![]() |
EU-propaganda - christendom hoort niet bij Europa
De EU heeft een zelfverheerlijkende agenda voor middelbare scholieren uitgebracht in een oplage van meer dan 3.000.000 waarin uitgebreid aandacht wordt besteed aan 'Europadag' (wie heeft dáár ooit van gehoord?) en andere 'belangrijke EU-dagen'. Voorts uitgebreid aandacht voor islamitische, joodse, hindoe en sikh-feestdagen, maar er wordt met geen woord gerept over de christelijke feestdagen. Leest u even mee?
European Commission criticised for omitting Christmas on EU school diary (klik) Citaat:
Nu ben ik geen christen -ik ben gelukkig in het geheel niet gelovig- maar ik onderken wel dat de Europese culturen en identiteiten mede door het christendom gevormd zijn. Doen alsof dat niet zo zou zijn, doen alsof er helemaal geen christendom met bijhorende feestdagen bestaat, is dan ook regelrechte geschiedvervalsing van de EU. Om van te kotsen. Pek & veren voor het zootje krapuul die dit allemaal bedacht hebben en ten uitvoer brengen. |
Zeg Sus, in plaats van er hier over te klagen dat de EU haar eigen bevolking allang de oorlog verklaard heeft, zou je beter iets nuttigs doen en gauw even een miljoen handtekeningen verzamelen om de Commissie op betere ideeën te brengen. Zij zal deze handtekeningen wel naast zich neerleggen, en mag dat ook, wat je van de referenda in Frankrijk, Nederland en Ierland niet zomaar kunt zeggen, maar je zult dan de voorgeschreven weg hebben gevolgd en met recht kunnen klagen. Helaas zal de zaak zal allang niet meer in de actualiteit voorkomen als je er eenmaal mee klaar bent, en dat is ook de bedoeling.
Voorts zijn er tal van kasten waaronder al het vuilnis van de EU vakkundig wordt weggeveegd: het Hof van Justitie, de dienst voor Fraudebestrijding OLAF, de dienst interne audit van de Commissie, de Rekenkamer, de Ombudsman die eigenlijk een Ombudsdienst is, en, misschien nog het efficiëntst: gewoon de vuilnisophaaldienst van je gemeente. Op al deze plaatsen kan men met hetzelfde gevolg met zijn klachten terecht. |
EU brengt de-christianisatie ten uitvoer. Kijk maar naar Kosovo waar kerken en kloosters worden vernietigd onder EU toezicht.
|
Citaat:
Want waar het in feite op neer komt, is gewoon iets als: "U kunt uw schriftelijke klacht meteen zelf in de daartoe geëigende papierversnipperaar steken, want wij hebben vierkant schijt aan u en uw mening, en wij gaan dan ook onverstoord door met Het Project zonder ons verder ook maar iets van u, de horige, aan te trekken." |
Citaat:
|
Citaat:
Als ze met de - nogal overtollige - ontkerstening klaar zijn, zullen ze de mohammedanerij dus wel niet aanpakken, maar op hun knieën rond de Kaaba kruipen, die bende lafaards! |
Overdreven en de meeste mensen zijn geen overtuigde christenen meer. Maakt dus weinig uit.
|
Citaat:
En het maakt wel degelijk wat uit, omdat er een deel van de Europese cultuur zomaar even overboord gegooid wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat begrijpt u niet aan "While the euro calendar marks Muslim, Hindu, Sikh, Jewish and Chinese festivities as well as Europe Day and other key EU anniversaries, there are no Christian festivals marked, despite the fact Christianity is Europe's majority religion." ? En de Europese samenlevingen zijn gebouwd op christelijke en humanistische waarden. Die blijven nog steeds gelden ook al heeft een meerderheid geen christelijke overtuiging meer. |
Citaat:
Griekenland heeft ook geen oud-griekse pantheisten meer, wil dat dan zeggen dat we gaan ontkennen dat het Griekse Pantheon en de daaruitvolgende culturele gebruiken een stempel op die cultuur gedrukt hebben? |
Het verbaasd me niks dat ze tegen christenen zijn. De EU is niet alleen tegen het christendom, maar tegen zijn eigen identiteit. Ze is tegen haar eigen geschiedenis, haar eigen traditie, ze is gewoon een bolwerk van het kwade. De EU is een vijand die ons dingen opgelegd zonder dat wij maar iets in te zeggen hebben. Ze dwingen ons een richting uit die niet goeds voorspelt. Weldra mogen we enkel maar denken wat zij denken of worden we ervoor gestraft.
|
haaa, maar ik zie het net. Het zijn schoolagenda's voor ENGELAND..... ja die zijn al helemaal weg natuurlijk. Dat is al een paar jaar dat de christelijke feesten daar uit de agenda wordt geschrapt om de kolonisten niet tegen de borst te stoten!
Zelfs de universiteit van Cambridge maakte zich daarmee hopeloos belachelijk een paar jaar geleden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoop wel dat de erfenis van het christendom wel erkend wordt, dat kerken in Europa blijven bestaan als religieuze symbolen die niet dienen vervangen te worden door andere religieuze symbolen ( zoals bv moskeëen). Een soort monumenten voor het permanent afwerpen van Godsdienst in Europa als publieke invloed en voor de verplaatsing van Godsdienst naar de private sfeer. Ik vind dan ook dat men niet hypocriet dient te zijn naar buitenlandse godsdiensten toe: marginaliseer alles of niets. Ik begrijp het ook niet helemaal, is de Christenpolitieke factie binnen de EU niet vrij sterk? ( Merkel, Van Rompuy, ... ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er wordt de EU verweten ver te staan van haar burgers en eigen identiteit maar laat het duidelijk zijn. Ik ben Europeaan en wil helemaal niets met de kerk te maken hebben. |
Citaat:
Daarin verschilt het van het indoctrinerende moraliserende en rationaliserende dus ziekelijke christendom. De Griekse beschaving kende het begrip zonde niet het was de beschaving van de vrije geest die het moet opnemen tegen het noodlot. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be