CLAESSENS Joris |
19 december 2010 14:18 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant
(Bericht 5173810)
Het was dit weekend in de kranten te lezen, LDD hield een programmacongres (zie artikel onderaan).
Wat echter nog niet werd bekent gemaakt is dat het volgende amendement op een resolutie werd goedgekeurd:
LDD stapt dus af van de slogan "met België als het kan, zonder als het moet" en kiest resoluut voor Vlaamse onafhankelijkheid.
Wat denken jullie ervan?
|
Daar heb ik mijn bedenkingen over...
Toen de LDD een aantal jaar geleden hun programma in Brussel kwamen voorstellen heb ik hen hiermee geconfronteerd aan de hand van het volgende voorbeeld;
Stel, je gaat een restaurant binnen en je vraagt om, als het kan een dame blanche mét slagroom en als dat moet zonder.
Dan ben je in de eerste plaats vóór die slagroom en enkel indien u geen keuze hebt laat u hem vallen.
Hierop werd zeer boos gereageerd. Toen ik verder aandrong om dan simpelweg te stellen hoe de LDD dan tegenover Vlaanderen stond; pro, contra of onbeslist, werd gesteld dat mijn vraagstelling
a oneerlijk was
b er geen simpel antwoord op mogelijk was.
Vergeef mij dus dat ik de stellingen van LDD al eens met een korreltje zout neem.
Tegelijk warm en koud blazen is in die partij een ingeburgerde gewoonte.
Dat kan ook moeilijk anders in een partij die alle standpunten probeert te verzoenen en mensen aantrekt uit het hele spectrum, van uiterst links tot uiterst rechts.
Zo een partij zie ik wel mogelijk maar dan enkel wanneer zij zaken nastreeft die los staan van politieke overtuiging. Ik kan mij zo direct dan wel niet voorstellen wat dat zou zijn...
|