Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Trams zorgen voor geluidshinder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148188)

bgf324 19 december 2010 19:15

Trams zorgen voor geluidshinder

http://www.nieuwsblad.be/article/det...R_20101215_004

Aan dit soort bekrompenheid erger ik mij fameus. Als je in de stad gaat gaan wonen weet je toch dat je te maken kunt hebben met geluidshinder?
Ga dan op het platteland leven als je er niet tegen kan!

Alboreto 19 december 2010 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5174839)

Aan dit soort bekrompenheid erger ik mij fameus. Als je in de stad gaat gaan wonen weet je toch dat je te maken kunt hebben met geluidshinder?

Heeft niets te maken met bekrompenheid.
Als de leefomgeving achteruit gaat, is er reden om daar tegen op te komen.

PollyCorrect 19 december 2010 20:25

Tegenwoordig heb je trams die voortdurend op die irriterende bel staan te drukken omdat ze niks meer kunnen hebben in het verkeer - TINGELINGELINGELINGELINGELIIIIIINNNNNGGGG!!!

Hoewel ik nog steeds vind dat in Brussel de politiewagens met hun sirene (in het midden van de nacht bv) of de gevangenisvervoerauto's véél meer herrie maken voor niks. Waarom gaan ze elke gevangene vervoeren met loeiende sirene's? Bang dat ze opeens uit de auto floepen bij minder dan 80km/u?

manta 19 december 2010 21:19

Citaat:

Ge moet dat nog kunnen ook hé ... :?

manta 19 december 2010 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 5175018)
Tegenwoordig heb je trams die voortdurend op die irriterende bel staan te drukken omdat ze niks meer kunnen hebben in het verkeer - TINGELINGELINGELINGELINGELIIIIIINNNNNGGGG!!!

Soms overdrijven ze wel met dat bellen ... Maar 'k kan me voorstellen dat die mannen en vrouwen onder druk staan om op hun schema te blijven , en in een stad is 't verkeer al zo'n gekke bedoening ...

Maar 't kan erger , de kusttram heeft nen toeter van jewelste , 't is precies een scheepshoorn, zie dat ze die op alle trams zetten ... ;-)

Citaat:

Hoewel ik nog steeds vind dat in Brussel de politiewagens met hun sirene (in het midden van de nacht bv) of de gevangenisvervoerauto's véél meer herrie maken voor niks. Waarom gaan ze elke gevangene vervoeren met loeiende sirene's? Bang dat ze opeens uit de auto floepen bij minder dan 80km/u?
Da's ook omda ze 't verkeer wat opzij willen , desalniettemin helpt dat toch niet want de meeste auto's zijn tegenwoordig goed voorzien van isolatie en van een deftige stereo ... :-D

fonne 19 december 2010 21:29

Citaat:

Tegenwoordig heb je van die automobilisten die denken dat ze rustig op een tramspoor kunnen gaan staan en een tram met 100 mensen op minutenlang kunnen blokkeren. Om te zwijgen van dat soort onderontwikkelden dat het verschil tussen een parkeerstrook en een vrije busbaan niet kent.

Citaat:

Nee anders zijn de fritten koud tegen dat ze thuis zijn:twisted:

Aurora_Borealis 19 december 2010 21:35

Citaat:

Euh, het gaat over 'vernieuwde tramroute', dus moet het voorheen niet een probleem geweest zijn. Misschien een slecht doordachte heraanleg ? Een te scherpe bocht ? De tramstellen in het videofragment zijn van het nieuwere type in Gent en doorgaands redelijk geruisloos... er scheelt wat met die sporen ongetwijfeld.

De kritiek van de buurtbewoners lijkt me daarom terecht.

fonne 19 december 2010 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 5175271)
Euh, het gaat over 'vernieuwde tramroute', dus moet het voorheen niet een probleem geweest zijn. Misschien een slecht doordachte heraanleg ? Een te scherpe bocht ? De tramstellen in het videofragment zijn van het nieuwere type in Gent en doorgaands redelijk geruisloos... er scheelt wat met die sporen ongetwijfeld.

Het is hetzelfde geluid dat je krijgt in de metro van Antwerpen ter hoogte van het Centraal station: een wisselcomplex met een scherpe bocht in een tunnel die als klankkast dient.
In het geval van Gent speelt de hele brede brug de rol van klankkast.
De Lijn probeert dat probleem al een tijdje op te lossen door olie aan te brengen aan de binnenkant van de rails. Maar blijkt niet veel te helpen.

bgf324 19 december 2010 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 5175271)

Vernieuwde tramroute?
Duidelijk geen Gentenaar jij! (en de schrijver van het artikel ook niet)

Aurora_Borealis 20 december 2010 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5175490)
Vernieuwde tramroute?
Duidelijk geen Gentenaar jij! (en de schrijver van het artikel ook niet)

Nee geen Gentenaar, maar ik werk er wel al zo'n 10 jaar. Vandaar dus mijn vraag: hebben ze de sporen vervangen of niet....?

Zoals de vorige poster aangaf, sommige aanpassingen kunnen een groot effect hebben op geluidsoverlast...

bgf324 20 december 2010 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 5175574)
Nee geen Gentenaar, maar ik werk er wel al zo'n 10 jaar. Vandaar dus mijn vraag: hebben ze de sporen vervangen of niet....?

Zoals de vorige poster aangaf, sommige aanpassingen kunnen een groot effect hebben op geluidsoverlast...

De sporen lagen vroeger amper 10m verder.

giserke 28 december 2010 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5175580)
De sporen lagen vroeger amper 10m verder.

De route is wel serieus aangepast medunkt.

Ze lopen nu door een nieuwe tunnel een kleine 100m verder.
De klachten komen vanuit de Fabiolalaan. Daar draait hij op om onder de nieuwe tunnel te reiden.
Dat draaien maakt veel lawaai.

Bovendien vind ik het zeer slecht aangelegd. In plaats dat ze alles qua tram centraliseren tegen het station en ze laten de mensen eerst 200m in de regen lopen eer ze het station binnen zijn.
Bovendien is het een onveilige situatie. De mensen v
moeten van de tram stappen, op een plaats waar ze alle bussen kruisen. Wie dat uitgevonden heeft moet wel een serieus kieken zijn.

solidarnosc 29 december 2010 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5191396)

De klachten komen vanuit de Fabiolalaan. Daar draait hij op om onder de nieuwe tunnel te reiden.

Bovendien vind ik het zeer slecht aangelegd. In plaats dat ze alles qua tram centraliseren tegen het station en ze laten de mensen eerst 200m in de regen lopen eer ze het station binnen zijn.
moeten van de tram stappen, op een plaats waar ze alle bussen kruisen. Wie dat uitgevonden heeft moet wel een serieus kieken zijn.

Heel het station en omgeving wordt vernieuwd. Misschien zit er een logica achter.

CyberpunX 29 december 2010 16:36

Trams verbieden. Ligt in lijn met de meeste topics hier.

Allemaal met de taxi, dan doen die luie **** ook eens iets ipv elkaar af te rammelen voor het station en betalende klanten te weigeren.

George 3 januari 2011 15:59

Citaat:

Das ook geen oplossing voor die mensen. Spelende kinderen in de tuin van de buren, kraaiende hanen, loeiende koeien,...

Caligula 3 januari 2011 16:03

Citaat:

Schetten laten zortg ook voor geluidshinder en stankoverlast.
Bannen die flatulentie.

Caligula 3 januari 2011 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5191396)

Wie dat goedkeurde nog een groter :x

donzigschaap 3 januari 2011 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5194248)
Trams verbieden. Ligt in lijn met de meeste topics hier.

Allemaal met de taxi, dan doen die luie **** ook eens iets ipv elkaar af te rammelen voor het station en betalende klanten te weigeren.

Misschien kunnen we een superheld bedenken die trams - of het belletje althans - saboteert. Veel leuker dan weer zo'n verbod. 8-)

giserke 3 januari 2011 18:18

kan er me nu eens iemand uitleggen waarom De lijn nog investeerd in oude trams en niet in elektrische bussen?

Caligula 3 januari 2011 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5203727)
kan edr me nu eens iemand uitleggen waarom De lijn nog investeerD in oude trams en niet in elektrische bussen?

²

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...he-wegen.dhtml

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be