![]() |
PEILING LLB: 40% Belgen voor unitair België zonder gemeenschappen noch gewesten
En in het Waals en het Brussels gewest zijn er zelfs 1/2 die een unitair België willen "zonder gemeenschappen noch gewesten" (vraagstelling), LLB, 18.12.10, p. 6
|
La Libre heeft raar genoeg aan mij nog nooit niks gevraagd.
|
Citaat:
dan zit je er juist op. |
Die bellen alleen mensen op die overdag thuis zijn en nog een vaste telefoon hebben : (gepensioneerden en) mensen in een rusthuis.
|
Citaat:
|
Ce sont surtout les plus de 65 ans, les hommes et les habitants "de petites localités" qui peuplent les 28 % de sondés qui souhaitent donner plus de pouvoirs aux régions et communautés. (LLB)
|
Citaat:
|
de vraag was "restaurer". Was België voor 1970 soms een unitaire staat met grendels en alarmbellen?:roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vooral de “conclusies” die in het artikel aan bod komen zijn ronduit lachwekkend. Eén voorbeeldje : (Ik citeer) « En consultant l’infographie reprise ci-dessous, on constate qu’Elio Di Rupo est toujours le mieux placé (dans l’opinion) pour succéder �* Yves Leterme au 16, rue de la Loi. Pour cause, il bénéficie toujours d’une relativement bonne image en Flandre avec 21 % d’opinions favorables (contre 55 % ne souhaitant pas le voir comme Premier ministre). » Moet er nog zand zijn ? Geef toe dat het toch echt wel schrijnend is in welke mate de Belgische pers haar lezers voor achterlijke oenen neemt….. |
Citaat:
België, en zeker het België van vóór 1970, is een voorgoed gepasseerd station. De grendels waren er, wat de Vlamingen betreft, al vanaf 1830. |
peilingen :roll:
|
Citaat:
Allez, ik zal onze vriend eens een pleziertje doen en zelf een berekening maken volgens de door La Libre Belgique gehanteerde methode. Het resultaat zal BWarrior ongetwijfeld bevallen. • Alle BUB’ers (= 100%) zijn voor een unitair België • Eén vijfde ( = 20%) van de bevraagde Vlamingen zijn voorstander van een unitair België • 100 + 20 = 120 op 200 ; gedeeld door twee betekent dit 60 op 100 • Ergo : 60% is voorstander van een unitair België. Wetenschappelijke stelling : bijna twee derden der Belgen zijn fervente voorstanders van een unitair België. Niet te danken, BWarrior. |
Morgen de kiesintenties in La Libre/RTL, en ze worden aangekondigd als 'surprenant' door de RTL journalist...
![]() Beperkt hij zich tot de uitslagen voor Wallonie, of staat er ons ook een verrassing te wachten? De wetstraat zal ook wel nagelbijtend afwachten, en achteraf zeggen dat peilingen niet belangrijk zijn, dat vooral moet voortgewerkt worden aan een 'goede oplossing voor de mensen' en dat verkiezingen de enige juiste peiling zijn, ook al wil natuurlijk niemand die... |
Citaat:
Ik voorspel u een frappante achteruitgang van de N-VA. Ware ik evenwel van mening dat een frappante vooruitgang van de N-VA u méér zou plezieren, dan kan ik u dat voor hetzelfde geld voorspellen. Geeft u maar aan in welke richting u het graag wilt hebben, en dan doe ik passende “cijfers” (en de factuur) volgen. |
Het peilingresultaat van NVA is mij eender. Ik zou gewoon graag weten hoe NVA zal reageren op eender welk resultaat. Formatie stopzetten of toch maar door doen. Ik heb niet voor NVA gestemd, en ga dat bij de volgende verkiezingen wellicht ook niet doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Én? Is dit nieuws? Ik denk dat een peiling: "Wil u de transferten volgend jaar verdubbelen" in Wallobrux een nog veel hogere score zou behalen....maar voor welke bedenking dat dan ook relevant zou zijn is mij een raadsel hoor... |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be