaturen tot -17, dat voorspellen Duitse weerkundigen.
Nerveuze Friezen, stijgende gasprijzen, lawinegevaar in de Ardennen, bestorming van warenhuizen door verkleumde daklozen. Met de auto naar Stavoren over het bevroren IJsselmeer. Honderden pubers met hun tongen vastgevroren aan bruggen. Hongerige everzwijnen die dorpen op de Veluwe en in de Ardennen plunderen. Wildplassers met bevroren plassers. Overal chaos, files van 1500 km. Westerschelde geheel dichtgevroren, uiteraard de schuld van den Ollander. Dat wordt lachen ! |
Als we nu eens allen onze auto's fijn een paar dagen en nachten lang laten doordieselen in plaats van de motor af te zetten, dan zal die extra CO2-uitstoot toch wel voldoende zijn om die komende winterterreur afdoende te beteugelen?
|
Wel spijtig van de aardgaskost voor Huize Chaos dan, maar enkele extra plakken piepschuim kunnen al een verschil maken.
Ik zie voor de rest weinig problemen. |
och, gewoon -4 volgende week
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een kameraad van mij zijn vader is vorig jaar overleden, hij was vooraan de vijftig. En niet alleen zijn schoonmoeder leefde nog, maar zelfs nog de moeder van zijn schoonmoeder. Dus hij had sowieso weinig kans om zijn schoonmoeder te overleven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar vertel! |
Citaat:
|
Citaat:
Hoeft hij geen tol te betalen in de tunnel. |
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=Y9VHF...eature=related |
Citaat:
Moest ik op mijn oude Tomos 4TL bij -19 en zeker 30 cm sneeuw proberen op tijd te komen. Vanmorgen was het nog 9,5 graden, nu waait de wind uit het NO en is het -3. |
Citaat:
|
Citaat:
|
:cheer: leve de sneeuw :cheer:
:cheer: zet de boel plat :cheer: |
Citaat:
|
-17 graden? 8O
|
Ik wil niet moeilijk doen, maar volle bak CO2 uitstoten zal niet direct soelaas brengen.
De ijskappen smelten eerst een beetje, dat smeltwater verstoort de golfstroom, waardoor die afgenomen is. Bijgevolg kan hij minder warmte richting Europa sturen. De gevolgen merken we? Dat is althans een hypothese. De voorspelling is, dat dit scenario nog even zal blijven duren... Vrees niet, wetenschappers denken niet dat we in een the day after tomorrow stadium terechtkomen en de golfstroom zal stilvallen. Ze denken dat hij terug zal aansterken doordat het zoutgehalte op den duur sterk verminderd is (smeltwater = zoet water). Als dat aansterken gebeurt, gaan we definitief naar een gemiddeld warmer Europees klimaat. Als u eergisteren een ticketje Griekenland geboekt hebt om er van de zon te gaan genieten, bent u overigens te laat. Op 2 dagen tijd is de temperatuur daar meer dan 20 graden gezakt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be