circe |
20 december 2010 16:17 |
Conversatietafels Nederlands voor anderstaligen
Men zoekt nog volk (vrijwilligers) om vrijblijvend medewerking te geven aan conversatiegroepen Nederlands.
Ik ben zelf zeer kritisch indien mensen het vertikken om Nederlands te leren, dus ga ik hieraan zeker mijn medewerking verlenen (daarmee haal ik hassanat punten om aan mijn 72 Denzel Washingtons te geraken hé Propo?)
Bedoeling is dus éénmaal per week een gesprekstafel deel te nemen en het gesprek te begeleiden.
Voor de vrijwillige linkiewinkie dames (ik denk hierbij aan Edina, Artisjok, en nog een aantal goede zielen): er zijn ook praatgroepen (op dinsdagnamiddag) met enkel dames. Apartheidsgroepen dus. Daaraan verleen ik pertinent géén medewerking want dat is te slecht voor mijn bloeddruk. Het niveau is ook behoorlijk tot zéér behoorlijk laag tot zéér LAAG. (ik weet het, dit zijn vrouwen die zelfs niet kunnen TELLEN - als in: één rietje, twee rietjes...drie rietjes). Niks voor mij dus.
Maar het is misschien iets voor jullie.
Dit is de info die ik kreeg:
Citaat:
U bent op zoek naar conversatietafels Nederlands in Antwerpen?
In Antwerpen bestaat er Taal*oor.
Hieronder wat meer info. Veel succes! Vriendelijke groet
Nimfa Tegenbos
Vzw Bru-taal
Enthousiaste begeleider conversatiegroep Taal*ooR –
Antwerpen-Noord
Nederlandstalige buurtbewoners en anderstaligen met een basiskennis Nederlands, komen wekelijks bijeen om te praten over allerlei onderwerpen. Taal*oor groepen zijn geen taallessen. Het is een leuke manier voor buurtbewoners om elkaar te ontmoeten en elkaar te leren kennen. Het is een plek voor mensen van allochtone origine om hun verworven kennis van het Nederlands te oefenen, andere culturen te leren kennen in een aangename en ongedwongen omgeving.
De vrijwilliger begeleidt mee een klein groepje deelnemers.
De taak van de vrijwilliger is het gesprek op gang brengen en houden, iedereen het woord geven,…
Je vormt een team met de andere Taal*ooR vrijwilligers.
Taal*ooR in Antwerpen-Noord gaat door elke dinsdagavond van 18u tot 21u in Centrum De Wijk, Willy Vandersteenplein 1, 2060 Antwerpen.
contactpersoon -->Nuyts Katleen 03 235 17 24 - 0473 86 82 87 [email protected]
|
Ik begin slechts vanaf dat het terug lente wordt en ik dus niet in de pottendonkere door deze verrijkte buurt naar de tramhalte moet stappen.
Mensen die interesse hebben kunnen contact opnemen. Men zoekt naarstig naar vrijwilligers.
Er bestaat ook nog een derde mogelijkheid: een soort buddy-begeleiding, waarbij men met één persoon privé afspreekt en op eigen initiatief verderwerkt. Daarvoor is er wel een intake gesprek voorzien.
|