![]() |
40.000 arme zelfstandigen??!
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...-armoede.dhtml
We weten allemaal dat een zelfstandige niet graag al zijn inkomsten aangeeft... m.a.w. wat is de waarde van een onderzoek dat zich baseert op Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Toch niet vergeten dat de 'steenrijke' zelfstandige veelal een mythe is..in veel bedrijfssectoren is het toch trappelen om boven te blijven.. |
Tja, tussen werknemers zijn er ook verschillen kwa inkomen,en tussen de zelfstandigen is dit ook zo.Maar als ik hier in mijn dorpje eens rondzie naar bepaalde zelfstandigen zoals bakkers,slagers....enz enz.....Hmmm!!! ...ze doen het zeker niet slecht.....grote moderne winkels,eigendommen,luxe wagens, en ga zo maar door.En ja, wat is de waarde van zo een onderzoek hé.0,0 zeker.
|
Bakkers en slagers met een (lokaal) monopolie kunnen nog bakken geld verdienen..een hoop andere zelfstandige sectoren lukt dat al minder...landbouw,horeca,dienstensectoren enz..
|
veel mensen werken bij bedrijven onder zelfstandig statuut. meer dan behoorlijke inkomsten, en een van de eerste dingen die men je leert is hoe je zo weinig mogelijk aangeeft en terugtrekt. De houding van veel zelfstandigen is trouwens negatief, ze doen niet graag al teveel voor hun klant buiten afrekenen. En de fraude is enorm. Dus helaas geen medelijden.
|
Citaat:
Belastingaangiftes vormen het probleem van de belastinginner. Niet van de belastingaangever. Als een overheid niet weet wat haar onderdanen verdienen, dan is die overheid de enige sukkel. |
Citaat:
|
Ik ben zelf al 30 jaar zelfstandig , nr 1 als ik alle uren reken die ik gewerkt heb , en dat aan 38 u / per week , dan mocht al 5 jaar in pensioen zijn .
Alle uren die me s'avonds kopzorgen bezorgde niet meegerekend . En van dat zwart , wel er zijn heel veel sectoren die nagenoeg niets meer zwart kunnen doen , dus vergeet die verwijtende uthopie ook maar . Wanneer alle zelfstandigen mogen kapot zijn , dan kunnen we het sociaal leven in België ook vergeten . Want als ik de mentaliteit zie , en het ondernemingsgeest van de nieuwe stanlymes generatie , dan is het trietig gestelt en gaat hier alle talent verloren . Ik verduidelijk . als alle kleine zelfstandigen verdwijnen dan gaan we eten in de Mac donalds en winkelen in de Ikea - Mediamarket , enz de enige ervaring die daar heerst is een bestelbon opmaken in de PC en en een kartonnen doos open snijden met een Stanlymes . voor een loontje dat conform de job is . Dus LAAG en dan maar zuur lijken naar wie wel iets presteerd . DOMME JALOESIE Nu weet U meteen waarom onze arbeidsmarkt en sociaal leven aan talent en ervaring verliest . |
Mijn moeder+ was een zelfstandige arme :?
|
Arme zelfstandigen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben ook zelfstandige , en mijn bruto ontvangsten zijn bij de fiscus tot op de eurocent gekend. |
Citaat:
Arme zelfstandigen, dat zijn dan mensen die op het einde van de maand niet toekomen en zich voeding/medicijnen en dergelijke moeten ontzeggen? We hebben het toch niet over de zelfstandigen die maar twee maal per jaar naar Thailand op vakantie kunnen gaan? |
Dus moeten de zelfstandigen meer actie voeren samen met de werknemers. Want als werknemers minder verdienen dan zelfstandigen ook.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, er is iets mis. Theoretisch arm zijn en een luxeleven leiden. Het kan. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be