Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Enquête over het gebruik van parfums en deodorants en discussie over eventueel verbod (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148589)

Nr.10 28 december 2010 21:45

Enquête over het gebruik van parfums en deodorants en discussie over eventueel verbod

Bijgaand een enquëte over parfums en deodorants.
Regelmatig = minstens 1x per week
Niet regelmatig = nooit of bijna nooit

Bijhorende lectuur:

Le rôle des odeurs corporelles dans la relation amoureuse

Références
  • Revue L'Expresse 19 octobre 1990, p. 44- Un Amour de Nez
  • Anthropologie et Société, vol 14, no 2, 1990 : p. 25-45 - Le déclin de l'olfactif, mythe ou réalité
  • Québec Science Janvier 1991 p. 33 "un sujet sur l'odorat"
  • Recherche no. 207 volume 20 février 1989 p.170 - La mémoire des odeurs
  • Science & Vie no. 890 - novembre 1991 p. 52 - Odorat : Le début de la piste
  • Pour la science no. 138 avril 1989 p. 9 - C'est le musc - Les molécules �* odeur dfe musc interagissent avec un seul récepteur.
  • De l'amour plein la tête ou la biologie de l'amour - Dr Marc Schwob - Les éditions Hachette 1984
  • Anatomie Tome 2 Viscères par H. Leonhardt Flammarion-Médecine-Sciences 1979
  • Anatomie Tome 3 Système nerveux et organes des sens par H. Leonhardt Flammarion-Médecine-Sciences 1979
  • Encyclopédie Encarta CD
  • Encyclopédie de la médecine Larousse
  • Le livre "L'HOMME AMOUREUX"
  • La revue T'Elle Qu'eelle no. 4 p. 5 - Le rôle social des odeurs corporelles
  • Retour �* l'index du "Le plaisir de l'affection"

lombas 28 december 2010 21:52

Ik doe elke dag deo, parfum en gezichtscrème.

kiko 28 december 2010 23:16

Bwèk, op shampoo en zeep na, probeer ik zoveel mogelijk die chemische troep te vermijden.

420yeahbaby 29 december 2010 00:56

Maar met welk doel verbieden?

Nr.10 29 december 2010 01:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5192937)
Maar met welk doel verbieden?

Daarvoor zou je het bijgeleverde artikel eens moeten afdrukken en grondig lezen.

De mode-industrie probeert de natuur na te bootsen met kunstmatige producten, maar dat is onmogelijk. En omdat het onmogelijk heeft dat heel nadelige effecten op datgene wat wel natuurlijk is, want dat wordt verdrongen om het kunstmatige in de plaats te laten komen.

De mode-industrie probeert culturele normen op te leggen die in ons nadeel spelen, want relaties die tot stand komen gebaseerd op natuurlijke geuren zijn veel standvastiger en beter dan relaties die dat niet doen.

420yeahbaby 29 december 2010 02:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 5193032)
Daarvoor zou je het bijgeleverde artikel eens moeten afdrukken en grondig lezen.

De mode-industrie probeert de natuur na te bootsen met kunstmatige producten, maar dat is onmogelijk. En omdat het onmogelijk heeft dat heel nadelige effecten op datgene wat wel natuurlijk is, want dat wordt verdrongen om het kunstmatige in de plaats te laten komen.

De mode-industrie probeert culturele normen op te leggen die in ons nadeel spelen, want relaties die tot stand komen gebaseerd op natuurlijke geuren zijn veel standvastiger en beter dan relaties die dat niet doen.

Zie, kben ne groene. Ik zie liever ne boom rechtstaan dan herplant om later opnieuw gekapt te worden.
Maar ik zweet en dat kan medecollegas hinderen. Vooral mijn vriendin ask paar uurkes van jan geef. De natuur nabootsen in geuren is niet natuurlijk, ok.
Maar moeten we dan stinken?
Geuren brengen ons zoveel.

Vroeger bracht dat een gat in de ozonlaag, dat is toch aangepakt?
Ge kunt nu moeilijk appelsap onder uw oksel gaan smeren he.

Caligula 29 december 2010 02:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5193044)
Zie, kben ne groene. Ik zie liever ne boom rechtstaan dan herplant om later opnieuw gekapt te worden.
Maar ik zweet en dat kan medecollegas hinderen. Vooral mijn vriendin ask paar uurkes van jan geef. De natuur nabootsen in geuren is niet natuurlijk, ok.
Maar moeten we dan stinken?
Geuren brengen ons zoveel.

Vroeger bracht dat een gat in de ozonlaag, dat is toch aangepakt?
Ge kunt nu moeilijk appelsap onder uw oksel gaan smeren he.

Deo zorgt er niet voor dat je minder zweet , alleen men je de geur met een andere geur.
Gezonde mensen stinken niet.
Koffie, saffen, zuipen, ... daar stink je van.

Micro(zilverdeeltjes) verstoppen je porien en zouden carcinogeen zijn

420yeahbaby 29 december 2010 02:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5193051)
Deo zorgt er niet voor dat je minder zweet , alleen men je de geur met een andere geur.
Koffie, saffen, zuipen, ... daar stink je van.

Micro(zilverdeeltjes) verstoppen je porien en zouden carcinogeen zijn

Neen, bacteriën stinken. Jijzelf stinkt niet. Maar die verdamping van bacteriën stinken.
Die zijn normaal op het lichaam, iedereen heeft ze en niemand kan zelfs zonder ze.

Maar gezonde mensen dragen ook al eens graag een reukje als ze uitgaan. Die vaste geuren waarin ze hun identiteit vinden geeft het mokke/keppe tegenstaande een herinnering.

Koffie, zuipen, saffen stinken op zich. Dat bepaalt uw lichaamsgeur amper. Ze kleven op het lichaam, en dat geeft de stank.
Maar zweet zelf op zich stinkt niet. Wist jij toch al? Mister know it all

Caligula 29 december 2010 03:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5193065)
Neen, bacteriën stinken. Jijzelf stinkt niet. Maar die verdamping van bacteriën stinken.
Die zijn normaal op het lichaam, iedereen heeft ze en niemand kan zelfs zonder ze.

Maar gezonde mensen dragen ook al eens graag een reukje als ze uitgaan. Die vaste geuren waarin ze hun identiteit vinden geeft het mokke/keppe tegenstaande een herinnering.

Koffie, zuipen, saffen stinken op zich. Dat bepaalt uw lichaamsgeur amper. Ze kleven op het lichaam, en dat geeft de stank.
Maar zweet zelf op zich stinkt niet. Wist jij toch al? Mister know it all

bacteriën vreten uw zweet. Hun uitscheiding ruik je. Zelfde principe als de bacterien die alcohol producereb.
Koffie, zuipen, saffe, ... worden afgescheiden via het zweet dus stinkt de kaka van de bacterien en jij dus ook.

420yeahbaby 29 december 2010 03:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5193072)
bacteriën vreten uw zweet. Hun uitscheiding ruik je. Zelfde principe als de bacterien die alcohol producereb.
Koffie, zuipen, saffe, ... worden afgescheiden via het zweet dus stinkt de kaka van de bacterien en jij dus ook.

OK, tot daar aan toe.
Waarom maakt het dan deo slecht?

Straks gaan we nog zeep verbieden.

Raf 29 december 2010 07:19

Een verbod? Het gebruik van deodorant zou zelfs verplicht moeten zijn!

maddox 29 december 2010 07:44

Ik kan je garanderen, zelfs na een frisse douche, en wat inspanning, dat mijn oksels een bepaald geurtje hebben, dat alleen bekoorlijk kan zijn voor de juiste personen, gevoelig aan de bijhorende feromonen.

lombas 29 december 2010 08:24

Citaat:

Ik werk elke dag in een kantoor, vijftig kilometer van mijn woonplaats. Elke dag ben ik rond de 12u weg van huis. Dit wil zeggen dat de douche die ik om zes uur 's ochtends neem, om zeven uur 's avonds nog effectief moet zijn.

Nu mag jij mij eens vertellen hoe ik, wanneer ik me een noen lang in een kostuum hijs, op een geklimatiseerd kantoor, met de dito stress erbij, mezelf deftig kan houden zonder mezelf deftig te verzorgen tijdens diezelfde ochtendrituelen.

AsGardSGO 29 december 2010 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5192717)
Bwèk, op shampoo en zeep na, probeer ik zoveel mogelijk die chemische troep te vermijden.

goh als je d�*e chemissche rommel tracht te vermijden dan moet je de rest ok vermijden; rest die nog véél schadelijker is dan wat er in parfum zit (geurconcentraat, alcohol, water en soms kleurstof)

Ikzelf gebruik zowat dagelijks parfum maar echte en geen van die rommel uit kruidvat of winkels waar trouwens te weinig concentraat inzit om echte parfum te zijn maar wel zo verkocht wordt.

CyberpunX 29 december 2010 10:44

Citaat:

Kunt kort door de bocht gaan maar in dit geval heb je toch een stukje borduur mee, stuk van de omheining en de halve voorgevel.

Soit, als er opperen dat dit moet verboden worden dan staat er thuis wel eentje klaar die jullie levend komt villen. :lol:

kiko 29 december 2010 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5193181)
goh als je d�*e chemissche rommel tracht te vermijden dan moet je de rest ok vermijden; rest die nog véél schadelijker is dan wat er in parfum zit (geurconcentraat, alcohol, water en soms kleurstof)

In de mate van het mogelijke probeer ik dat ook.

Caligula 29 december 2010 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5193151)
Ik werk elke dag in een kantoor, vijftig kilometer van mijn woonplaats. Elke dag ben ik rond de 12u weg van huis. Dit wil zeggen dat de douche die ik om zes uur 's ochtends neem, om zeven uur 's avonds nog effectief moet zijn.

Nu mag jij mij eens vertellen hoe ik, wanneer ik me een noen lang in een kostuum hijs, op een geklimatiseerd kantoor, met de dito stress erbij, mezelf deftig kan houden zonder mezelf deftig te verzorgen tijdens diezelfde ochtendrituelen.

"deftig te verzorgen" = zeep- deo- aftershave- parfummix?

Verzorg je vanbinnen en de buitenkant volgt. Neutrale zeep, subtiel parfum, desnoods ROLLERdeo

Caligula 29 december 2010 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5193181)

Ikzelf gebruik zowat dagelijks parfum maar echte en geen van die rommel uit kruidvat of winkels waar trouwens te weinig concentraat inzit om echte parfum te zijn maar wel zo verkocht wordt.

Meneer gebruikt "den echte" ...:roll:
Geen koffie,saffen, ... = ik stink niet.
Rollerdeo, geurloze afterbalsem en hintje parfum

Caligula 29 december 2010 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5193124)
Ik kan je garanderen, zelfs na een frisse douche, en wat inspanning, dat mijn oksels een bepaald geurtje hebben, dat alleen bekoorlijk kan zijn voor de juiste personen, gevoelig aan de bijhorende feromonen.

je bent de enige niet dus loop je tussen een hoop stinkende venten met bijbehorende kakefonie van parfums, deo's, ...

Steve_M 29 december 2010 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5193801)
Meneer gebruikt "den echte" ...:roll:
Geen koffie,saffen, ... = ik stink niet.
Rollerdeo, geurloze afterbalsem en hintje parfum

Je gebruikt dus zowel deo als parfum? Waarom precies, als volgens jou gezonde mensen toch niet stinken? Ik gebruik rollerdeo, parfum en aftershave. Ik zou de mensen die 's morgens op de tram of trein zitten met mij graag willen vragen dat zij dit ook doen, naast zich gewoon te wassen en op tijd propere kleren aan te trekken. Maar ik droom.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be