![]() |
Enquête over het gebruik van parfums en deodorants en discussie over eventueel verbod
Bijgaand een enquëte over parfums en deodorants.
Regelmatig = minstens 1x per week Niet regelmatig = nooit of bijna nooit Bijhorende lectuur: Le rôle des odeurs corporelles dans la relation amoureuse Références
|
Ik doe elke dag deo, parfum en gezichtscrème.
|
Bwèk, op shampoo en zeep na, probeer ik zoveel mogelijk die chemische troep te vermijden.
|
Maar met welk doel verbieden?
|
Citaat:
De mode-industrie probeert de natuur na te bootsen met kunstmatige producten, maar dat is onmogelijk. En omdat het onmogelijk heeft dat heel nadelige effecten op datgene wat wel natuurlijk is, want dat wordt verdrongen om het kunstmatige in de plaats te laten komen. De mode-industrie probeert culturele normen op te leggen die in ons nadeel spelen, want relaties die tot stand komen gebaseerd op natuurlijke geuren zijn veel standvastiger en beter dan relaties die dat niet doen. |
Citaat:
Maar ik zweet en dat kan medecollegas hinderen. Vooral mijn vriendin ask paar uurkes van jan geef. De natuur nabootsen in geuren is niet natuurlijk, ok. Maar moeten we dan stinken? Geuren brengen ons zoveel. Vroeger bracht dat een gat in de ozonlaag, dat is toch aangepakt? Ge kunt nu moeilijk appelsap onder uw oksel gaan smeren he. |
Citaat:
Gezonde mensen stinken niet. Koffie, saffen, zuipen, ... daar stink je van. Micro(zilverdeeltjes) verstoppen je porien en zouden carcinogeen zijn |
Citaat:
Die zijn normaal op het lichaam, iedereen heeft ze en niemand kan zelfs zonder ze. Maar gezonde mensen dragen ook al eens graag een reukje als ze uitgaan. Die vaste geuren waarin ze hun identiteit vinden geeft het mokke/keppe tegenstaande een herinnering. Koffie, zuipen, saffen stinken op zich. Dat bepaalt uw lichaamsgeur amper. Ze kleven op het lichaam, en dat geeft de stank. Maar zweet zelf op zich stinkt niet. Wist jij toch al? Mister know it all |
Citaat:
Koffie, zuipen, saffe, ... worden afgescheiden via het zweet dus stinkt de kaka van de bacterien en jij dus ook. |
Citaat:
Waarom maakt het dan deo slecht? Straks gaan we nog zeep verbieden. |
Een verbod? Het gebruik van deodorant zou zelfs verplicht moeten zijn!
|
Ik kan je garanderen, zelfs na een frisse douche, en wat inspanning, dat mijn oksels een bepaald geurtje hebben, dat alleen bekoorlijk kan zijn voor de juiste personen, gevoelig aan de bijhorende feromonen.
|
Citaat:
Nu mag jij mij eens vertellen hoe ik, wanneer ik me een noen lang in een kostuum hijs, op een geklimatiseerd kantoor, met de dito stress erbij, mezelf deftig kan houden zonder mezelf deftig te verzorgen tijdens diezelfde ochtendrituelen. |
Citaat:
Ikzelf gebruik zowat dagelijks parfum maar echte en geen van die rommel uit kruidvat of winkels waar trouwens te weinig concentraat inzit om echte parfum te zijn maar wel zo verkocht wordt. |
Citaat:
Soit, als er opperen dat dit moet verboden worden dan staat er thuis wel eentje klaar die jullie levend komt villen. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Verzorg je vanbinnen en de buitenkant volgt. Neutrale zeep, subtiel parfum, desnoods ROLLERdeo |
Citaat:
Geen koffie,saffen, ... = ik stink niet. Rollerdeo, geurloze afterbalsem en hintje parfum |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be