Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Voor of tegen VDL maar zijn voorstel is het beste wat op tafel heeft gelegen tot hede (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148094)

schaduwpremier 17 december 2010 15:17

Voor of tegen VDL maar zijn voorstel is het beste wat op tafel heeft gelegen tot hede

EDR en BDW zijn wel echt een stuk minder bekwaam dan VDL als je ziet wat hij allemaal al heeft uitgewerkt. Proficiat VDL of de onderhandelingen gaan slagen of niet.

fox 17 december 2010 15:23

Kan u dan eens de link naar zijn voorstel doorsturen? Liefst in PDF formaat. Dan kan ik het even vergelijken met dat van BDW om te beslissen wat ik het beste vind. Over Elio valt uiteraard niets te vertalen aangezien hij nooit een uitgewerkt voorstel heeft gemaakt.

schaduwpremier 17 december 2010 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5171143)
Kan u dan eens de link naar zijn voorstel doorsturen? Liefst in PDF formaat. Dan kan ik het even vergelijken met dat van BDW om te beslissen wat ik het beste vind. Over Elio valt uiteraard niets te vertalen aangezien hij nooit een uitgewerkt voorstel heeft gemaakt.

De voorstellen van BDW en EDR werden op korte termijn verworpen dus...

job 17 december 2010 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 5171125)
EDR en BDW zijn wel echt een stuk minder bekwaam dan VDL als je ziet wat hij allemaal al heeft uitgewerkt. Proficiat VDL of de onderhandelingen gaan slagen of niet.

Het kan in elk geval alleen maar stukken beter zijn dan wat EDR al op tafel gegooid heeft. ;-)

Hollander 17 december 2010 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 5171147)

:roll:

brother paul 17 december 2010 15:36

heb je een copy van dat voorstel liggen, dan kunnen we eens oordelen of het beantwoordt aan de objectieve criteria van responsabilisering

als de responsabilisering zo efficient zal gaan als het asielbeleid zullen we nogal rap bij de junkbonds belanden met ons landje.. wait & see

schaduwpremier 17 december 2010 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 5171152)
Het kan in elk geval alleen maar stukken beter zijn dan wat EDR al op tafel gegooid heeft. ;-)

En ook beter dan dat van BDW want dat werd ook onmiddellijk afgeschoten :-D

fox 17 december 2010 15:52

Citaat:

Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was om me het voorstel van VDL te bezorgen. Ik mag toch veronderstellen dat u het gelezen hebt als u het zeer goed vindt?

En over uw nieuwe post dan. Wat volgt er op die dus... want u gaat toch de voorstellen niet beoordelen op basis daarvan mag ik hopen?

fox 17 december 2010 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 5171195)

Beweert u nu echt dat een voorstel slecht is omdat het meteen wordt afgeschoten door zijn politieke tegenstanders? Als u dat echt beweert dan bent u een wandelende klucht.

schaduwpremier 17 december 2010 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5171215)
Beweert u nu echt dat een voorstel slecht is omdat het meteen wordt afgeschoten door zijn politieke tegenstanders? Als u dat echt beweert dan bent u een wandelende klucht.

waarom werd het niet aanvaard? beetje objectief blijven:-D

fox 17 december 2010 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 5171217)
waarom werd het niet aanvaard? beetje objectief blijven:-D

Omdat Elio financiele verantwoordelijkheid niet kan verkopen aan zijn kiezers. En natuurlijk voornamelijk omdat de franstaligen De Wever gewoon op zijn knieen willen krijgen. U snapt niet veel van politiek hé?

schaduwpremier 17 december 2010 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5171227)
Omdat Elio financiele verantwoordelijkheid niet kan verkopen aan zijn kiezers. En natuurlijk voornamelijk omdat de franstaligen De Wever gewoon op zijn knieen willen krijgen. U snapt niet veel van politiek hé?

Ik snap er alles van maar hoe dan ook: de kunst is tot een overeenkomst komen waarin ALLE partijen zich kunnen vinden... of niet? Strategie is 'altijd' van toepassing geweest.

winnezele 17 december 2010 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 5171195)

Begrijp je het nu echt niet?

schaduwpremier 17 december 2010 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door winnezele (Bericht 5171240)
Begrijp je het nu echt niet?

als je uw wil echt wil opdringen aan de anderen dan moet je eerst onafhankelijk worden ... jij snapt het ook niet hé

winnezele 17 december 2010 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 5171245)
als je uw wil echt wil opdringen aan de anderen dan moet je eerst onafhankelijk worden ... jij snapt het ook niet hé

had je nu echt gedacht dat ze een voorstel van BDW gingen aanvaarden?

Miguelito 17 december 2010 16:14

Citaat:

ik vond BDW's tekst al veel te slapjes.
Zeker de feitelijke (kiesrechterlijke) aanhechting van de zes bij Brussel is onaanvaardbaar en ook ongrondwettelijk omdat Vlamingen in Waals-Brabant ook niet voor tweetalige lijsten kunnen stemmen.

Als we bij BHV toegeven tonen we nog eens aan de Franstaligen dat ze 40 jaar lang een cruciale wet kunnen negeren en nog een beloning daarvoor krijgen om ermee op te houden. Ga dan eens met hen onderhandelen over hun financiën.

schaduwpremier 17 december 2010 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door winnezele (Bericht 5171256)
had je nu echt gedacht dat ze een voorstel van BDW gingen aanvaarden?

natuurlijk niet! het programma is gemaakt voor 'eigen flamiganten' en niks voor de rest, als egoïsme belangrijker is dan solidariteit, tja wat wil je dan...:lol:

en dat geldt eveneens voor de walen

Travis66 17 december 2010 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 5171263)
natuurlijk niet! het programma is gemaakt voor 'eigen flamiganten' en niks voor de rest, als egoïsme belangrijker is dan solidariteit, tja wat wil je dan...:lol:

Hm, en ik die dacht dat alles wat de vlamingen van BDW krijgen ook aan wallonie wordt gegeven. 1 op 1 zelfs. Dat heet "evenveel voor de rest". Of nog: "hetzelfde". "La même chose".

Solidariteit betekent alleen dat zij méér willen dan hetzelfde. Wie is hier nu de egoist?

winnezele 17 december 2010 16:27

Citaat:

Aan de tranfers wordt niet geraakt hoor. Verder ging het over responsabilisering, dit ook ten goede van de franstaligen.

winnezele 17 december 2010 16:28

Citaat:

De transfers van VL naar Wl zijn niks. Vertel dat es in het buitenland. Geen regio die meer solidair is dan VL. Doe je ogen open.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be