![]() |
TV programma over mensen die lunchen met daklozen
Ik zou graag willen weten wat jullie denken over dit nieuwe (reality TV?) concept van Julien Vrebos.
Hij heeft vijf dagen lang een restaurant gemaakt met chefs die koken samen met daklozen, en waar daklozen voor 1€ kunnen eten en de andere helft het volle pond moet betalen. Een manier om stedelingen aan tafel te zetten met arme mensen/daklozen, en ze in contact te brengen, onder het nuttigen van een lekkere maaltijd, gedeeltelijk ook bereid door (ex-)daklozen die ervoor betaald worden. De opbrengst gaat trouwens naar een dagcentrum voor daklozen: 'Bij ons - Chez Nous' in Brussel. 'Onder de Sterren - Restaurant Zazou' : ik heb er allerei ideetjes over en ben benieuwd of ik de enige ben. http://www.een.be/programmas/onder-d.../het-programma (Tussen Kerst en Nieuwjaar komt het programma ook op VRT en TV Brussel.) |
Ik ben dakloos. Dus mag ik er eten voor 1 €. Liefst zonder camera in mijn gezicht.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(Ik ben wel benieuwd hoeveel 'échte' daklozen er daar zijn gaan eten, wetende dat ze gefilmd werden?) |
Citaat:
Moest is cartoonist zijn dan maakte ik een mooie tekening van het tafereel met als ondertitel "besparingsplan VRT". |
Citaat:
:oops: Als ik dié zie, dan ben ik dolblij dat ik niet bij Zazou ben gaan eten. Maar dat is tussen ons hé. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan je verzekeren: ik vond het bijna leuk, want ik vind wat Julien Vrebos zegt soms uitstekend, maar de hele tralala met Brusselse Ministers erbij en nep- of ex-daklozen die de show betekenis komen geven: NEEN, niet voor mij. Ik heb geen TV nodig om met een dakloze te praten. Er zijn er honderden in de EU-hoofdstad, en daar spreek ik zo ook wel mee. Maar dat andere keurige burgers (5% van Brussel zijn Vlamingen, dus zoveel impact zal het in de stad niet hebben!) dit soort toestand nodig hebben om te 'durven' met een dakloze te spreken kan ik me nog wel voorstellen. Maar ik ben benieuwd wat andere mensen ervan denken. |
Toch niet echt belangloos lijkt mij.
|
Citaat:
Niet zonder belang? Niet zonder (eigen)belang? Welk belang? |
Citaat:
Maar goed de daklozen kunnen er maar wel bij varen. |
Citaat:
Ik kan me moeilijk voorstellen: "Hallo, ben je dakloos? Wil je eens gaan eten met rijke mensen, en op TV komen?" |
Ik bedoel maar, zou men het ook doen zonder camera's ?
|
Citaat:
De hele opzet was van den beginne wel een TV programma op TV Brussel én VRT. |
Citaat:
Voor 3€ maak ik voor mezelf ook een lekkere maaltijd, ik kom voor het gezelschap. Of hij daarmee de rijken bedoelde weet ik niet. |
Citaat:
Daklozen hebben inderdaad weinig gebrek aan voedsel: ze krijgen vaak eten, bv bij sluiting van winkels en snackbars maar ook van voorbijlopende mensen. Vriendelijk gezelschap echter is een zeldzaamheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be