![]() |
Woolding is véél efficienter dan Water-Boarding.
Woolding is véél efficienter dan Water-Boarding.
Hoewel Dick Cheney altijd al, en Georges Bush ook nog eens onlangs in zijn Memoires, meedeelde dat Water-Boarding goede informatie oplevert, is Woolding véél efficienter. Woolding is een honderd-procentige efficiente anti-zwijgzaamheidspraktijk. Uitgevonden door de Engelsen. En toegepast op Spaanse gevangenen in de zeventiende eeuw. Hoe werkt dat nu? Je brengt een hoofdband aan, bv in het goedkoop maar sterke linnen, en spant dat aan met een tourniquet. Dat hoeft niet meer dan een stokje of een staafje te zijn (zoals ook gebruikt bij het afklemmen van aders). Heel goedkoop. De meest zwijgzame mens zal beginnen praten zodra zijn ogen uit zijn kassen beginnen te puilen. Het is een van de pijnlijkste dingen die je iemand kan aandoen. En het laat geen sporen na. Tenminste, als je het tourniquet niet aandraait tot de ogen effectief uit de kassen springen en tot de hersens uit de schedel barsten. Dat het geen sporen nalaat, is een gemeenschappelijk kenmerk met Water-Boarding. Plus, dat het een tortuur is. Maar dat iets tortuur is heeft beschaafde mensen nooit ervan weerhouden dit middel tot infoverzameling toe te passen. En wie is er nu meer beschaafd dan de grote verdedigers van de beschaving Cheney en Bush?. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De aanzet tot discussie is, of de Amerikanen zich niet wereldwijd belachelijk hebben gemaakt met het invoeren van een nieuwe martelpraktijk, terwijl de Engelsen al meer dan drie eeuwen beschikten over iets dat veel efficienter was? |
Damn Woolding-effect... Ik heb die missende f niet gezien... tja, ze was er niet...
Woolding dat is nieuw voor mij. Ik zet mijn hoofdband af.8O |
Citaat:
|
Citaat:
A New Pumping Device Brings Hope for Cheney " The pumps are partial artificial hearts known as ventricular assist devices, and they come in various models. Mr. Cheney’s kind is about the size of a D battery and leaves most recipients without a pulse because it pushes blood continuously instead of mimicking the heart’s own pulsatile beat. Most such pulse-less patients feel nothing unusual. But they are urged to wear bracelets or other identifications to alert emergency room doctors as to why they have no pulse." Bron : http://www.nytimes.com/2010/07/20/he...docs.html?_r=1 |
Citaat:
|
Ten eerste is het al een schitterende ironische stijlfiguur Waterboarding belachelijk te maken door het te vergelijken met een oude martelpraktijk als Woolding.
Van dat laatste moet je natuurlijk wél op de hoogte zijn, daartoe. Ik heb hem gevonden in het boek van James Michener, "Caribe". |
Citaat:
|
Dat politici - Amerikaanse nog wel - zich bezighouden met de efficiency van hun martelpraktijken geeft precies het lage morele en menselijke niveau weer van hun denkwereld. Maar wat anders kan je verwachten van dit schooiersvolk?
|
* Meer dan 20 berichten verwijderd op 3 tabbladen. Proficiat! Vanaf nu enkel on topic, aub, of de draad wordt gesloten. *
|
In een draad zonder inhoud kunt ge moeilijk inhoudelijk reageren...
|
Waarom het allemaal zo moeilijk maken als ge gewoon iemand stapelzot kunt maken door hem een dag of 3 niet te laten slapen, ...
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Bovendien respecteert het de oude tradities. Al die dure nieuwlichterij, dat drijft alleen maar het bruto nationaal product op. |
Citaat:
|
Citaat:
Zotte beulen die terroristen zot martelen, dat laat wél zotte sporen na in de maatschappij. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be