Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   N-VA: "Vrijwillige terugkeer is veredeld reisbureau" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148297)

circe 22 december 2010 10:50

N-VA: "Vrijwillige terugkeer is veredeld reisbureau"

http://www.vandaag.be/binnenland/549...eisbureau.html

Citaat:

Francken: “Vorig jaar keerden 2.000 illegalen vrijwillig terug naar hun herkomstland. Onder hen 950 Brazilianen. Maar vorig jaar hebben slechts twee Brazilianen asiel aangevraagd. De illegalen die terugkeren zijn dus mensen die gewoon een goedkoop retourticket willen. Zij kopen een enkel ticket vanuit Rio of Sao Paulo om een aantal jaren illegaal te werken, vooral in de bouw in Brussel."

"Zij bellen daarna naar het Office of Migration en vragen of zij gratis kunnen terugkeren. Zij krijgen daarbij nog eens 950 euro extra bovenop hun gratis vliegtuigticket. Die som bestaat uit: 250 euro premie en 700 euro re-integratiepremie om zich zogezegd te herintegreren in de Braziliaanse samenleving. Dat is te gek voor woorden.”
ja kom! moeten wij dit apenland nog serieus nemen? ik geef het alvast op. Heb net uitstel gevraagd om mijn belastingen (tweemaal op één jaar) te betalen. Van zodra ik pensioen heb bol ik het af.

Bobke 22 december 2010 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5179899)

ja kom! moeten wij dit apenland nog serieus nemen? ik geef het alvast op. Heb net uitstel gevraagd om mijn belastingen (tweemaal op één jaar) te betalen. Van zodra ik pensioen heb bol ik het af.

Hoe durft ge ?
Ge zult rap weten wat het u kost hoor.

Vette Pois(s)on 22 december 2010 11:09

De grabbelkassen kunnen niet snel genoeg leger dan leeg zijn.

De schoofzak 22 december 2010 11:28

Vrijwillige terugkeer illegale: 950 € zakgeld

Wat is je beloning als je zonder geldige papieren binnendringt in dit apenland, vervolgens enkele jaren illegaal werkt zonder de nodige bijdragen aan de sociale zekerheid of aan de belastingen, en dan zin hebt om terug naar huis te gaan ?

Juist: 950 € zakgeld.

Mochten de ratingbureau's dit weten ... 't zou rap gedaan zijn met de oproep om een nieuwe regering te vormen. Want dan zou het wel zijn wat het Weverke wil: eigen verantwoordelijkheid en orde op zaken stellen.

N-VA: "Vrijwillige terugkeer is veredeld reisbureau"

link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...eisbureau.aspx

QuasiX 22 december 2010 11:32

Citaat:

1) Eén van de grootste organisaties, die terugkeer stimuleert, is IOM, die geen vlaamse organisatie is. Het wordt niet door de staat gefinancieerd (bv. http://avrr.belgium.iom.int/nl/voor-partners.html)
-
Als IOM zijn activiteiten stop zet;
a) zullen jullie meer zogenoemde "argumenten" hebben voor "steniging" van de staat (anti-statism), alsook voor het verspreiden van haat en demagogie
b) zullen jullie evenveel belastingen moeten betalen (m.a.w. bijna hetzelfde nettoloon krijgen)
-
2) Zelfs bij het "stop zetten" van andere soortgelijke "activiteiten" waarvoor wel middellen uit de staatskas gehaald worden, zullen jullie sowieso bijna hetzelfde netto-loon krijgen (bruttoloon zal gewoonweg dalen samen met de belastingen).
Wel, o.a. welvaartspeil wordt daar op de dynamische wijze natuurlijk ook in acht genomen.
-
3) Alternatief bron (statistieken terugkeer)
http://avrr.belgium.iom.int/nl/over-...hart/list.html
-
Trowens, via zo'n organisatie terugkeren is hetzelfde als gedeporteerd te worden; er wordt een soort stempel in je reispas geplaatst dat je het land 2-5 jaar (of zoiets) niet meer binnen mag komen.

Bobke 22 december 2010 11:32

Alleen in Belgie bestaan reisbureau's die drinkgeld bijgeven.

CyberpunX 22 december 2010 11:37

MMM, als ik nu zeg dat ik rus ben, dan mag ik gratis op vakantie naar rusland? Want is niet meer dan logisch dat ik geen papieren heb? Moeten echt eens uitzoeken hoe we dit zelf kunnen gebruiken. :lol:

grimbergen 22 december 2010 14:47

:rofl:: Die linkse landverraders zijn te zot voor woorden. Splitsing NU ! Weg met de groenen en roden de marginaliteit in !

Pelgrim 22 december 2010 14:52

Ik ga eens een week illegaal in Gent wonen en vraag dan 900 euro om terug te keren naar Antwerpen :D

QuasiX 22 december 2010 14:55

Afleidende maneuver toch? Kopie-plak hier en daar? Eh, grimbergen?

De schoofzak 22 december 2010 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5179964)
MMM, als ik nu zeg dat ik rus ben, dan mag ik gratis op vakantie naar rusland? Want is niet meer dan logisch dat ik geen papieren heb? Moeten echt eens uitzoeken hoe we dit zelf kunnen gebruiken. :lol:

Je zal alleszins een overgetelijke survival-vakantie meemaken !!

QuasiX 22 december 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5179956)
Alleen in Belgie bestaan reisbureau's die drinkgeld bijgeven.

Bobke
-
Ik zeg het nogmaals. De staat betaalt niks. U (= ik ook) betaalt van uw brutoloon (belastingen).
-
Maar aangezien dat uw belastingen omhoog zijn gegaan door een onkostje, heeft de staat uw loon ook omhoog getrokken en paar andere extralegale voordelen voorzien. Het is dus in feite uw werkgever die het deel (de helft) van verplaatsingskosten terugbetaalt. Het systeem van verplaatsingsvergoeding (1 richting) is dus zowel voor u als voor de slachtoffers van moderne slavenhandel hetzelfde. Wel 1 verschil; u krijgt vergoeding voor het woonst-werk verkeer alleen, zij krijgen voor werk-woonst verkeer alleen.
-
Bobke, u begrijpt toch wat ik bedoel!? Ik vertel het speciaal aan u.

grimbergen 22 december 2010 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5180290)
Afleidende maneuver toch? Kopie-plak hier en daar? Eh, grimbergen?

:rofl: Kan je hiet niet halen? Ga je persoonlijk worden?

Zo kun je een linkse verrader spotten. Als rasechte zombies worden ze lastig en persoonlijk. En schermen met de woorden ik ben OBJECTIEF.. Vooral dat laatste is hilarisch. :rofl:

hierkijken

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5180379)
Ja? En wat doet dan Griekenland daar? Kun je mij uitleggen?

En, bovendien, die cijferke's... Zijn die niet vals?

zooooooooooooooooooo voorspelbaar :rofl:

Tof spel voor de zombieliefhebbers op de iphone de applicatie "plants vs zombies". Als je dit niet hebt dan ben je ni mee met den tijd. 8-)

QuasiX 22 december 2010 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 5180459)

Zo kun je een linkse verrader spotten. Als rasechte zombies worden ze lastig en persoonlijk. En schermen met de woorden ik ben OBJECTIEF.. Vooral dat laatste is hilarisch. :rofl:

hierkijken

zooooooooooooooooooo voorspelbaar :rofl:

Tof spel voor de zombieliefhebbers op de iphone de applicatie "plants vs zombies". Als je dit niet hebt dan ben je ni mee met den tijd. 8-)

Je bent nihil, en totaal niet serieus bezig. Voel je het niet?
Vanaf nu "smeet" ik je ook naar mijn negeerlijst.

grimbergen 22 december 2010 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5180473)
Je bent nihil, en totaal niet serieus bezig. Voel je het niet?
Vanaf nu "smeet" ik je ook naar mijn negeerlijst.

Doe dat smijt ieder die tegen de islam is op je negeerlijstje.

Dan kan je gezellig met andere linkse moslimhielenlikkers en de moslims zelf elkaar beginnen afmaken. Zoals de geschiedenis het ons heeft geleerd.

Rasechte zombies ! :rofl:

Bobke 22 december 2010 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5180317)
Bobke
-
Ik zeg het nogmaals. De staat betaalt niks. U (= ik ook) betaalt van uw brutoloon (belastingen).
-
Maar aangezien dat uw belastingen omhoog zijn gegaan door een onkostje, heeft de staat uw loon ook omhoog getrokken en paar andere extralegale voordelen voorzien. Het is dus in feite uw werkgever die het deel (de helft) van verplaatsingskosten terugbetaalt. Het systeem van verplaatsingsvergoeding (1 richting) is dus zowel voor u als voor de slachtoffers van moderne slavenhandel hetzelfde. Wel 1 verschil; u krijgt vergoeding voor het woonst-werk verkeer alleen, zij krijgen voor werk-woonst verkeer alleen.
-
Bobke, u begrijpt toch wat ik bedoel!? Ik vertel het speciaal aan u.

Eigenlijk niet.
Een modern "ezeltje strek u" dus?
Trouwens, betaalt mijn werkgever ook mijn reis naar Spanje terug denkt ge ?

Alboreto 22 december 2010 17:29

Citaat:

Niet vergeten u dan 100% te integreren in het land waar ge dan naartoe wilt hé?

Alboreto 22 december 2010 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 5180459)

Vraagt de persoon die tegen zowat iedereen op dit forum die zijn mening niet deelt persoonlijk wordt.:lol:

Bobke 22 december 2010 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5180663)
Niet vergeten u dan 100% te integreren in het land waar ge dan naartoe wilt hé?

Denkt ge dat ze daar kost en inwoon gaat krijgen.
Voor toeristen passen zij zich wel aan.

grimbergen 22 december 2010 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5180668)
Vraagt de persoon die tegen zowat iedereen op dit forum die zijn mening niet deelt persoonlijk wordt.:lol:

Toon aan waar ik persoonlijk ben? Ik ben gerust ik heb de nodige banpunten gekregen. 8-) Maar nu moet jij met de billen bloot wegens smaad laster en eerroof. :rofl: Kom linkjes naar scheldpartijtjes die nog niet zijn geknipt?
Je zal ze niet vinden. 8-)

En neen gast de islam beschimpen is niet strafbaar, enfin nog niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be