Nexer |
21 december 2010 01:40 |
Politie keek drie keer naast Ronald Janssen
http://m.standaard.be/artikel.xhtml?contentid=1397692
Citaat:
Tijdens het onderzoek naar de moord op Annick Van Uytsel is de naam van Ronald Janssen drie keer gevallen als mogelijke moordenaar. Maar geen enkele keer heeft de federale gerechtelijke politie (FGP) van Leuven hem verhoord of opgepakt.
Dat zegt een goede bron die het rapport van het Comité P naar het onderzoek-Van Uytsel heeft ingekeken. Het comité dat de politiediensten controleert, schetst volgens die bron een beeld van amateurisme en een compleet gebrek aan organisatie.
|
Ik zie het al voor me: "Mijn afdeling zal dat voor u doen als gij eerst dit en dat voor mij doet."
Citaat:
N-VA-kamerlid Ben Weyts heeft het rapport ook al kunnen lezen, maar reageert alleen in algemene termen, omdat de tekst pas morgen officieel is. 'Wie denkt dat we met het onderzoek naar Dutroux alles hebben gezien, komt bedrogen uit', zegt hij. 'Dit hangt aan elkaar met geklungel en amateurisme.' Intussen blijft de toenmalige leider van het onderzoek sinds gisteren voor onbepaalde tijd thuis. Dat meldt de politievakbond NSPV
|
Mijn mening: de hogere rangen van de politie zijn vergeten waar ze het voor moeten doen. Voor het volk. Niet voor hun ego.
Betalen wij hier belastingen voor? Opdat een aantal mensen een uniformke kunnen aantrekken in het geloof dat mensen hun dan gaan respecteren of schirk van hen gaan hebben?
Ook eventjes bij zeggen: niks tegen de eerlijke politiemannen/vrouwen die hun werk doen in de hoop deze wereld een betere plaats te maken. Maar degenen die het doen om hun ego te voeden. Daar krijg ik het van.
|