![]() |
Huurdersbond moet malafide huurders bestrijden
Het valt alle partijen, zowel huurders als verhuurders, advokaten, deurwaarders en vrederechters, op: het aantal malafide huurders neemt zienderogen toe.
Hier wacht een belangrijke taak voor de Huurdersbond: hun aangeslotenen hebben er immers alle belang bij dat de Bond ook daadwerkelijk misbruiken door huurders bestrijdt, zodat goedmenende huurders voortaan met minder argwaan worden benaderd. Doen ze dat niet, dan is er binnenkort geen enkele eigenaar meer over die nog wil verhuren, met rampzalige gevolgen voor de minderbedeelden in onze maatschappij. |
Niemand van de huurdersbond op dit forum?
|
Hoe gaan ze die bestrijden ?
Door de verhuurders te verplichten om iedereen aan te nemen ? |
Huurdersbond is een quasi nutteloze instelling. Ze verwijzen je gewoon door naar peperdure advocaten. Paar keer mij op beroept, uiteindelijk zélf maar de woonwetgeving geleerd en heeft mij veel betere resultaten opgebracht.
En actie is deels nodig, ken verhuurders met heel veel problemen. Heb aan de andere kant ook wel problemen gehad met compleet ridicule verhuurders. Mes snijdt aan beide kanten lijkt me. Eerste stap in elk geval moet tegen immo's gericht worden die de wetgevingen courant met de voeten treden waardoor men geen echt zicht krijgt op de (beschikbare) markt. |
Citaat:
|
Het kan wel op Ebay en andere sites, waarom niet voor de verhuurmarkt: een puntenquotering voor betrouwbare huurders en verhuurders. Zo kan aan beide kanten direct het kaf van het koren worden gescheiden.
|
Citaat:
Citaat:
|
Ook zonder verhuurders kan je leven,bende dikke nekken,afzetters
|
Citaat:
Een verhuurder heeft echter geen enkele relevante informatie over de toekomstige huurder. Betaalt hij op tijd? Onderhoudt hij het pand zoals een goed huisvader? Hier zou een puntensysteem veel ellende kunnen voorkomen. |
Citaat:
???? Geen verhuurders, geen huurwoningen, en dus geen vaste verblijfplaats voor al diegenen die niet zelf een pand kunnen kopen. |
Citaat:
|
Citaat:
Je bent als verhuurder toch niet verplicht om via een immo te verhuren.. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
*misverstand* |
Citaat:
- vlotte betaler - goede communicatie - correcte omschrijving van het goed - eerlijke afhandeling - onderhoudt als 'goede huisvader' |
Citaat:
|
Citaat:
Punten toekennen via de twee verenigingen: huurdersbond en eigenaarsbond. Waarbij de huurdersbond punten toekent aan eigenaars en de eigenaarsbond aan huurders. |
Citaat:
Hoewel best interessant lijkt me uw idee toch moeilijk realiseerbaar in de praktijk..bovendien is er een continu instroom/uitstroom van beide groepen en hebben 'scheidende' partijen gewoonlijk weinig interesse in het beschermen van hun opvolgers.. |
Citaat:
|
Citaat:
1. De dag maakt niets uit. Cfr uitspraak van een rechter in een mij zeer bekende zaak. Enkel als je een onderscheid wil maken tussen een perfecte huurder en een goede huurder. 2. 1x ambras met een eigenaar (wat vrij makkelijk te 'bereiken' valt als je een aantal rechten wil bereiken ivm herstellingen tijdens langere huurperiodes) en je valt al in de categorie 'slecht'. Verhuurdersbond is quasi betrokken partij omdat ze haar eigen leden moet beschermen, en is dus ver van subjectief. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be