![]() |
Geen Nederlands? GEEN bankrekening!
Als je bij een bepaalde bank(en) binnenstapt en je beschikt niet over het Nederlands niveau 1, dan kan je ook geen rekening openen?
Is dit volledig volgens de wet? |
Het lijkt me vrij normaal om kennis te hebben van dezelfde taal als diegene waarin je je overeenkomst afsluit.
Anders kan de verkoper de koper eenders wat aansmeren natuurlijk. |
Van racisten tot vrouwengekken
Citaat:
En alle Marokanen zijn profiteurs, terroristen,messenstrekkers, geitenneukers, vrouwengekken. |
Citaat:
|
Citaat:
Pinnen zal wel gaan, moet ge enkel cijferkes toetsen zonder taal te kennen. Cijfers zijn universeel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor zover ik weet nemen mensen die de taal niet machtig zijn altijd iemand mee die hen kan bijstaan. En geld opvragen doet men via de automaat, wat hen aangeleerd wordt door iemand uit hun omgeving. Bij Dexia hebben ze dan weer andere regels en worden enkel werklozen geweigerd. |
Ik geloof dat het probleem niet zozeer bij de bank ligt dan wel bij de directeur van het agentschap. Ik herinner me een levendige discussie op een ander forum over een problematiek mbt het agentschap van "Argenta" in Brugge die een rekening aan een sportclub weigerde wegens een "vermoeden dat er te weinig beweging op die rekening zou zijn".. Het probleem geraakte opgelost doordat een ander filiaal van Argenta deze mensen dan wel aan een zichtrekening hielp.
Jouw taalkennis lijkt me in ieder geval voldoende (tenzij het KB agentschap in uw buurt geen personeel heeft dat fatsoenlijk AN kan begrijpen). |
Citaat:
Argenta werkt met zelfstandige agenten die dus ook een grotere vrijheid hebben dan de filiaalleiders vna KBC die in loondienst werken. Ik kan me niet indenken dat er ook maar één bankkantoor is dat geld weigert vanwege de taal van de rekeninghouder. Of zou die dochterbank van KBC in Luxemburg ook het geld van Vlamingen geweigerd hebben? En zouden de KBC kantoren in onze grensstreek het geld van de Duitse klanten weigeren? |
Citaat:
|
Citaat:
Was het om geld te storten of om onmiddellijk de kredietlijn van de rekening op te souperen ? ;-) Was de bankbediende niet in staat om Nederlands te begrijpen ? Of was de klant niet in staat om zich uit te drukken in het Nederlands ? |
Citaat:
Bij mijn weten is Dexia zelfs (verplicht) alle ocmw klanten aan te nemen.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vermoed dat het heden ten dage verplicht is om minstens te schrijven onderaan het contract "gelezen en goedgekeurd", en wellicht voor zaken gelijk een visa-kaart nog wat verplicht gegevens meedelen (zoals ik zelfs recent mocht doen bij het openen van een pensioenspaarrekening bij een andere bank dan waar ik dat tot op heden deed: de bank is verplicht om mij ten gronde in te lichten van de 'risico's' van de beleggingen) ...
Verder raad ik criticasters aan om eens te bepalen welk land ter wereld het minst racistisch en minst-navelstaarder is ... en daar dan te proberen in een andere dan de landstaal een rekening te trachten te openen. (verder nog: doet me denken aan de joke: - klant: kutwijf, ik wil hier een godverdomse klotenrekening openen en rap nog een beetje; - loketbediende bank: meneer aub, wilt u wat zachter praten .. - klant: hoerewijf, maakt die kutpapieren klaar gij met uw platte tetten - loketbediende: uw mag zich wenden tot de directeur, een klein minuutje aub (gaat weg en licht de directeur in) - klant: ja gaat die hoereloper maar rap halen, frigide trien - directeur: komt u binnen meneer, ik hoor klachten ... - klant: luistert gij hé, ik heb net euromillions gewonnen en ik wil die klote miljoenen hier binnen de kortste keren op een fuck-rekening staan hebben - directeur: en dat foorwijf aan het loket dee moeilijk of watte ? - - |
Citaat:
Een koppel ging naar de KBC en vroegen daar of ze een rekening konden openen. De echtgenote spreekt perfect Nederlands, en de bediende antwoordde dat dat geen probleem was. Maar toen de vrouw zei dat het voor haar echtgenoot was, kwam hij met die regel aan. Wie geen niveau 1 Nederlands heeft, kan geen rekening openen bij hen. De man volgt Nederlands les, kan zich behelpen, maar heeft niveau 1 nog niet volledig af. |
Citaat:
Ze zeiden eerst dat hij een loonfiche moest binnenbrengen. Maar toen hij antwoordde dat hij werkloos was, antwoordde de bediende dat ze enkel mensen met een job voort konden helpen. Hij moest proberen bij De Post. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be