![]() |
Separatisme is het einde van België?
Het zal voor jullie misschien een onbenullige kwestie zijn, maar ik denk dat het wel een belangrijk issue is zeker voor de internationale tribune.
Als Vlaanderen zich afscheurt, betekent dat het einde van België? Even historisch kijken. Sovjetunie desintegreerde tot verschillende staten en bestaat niet meer. Dito Tsjechoslowakije. Maar het afscheuren van Kosovo betekende niet het einde van Servië. Wel het afscheuren van Montenegro, dat betekende het einde van Servië-Montenegro. Wat bepaalt of een lang blijft bestaan? Welke internationale gevolgen heeft dat? Wordt een land dat zich afscheurt terwijl het moederland blijft bestaan als een opvolgerstaat gezien en moet dat dus de verbintenissen aangegaan door het moederland respecteren? Het is iets dat ik me al lang afvraag. |
Seperatisme was het begin van België. en het kan ook het einde er van zijn...
|
Mooi naast de kwestie geantwoord.
|
dat hoeft dus niet, maar dat zal in feite afhangen van de onderhandelingen.
|
Wallonië en Brussel zouden eventueel zichzelf tot de voortgezette staat België kunnen uitroepen. Of dat praktisch haalbaar zal zijn is maar de vraag, maar in theorie kunnen ze dat wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zou me ten zeerste verbazen moest dat breed gedragen separatisme die nieuwe Vlaamse staat de naam "België" geven... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie niet in waarom Brussel plots de kant van Vlaanderen zou kiezen, wanneer zo goed als niemand van de bewoners enige voeling heeft met dat gewest.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan zijn we toch al van de Duitsers af, zegt. |
Citaat:
|
Citaat:
Onafhankelijkheidsstreven omdat de Vlaming het beu is melkkoe te spelen van een corrupt systeem en hiervoor nul komma nul respect krijgt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be