![]() |
Godsdienstlessen worden aangepast
Citaat:
Nu gaan ze onze kinderen nog wat meer indoctrineren om zieltjes te kunnen winnen voor hun leeggelopen kerken te kunnen vullen . In tijden waar het duidelijk is dat religie de meest afschuwelijke dingen huisvest en toepast ??? .. Ik blijf erbij scholen moeten religievrij zijn , goden horen thuis in de geschiedenis les . ;-) |
Citaat:
Mocht het imam zijn die dat zegt, het land stond in rep en roer. |
Als de katholieke sekte godsdienst wil dat ze het dan zelf betalen , scholen , kerken de lonen van de pedoclub enz...afschaffen die handel . Laat de werknemers hier niet verplicht voor opdraaien ! Buiten het katholiek onderwijs vloeit er elk jaar 1MILJARD euro naar deze waanzin ????
|
Citaat:
Idd ... wat dan ook weer terecht is , maar over deze idioten zwijgt men in alle talen vooral die 1 miljard euro ?? Begrijp wie het begrijpen kan . |
Scholen zouden inderdaad 100% seculier moeten zijn.
Godsdienstles moet kunnen, maar moet een les zijn over alle aspecten van alle godsdiensten. Specifieke godsdienstles kan dan georganiseerd worden zoals muziek- of kunstscholen, naar gelang de wensen van de ouders. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het rare is dat men het raar vindt als een katholiek dat zegt. |
Citaat:
|
Iedereen zou een minimum aan basiskennis moeten hebben van de Bijbel en de christelijke theologie, al is het maar om grote delen van de Westerse literatuur, cultuur en geschiedenis te begrijpen. Dit is niet alleen mijn mening, maar ook de mening van bijvoorbeeld Richard Dawkings... De katholieke scholen van vandaag slagen zelfs niet meer in die minimale kennisoverdracht.
|
Citaat:
Wie KIEST voor een katholieke school, maakt per definitie een keuze voor katholieke leer. Het volstaat een andere keuze te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zou men in een koranschool niet de islam mogen onderwijzen? Dus, a fortiori, waarom zou in een katholieke school niet de katholieke godsdienst de nadruk mogen krijgen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
echte katholieke scholen zijn veel kleiner. |
Citaat:
Niet dat ik verwacht dat een liberaal die nuance begrijpt. |
Ik ben het trouwens eens met de aartsbisschop.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be