Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Al Gore laat weer van zich horen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148247)

Antoon 21 december 2010 11:11

Al Gore laat weer van zich horen

Al Gore komt op de proppen met een nieuwe film waarmee hij gans de wereld wil rondreizen en attent maken voor een nieuw gevaar.

De film heet "De Wereld Gaat Terug Naar De IJstijd - Sorry Dat Ik Mij Vergiste"

parcifal 21 december 2010 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5178071)
Al Gore komt op de proppen met een nieuwe film waarmee hij gans de wereld wil rondreizen en attent maken voor een nieuw gevaar.

Bizar, net nu Nasa's Goddart Space institute heeft verklaard dat 2010 het warmste jaar sinds het begin der metingen is. ;-)

Antoon 21 december 2010 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5178088)
Bizar, net nu Nasa's Goddart Space institute heeft verklaard dat 2010 het warmste jaar sinds het begin der metingen is. ;-)

Ja, wacht tot ze met een nieuw rapport afkomen met de metingen tussen oktober 2010 en februari 2011, en ze gaan verklaren dat het de koudste winter is sinds het begin van de metingen. Zelfs in Australië hebben ze een witte kerst.:lol:

love4everybody 21 december 2010 11:39

Jaja, en ook DAT heeft allemaal te maken met Global warming, eh sorry, Climate Change. Is allemaal de fout van de koeiescheten !

Tavek 21 december 2010 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5178088)

Global warming betekent niet dat we voor de gehele wereld een opwarming hebben, het is een gemiddelde opwarming.

giserke 21 december 2010 11:44

Gisteren ook gekeken naar die film op VT4?

parcifal 21 december 2010 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5178141)
Global warming betekent niet dat we voor de gehele wereld een opwarming hebben, het is een gemiddelde opwarming.

Ik was lichtelijk sarcastisch maar het kwam niet goed door.
Uiteraard hebben we gemiddeld en globaal gezien opwarming, meer dan ooit zelfs.

Erwinvds 21 december 2010 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5178141)

Ik begrijp nu echt niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen valt. Precies of de hele planeet gaat een woestijn worden.

D'ARTOIS 21 december 2010 12:25

Eerst hebben we opwarming, nu hebben we ijstijd. Al Gore de gek, de Amerikaan.
Zelden dat er uit die hoek een zinnig woord komt.

Maar over ijstijd:

http://rads.tudelft.nl/gulfstream/#fig1

http://europebusines.blogspot.com/20...arth-just.html

Waar of niet waar, ik ben benieuwd.

Als de palmbomen in Falmouth afsterven heb ik pas een bewijs.

zonbron 21 december 2010 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5178071)

:lol:

Ja en alsook:

Earth on brink of an Ice Age: Al Gore hits unemployment line

http://directorblue.blogspot.com/200...gore-hits.html

Antoon 23 december 2010 21:53

Zo, een genuanceerd antwoord op een website waar wetenschappers op uw vragen antwoorden. Hoe verhelderend toch, naast al die paniekzaaiers...

Citaat:

Context van de vraag:
Er is een discussie tussen wetenschappers. De ene wetenschapper stelt dat de ijstijden opnieuw beginnen en andere wetenschappers zeggen dat er opwarming is van de aarde.
Hoe komen ze erbij dat de ijstijden terug beginnen? En wat is er nu juist? Zal het kouder worden of zal de temperatuur stijgen?

AntwoordEen zeer goede en moeilijke vraag. Alles heeft te maken met de "menselijke maat" waarin mensen de tijd meten.

Sinds 1 miljoen jaar wordt het klimaat van de Aarde gedomineerd door het voorkomen van ijstijden en tussenijstijden. De tijd tussen het begin van een ijstijd en het begin van de vorige ijstijd is zo'n 100.000 jaar. De laatste ijstijd was (gemiddeld) tussen 70.000 en 10.000 jaar geleden. We leven dus al een goede 10.000 jaar in een tussenijstijd. Als we kijken naar de vorige tussenijstijden, kan die dus nog een tijdje duren: 20.000 tot 30.000 jaar. Dus volgens de astronomische klimaatstheorie en vanuit onze kennis vanuit het verleden gaan we nog niet onmiddellijk naar een volgende ijstijd. 10.000 jaar is een lange tijd, maar die zal er wel komen.

Het is wel net door te vergelijken met de vorige tussenijstijden dat we zien dat de temperatuurstijging van de laatste decennia zeer abnormaal is en wel degelijk van menselijke invloed. Hoe de Aarde en zijn klimaatsysteem er op lange termijn op gaat reageren is niet duidelijk. We weten wel vanuit de geologische geschiedenis dat er ook al andere warmere periodes waren (met andere oorzaken), waar het klimaatsysteem op termijn dit heeft "overleefd".

Dit betekent absoluut niet dat we alles kunnen laten begaan; hoe verder we van de natuurlijke gang van zaken afwijken, des te slechter we, vanuit onze kennis van het verleden, de toekomst kunnen voorspellen.

Samengevat: op korte termijn (mensenleven of generatie) zal het zeker warmer worden, op lange termijn (millenia) zit de kans er dik in dat het terug kouder zal worden.

Deze vraag werd beantwoord door:
Dr. David Van Rooij
FWO post-doctoraal onderzoeker
Universiteit Gent

Bobke 23 december 2010 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5178154)
Ik was lichtelijk sarcastisch maar het kwam niet goed door.
Uiteraard hebben we gemiddeld en globaal gezien opwarming, meer dan ooit zelfs.

Gelukkig maar, een ijstijd is ook niet alles hé.

lemire 27 december 2010 16:31

Bepaalde mensen zullen nooit het verschil tussen weer en klimaat leren.
Als het warm is in de zomer zult ge ze niet horen.

lemire 27 december 2010 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5183027)
Zo, een genuanceerd antwoord op een website waar wetenschappers op uw vragen antwoorden. Hoe verhelderend toch, naast al die paniekzaaiers...

Het probleem waar we NU mee geconfronteerd worden is een opwarming met dramatische gevolgen voor de mens als we voortgaan zoals we bezig zijn. Het banaliseren of ontkennen van de klimaatverandering komt uit een bepaalde politieke hoek die een reputatie heeft inzake het ontkennen en banaliseren van milieuproblemen.

eno2 27 december 2010 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5183027)

Wist ik al

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be