Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Banken voor de rijken en banken voor de armen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147988)

Sidharta 15 december 2010 16:09

Banken voor de rijken en banken voor de armen

Mensen met veel geld krijgen en beter service bij de banken dan mensen met minder geld.

Txiki 15 december 2010 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 5166720)
Mensen met veel geld krijgen en beter service bij de banken dan mensen met minder geld.

Dat is altijd en overal zo. Toch? Wie heeft, die krijgt.

Sidharta 15 december 2010 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5166768)

Dus Vlaanderen krijgt meer waar voor haar geld dan Wallonie?:roll:

solidarnosc 15 december 2010 17:11

Citaat:

:lol: Allé. Ken je één winkel waar mensen met geld een slechtere behandeling krijgen dan mensen met weinig geld. Je moet gewoon eens naar een winkel in mooie kleren en een keer met een training of iets dergelijks en je ziet meteen het verschil. Zelfs de wagen waarmee je een parking oprijdt heeft een invloed (als ze die zien)

CyberpunX 15 december 2010 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5166937)
Zelfs de wagen waarmee je een parking oprijdt heeft een invloed

Rijke mensen lopen doorgaans niet zo te koop met hun geld. Wagens willen niet noodzakelijk iets zeggen. Men is dus best vriendelijk tegen iedereen.

born2bewild 15 december 2010 17:36

Citaat:

:lol: Allé. Ken je één winkel waar mensen met geld een slechtere behandeling krijgen dan mensen met weinig geld. Je moet gewoon eens naar een winkel in mooie kleren en een keer met een training of iets dergelijks en je ziet meteen het verschil. Zelfs de wagen waarmee je een parking oprijdt heeft een invloed (als ze die zien)

calimero

duveltje382 15 december 2010 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5166768)

²

100% gelijk
Als ik een paar maanden geleden op de straat leefde kreeg ik van niemand;-)
Dus ieders voor zich is juist ,dat heb ik geleerd,en geloof mij vrij dat ik het daar bij hou !!

brother paul 15 december 2010 18:01

Citaat:

ha ja, ik lach mij ziek met zo' verkopers, stond ik daar eens een uur te draaien in een bmw garage, en geneen verkoper die mij bekeek,
ik heb toen een landrover gekocht

daiwa 15 december 2010 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5167126)
ha ja, ik lach mij ziek met zo' verkopers, stond ik daar eens een uur te draaien in een bmw garage, en geneen verkoper die mij bekeek,
ik heb toen een landrover gekocht

Doet me denken aan iets in die aard dat enkele jaren geleden op een autosalon gebeurde.

Een sjofel geklede man wou een Porsche kopen en werd door de verkoper wandelen gestuurd met een air van ' wat kom jij hier doen, je wil een Porsche kopen en hebt nog geen nagel om aan uw gat te krabben'.

Enkele uren later kocht diezelfde man een Rolls Roye. :lol::lol:

Nierika 16 december 2010 00:19

Citaat:

Ik zal zelfs nog meer zeggen, en iedereen die in een bank werkt weet dat (maar zal het niet altijd willen toegeven):
Mensen met veel geld krijgen goedkopere leningen dan mensen die weinig geld hebben.

Pieter B 16 december 2010 02:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5166982)
Rijke mensen lopen doorgaans niet zo te koop met hun geld. Wagens willen niet noodzakelijk iets zeggen. Men is dus best vriendelijk tegen iedereen.

Inderdaad, ik ben bijvoorbeeld schatrijk maar ik rij met een klein wagentje omdat dat milieu vriendelijk is.

Klarekijk 16 december 2010 02:43

Citaat:

Is dat ooit anders geweest ?

Als je geld hebt hoef je niet naar de bank te gaan , die komen wel naar huis hun diensten aanrijken. als je geen geld hebt moet je borgen geven om een credietje te krijgen

Sidharta 16 december 2010 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5167973)
Ik zal zelfs nog meer zeggen, en iedereen die in een bank werkt weet dat (maar zal het niet altijd willen toegeven):
Mensen met veel geld krijgen goedkopere leningen dan mensen die weinig geld hebben.

En mensen met veel geld betalen de belasting om de banken te redden.

Jan van den Berghe 16 december 2010 11:35

Citaat:

Dit niet om een betere of slechtere behandeling, maar als je grote bestellingen plaatst bijvoorbeeld of je bent een vaste klant, zal je ongetwijfeld een grote tegemoetkoming krijgen. Je wordt er ietsje meer in de watten gelegd dan een kleine klant, dan een occasionele klant, enz. Dat is nu eenmaal heel normaal, wat evenwel niet inhoudt dat een ondernemer zijn kleine klanten 'slecht' zal behandelen.

duveltje382 16 december 2010 11:43

Denken jullie dat rijken gelukkiger zijn:-D
Dat dit soort bank mij zou interesseren :roll:
Dat mijn geluk nu minder waard is dan die met zijn dikke bak onder zijn kont
Geloof dan maar in sprookjes hoor
Dus laat die dikke nekke bank er nu eens zijn zeg ;-)

duveltje382 16 december 2010 11:45

ps
Argenta is niet zomaar bank van het jaar 2009 geworden,en daar zijn de aandeelhouders ook niet armer van geworden ;-)

Jan van den Berghe 16 december 2010 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5168524)
ps
Argenta is niet zomaar bank van het jaar 2009 geworden,en daar zijn de aandeelhouders ook niet armer van geworden ;-)

Ik ben ook klant bij Argenta, maar ik heb wel vastgesteld dat er soms wel een ietsje andere service is als je het ene jaar wel en het andere jaar niet een mooie belegging bij de bank plaatst.

Vito 16 december 2010 12:27

Veel hangt ook af van kantoor tot kantoor...

duveltje382 16 december 2010 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5168574)
Ik ben ook klant bij Argenta, maar ik heb wel vastgesteld dat er soms wel een ietsje andere service is als je het ene jaar wel en het andere jaar niet een mooie belegging bij de bank plaatst.

Eerlijk
Daar moet ik U 100% gelijk in geven
Ook dat mag gezegd zijn !!!!

duveltje382 16 december 2010 12:35

Home banking,en je hoeft geen speciale service;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be