Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Overlegcentrum van de Vlaamse Verenigingen: Koning is full of sh*t (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148494)

Karel Martel B 27 december 2010 09:34

Overlegcentrum van de Vlaamse Verenigingen: Koning is full of sh*t

http://www.vandaag.be/binnenland/55282_vande-lanotte-en-de-wever-krijgen-dik-vlaams-onvoldoende.html

Citaat:

Het Overlegcentrum van de Vlaamse Verenigingen (OVV) kraakt het resultaat van de onderhandelingen af. Het OVV heeft een evaluatie gemaakt van wat er op basis van de huidige voorstellen als akkoord uit de bus zou kunnen komen. "Schuif deze rotzooi aan de kant. Herbegin van een leeg blad", aldus het OVV.

Zelfs de voorafgaande nota die Bart De Wever als koninklijk verduidelijker maakte, kan op geen clementie rekenen.

Het OVV telt 47 verenigingen, ondermeer het IJzerbedevaartcomité en het Taal Aktie Komitee maar ook minder militante verenigingen zoals het Verbond der Vlaamse Academici, het Davidsfonds en de VTB-VAB.
het OVV telt ook enkele humoristen:

Citaat:

Het Overlegcentrum koestert de hoop dat sp.a en Groen! "de legitieme vragen van de Vlaamse kiezers mee zullen verdedigen".

De schoofzak 27 december 2010 10:56

Kijk even (van Wiki):

Doelstellingen

Het OVV wil de samenwerking binnen de Vlaamse Beweging en de doelstellingen daarvan bevorderen. Het beoogt onder meer:

1. bijdragen tot het uitbouwen van een Vlaamse identiteit op sociaal, cultureel, economisch, ecologisch, maatschappelijk en politiek vlak;
2. openheid en samenwerking met andere Europese volkeren, in de eerste plaats met het Nederlandse volk;
3. openheid en samenwerking met de rest van de wereld.

welke groeperingen deel uitmaken van het ovv

1. Algemeen Nederlands Verbond (ANV)
2. Algemeen Nederlands Zangverbond (ANZ)
3. Davidsfonds (DF)
4. Delta-Stichting
5. Doktersgild van Helmont
6. Europacomité Vlaanderen
7. Federatie Vlaamse Vrouwengroepen (FVV)
8. Gebroeders Van Raemdonckkringen
9. Gezinsbond
10. Halle-Vilvoorde Komitee (Haviko)
11. Katholiek Vlaams Hoogstudenten Verbond (KVHV)
12. Komitee der Randgemeenten
13. Liberaal Vlaams Verbond (LVV)
14. Meervoud
15. Nationalistisch Verbond-Nederlandse Volksbeweging
16. Nationalistische Studenten Vereniging (NSV)
17. Nationalistisch Verbond
18. Nova Civitas
19. Partena Ziekenfonds
20. Priester Daensfonds
21. Stichting Lodewijk De Raet
22. Taal Aktie Komitee (TAK)
23. Verbond der Vlaamse Academici (VVA)
24. Verbond Vlaams Overheidspersoneel (VVO)
25. Vereniging Academisch Personeel Leuven (VAPL)
26. Vereniging Vlaamse Leerkrachten (VVL)
27. Vereniging Vlaamse Reisbureaus
28. Vereniging Vlaamse Ziekenfondsen
29. Vereniging voor Wetenschap
30. Vlaams Agrarisch Centrum
31. Vlaams Geneeskundigenverbond
32. Vlaams Komitee Brussel
33. Vlaams Komitee Druivenstreek
34. Vlaams Nationaal Jeugdverbond (VNJ)
35. Vlaams Verbond van Gepensioneerden
36. Vlaamse Ingenieurskamer (VIK)
37. Vlaamse Kruis
38. Vlaamse Leerkrachten Kwaliteitsonderwijs
39. Vlaamse Toeristenbond-Vlaamse Automobilistenbond (VTB-VAB)
40. Vlaamse Volksbeweging (VVB)
41. Vlaanderen Vlagt (VL2)
42. Vormingsinstituut Wies Moens
43. VOS - Vlaamse Vredesvereniging (VOS)
44. Vrienden van Zuid-Afrika
45. Werkgroep 't Pennoen
46. IJzerbedevaartcomité
47. IJzerwake

E. Gidius 27 december 2010 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5188664)
Kijk even (van Wiki):

En uw bedoeling met deze bijdrage is wat precies?

Opgepast voor het Schiltz-syndroom, velen zijn oud genoeg om zich nog te herinneren hoe de officiële VU het eind jaren '70 nodig vond de Vlaamse Beweging te kleineren en te beledigen. We hadden het allemaal niet goed begrepen, remember?

En misschien wens je je ook nog te herinneren welke verkiezingsuitslag de VU na dat gedrag bekwam.

Txiki 27 december 2010 11:26

Het OVV... een zoveelste hobbyclub. Niet meer, maar ook niet minder.

vrijevlaming 27 december 2010 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5188702)
En uw bedoeling met deze bijdrage is wat precies?

Opgepast voor het Schiltz-syndroom, velen zijn oud genoeg om zich nog te herinneren hoe de officiële VU het eind jaren '70 nodig vond de Vlaamse Beweging te kleineren en te beledigen. We hadden het allemaal niet goed begrepen, remember?

En misschien wens je je ook nog te herinneren welke verkiezingsuitslag de VU na dat gedrag bekwam.

ik zou er u niet te veel zorgen in maken. Zoals ik zei in een andere thread: de voorzitter van het ovv is een n-va'er die zelfs parlementaire medewerker is.
Velen binnen de n-va denken nét als wat het ovv nu zegt, velen zijn dan ook lid van beide bewegingen.
Ik denk niet dat er zal gebeuren wat er toen gebeurd is, met de VU

Geert C 27 december 2010 11:36

Citaat:

Het beste cijfer aan Vlaamse kant is voor de overheveling van het arbeidsbeleid dat een 5 op 10 krijgt. De overdracht van de gezinsbijslag is goed voor een 2 op 10, die van de gezondheidsmateries 1 op 10.
Ik dacht dat er ook nog een regionalisering van justitie op tafel lag, is het OVV dat soms al vergeten? :|

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5188724)
ik zou er u niet te veel zorgen in maken. Zoals ik zei in een andere thread: de voorzitter van het ovv is een n-va'er die zelfs parlementaire medewerker is.
Velen binnen de n-va denken nét als wat het ovv nu zegt, velen zijn dan ook lid van beide bewegingen.

Interessant, N-VA blijft wel aan de onderhandelingstafel zitten maar kraakt dus tegelijkertijd diezelfde onderhandelingen af...

Die spreidstand kunt ge niet eeuwig volhouden.

Txiki 27 december 2010 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5188724)

Die heeft toch al ontslag genomen als OVV-voorzitter?

vrijevlaming 27 december 2010 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5188754)
Die heeft toch al ontslag genomen als OVV-voorzitter?

toch niet

vrijevlaming 27 december 2010 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 5188750)
Interessant, N-VA blijft wel aan de onderhandelingstafel zitten maar kraakt dus tegelijkertijd diezelfde onderhandelingen af...

Die spreidstand kunt ge niet eeuwig volhouden.

Correct, maar wees gerust, alles nadert zijn ontknoping.

Shadowke 27 december 2010 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5188767)

dat verwacht ik ook in 2011.
en sommigen zullen verbaasd zijn wat er zal gebeuren.

vrijevlaming 27 december 2010 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5188777)
dat verwacht ik ook in 2011.
en sommigen zullen verbaasd zijn wat er zal gebeuren.

in mijn hoofd heeft de regering van "nationale" eenheid het meeste kans.

Geert C 27 december 2010 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5188767)

Gij zijt toch parlementair medewerker van de N-VA? :?

En gij geeft hier nu dus met bijna zoveel woorden toe dat uw partij de onderhandelingen wil opblazen? 8O

Shadowke 27 december 2010 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5188783)
in mijn hoofd heeft de regering van "nationale" eenheid het meeste kans.

in mijn ogen gaan de franstaligen de stekker uit belgie trekken.

een regering van nationale eenheid zonder de n-va werkt niet en zal snel vallen waardoor we toch nieuwe verkiezingen krijgen waarin de vlaamse partijen die dierven in een regering van nationale eenheid stappen onherroepelijk worden afgestraft.
daarvan hebben de traditionele partijen angst en willen ze niet in een regering zonder de n-va stappen.

vrijevlaming 27 december 2010 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 5188787)
Gij zijt toch parlementair medewerker van de N-VA? :?

En gij geeft hier nu dus met bijna zoveel woorden toe dat uw partij de onderhandelingen wil opblazen? 8O

iedereen wil de huidige onderhandelingen opblazen. Alleen wil niemand de zwarte piet krijgen.
Je gaat me nu toch niet vertellen dat je d�*t nog niet doorhad? Ze zijn al weeeeeeken de boel aan het vertragen gewoon om een rondje zwartepiet te spelen. De enige uitweg zónder deze onderhandelingen in de huidige constallatie op te blazen, is dat de franstaligen nu éindelijk eens gaan toegeven

vrijevlaming 27 december 2010 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5188789)
in mijn ogen gaan de franstaligen de stekker uit belgie trekken.

.

gaat niet gebeuren. Dan zijn ze direct hun geld kwijt. Ze gaan eerst iets anders proberen om het lijk nog wat warm te houden

Geert C 27 december 2010 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5188795)
iedereen wil de huidige onderhandelingen opblazen. Alleen wil niemand de zwarte piet krijgen.
Je gaat me nu toch niet vertellen dat je d�*t nog niet doorhad? Ze zijn al weeeeeeken de boel aan het vertragen gewoon om een rondje zwartepiet te spelen. De enige uitweg zónder deze onderhandelingen in de huidige constallatie op te blazen, is dat de franstaligen nu éindelijk eens gaan toegeven

Tuurlijk had ik al door wat de strategie van de N-VA is (je moet dat niet projecteren op de andere partijen trouwens ;-)), alleen is het leuk dat zwart op wit bevestigd te zien door een parlementair medewerker van die partij. :-)

Weet uw voorzitter trouwens dat ge zijn strategie op een openbaar forum aan het onderuithalen zijt? :-P

alfa16vjtd 27 december 2010 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 5188808)
Tuurlijk had ik al door wat de strategie van de N-VA is (je moet dat niet projecteren op de andere partijen trouwens ;-)), alleen is het leuk dat zwart op wit bevestigd te zien door een parlementair medewerker van die partij. :-)

Weet uw voorzitter trouwens dat ge zijn strategie op een openbaar forum aan het onderuithalen zijt? :-P

Of de andere partijen zijn de hypocrieten omdat ze het niet durven te zeggen ;)

Geert C 27 december 2010 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5188812)
Of de andere partijen zijn de hypocrieten omdat ze het niet durven te zeggen ;)

Omdat ze niet durven zeggen dat N-VA dubbel spel speelt?

alfa16vjtd 27 december 2010 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 5188808)

Net zoals de taktiek om vdl nog eens een rondje te laten onderhandelen.

Pelgrim 27 december 2010 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5188719)
Het OVV... een zoveelste hobbyclub. Niet meer, maar ook niet minder.

Dat maakt op zich niet uit, het is de perceptie die telt. Zelfs al was OVV maar één persoon, als de naam OVV over genoeg autoriteit beschikt om de N-VA tegen te houden stommiteiten te begaan is dat voldoende.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be