![]() |
Klasseonderwijs in de 21ste eeuw?
Groot-Brittannië is het toneel van gewelddadige studentenprotesten sinds de overheid aankondigde dat ze het inschrijvingsgeld voor universiteiten bijna zal verdrievoudigen van zo'n 4.000 naar een kleine 11.000 euro per jaar.
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...nprotest.dhtml Het is aan de jeugd om hun toekomst te grijpen. Mei '68 in gedachte... |
Citaat:
|
Grijp de toekomst. Koppel overheid en onderwijs los!
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe zie je dat concreet? Bedrijven die scholen sponsoren in ruil voor... ? Onderwijs als liefdadigheid? |
Citaat:
|
Citaat:
En aan de andere kant betaalt iedereen dan minder belastingen, dus niks houdt je tegen om al vast te beginnen met sparen vanaf de geboorte van je kind. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee bedankt, en ik denk dat de overgrote meederheid dat niet ziet zitten. Onderwijs is een kerntaak van de overheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik niet begrijp is waarom je onderwijs tot één van de kerntaken van de overheid beschouwd. Zou je dat kunnen uitleggen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben de laatste om te beweren dat een staat zich in alles moet bemoeien. Maar onderwijs lijkt mij toch een domein dat voor ieder belangrijk is, en dus bijgevolg voor ieder toegankelijk moet zijn. Wat niet belet dat er bedrijven zijn die ook onderwijs organiseren, met erkende certificaten. Uiteraard, voor wat, hoort wat, en niets voor niets. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan inderdaad een lening aangaan, om de studiekosten te financieren, en later die lening terugbetalen. Vraag is natuurlijk wat met iemand die probeert en niet slaagt. Ik vrees dat velen hun kans niet zullen wagen. En, hoewel de kansen verhogen, is een diploma niet steeds een garantie op welvaart. |
Citaat:
je vergelijking zou steek houden moest het dus gaan om een Mercedes M of een vergelijkbare auto. Nieuw, wel te verstaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be