Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Na een splitsing verhuizen de Brusselse bedrijven (niet) naar Vlaanderen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148601)

azert 29 december 2010 10:15

Na een splitsing verhuizen de Brusselse bedrijven (niet) naar Vlaanderen.

Veel flaminganten beweren:
na een splitsing bloedt Brussel dood indien het niet bij VL wil aansluiten o.a. omdat veel bedrijven dan BRU zullen verlaten en zich in VL zullen vestigen.
Mooi niet: nog liever het buitenland of Wallonië dan naar VL.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101229_009

Shadowke 29 december 2010 10:17

haha, nu is het 30 %.
bij splitsing mag je dat x 3 doen :D

pajoske 29 december 2010 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5193311)
haha, nu is het 30 %.
bij splitsing mag je dat x 3 doen :D

Citaat:

Zo'n 10 procent ziet heil in een (gedeeltelijke) verhuizing naar Wallonië, 7 procent naar Vlaanderen en 13 procent wil zelfs gewoon een deel van zijn activiteiten naar het buitenland verplaatsen.
10% procent blijft dan in Brussel.
10x3=30% verhuist naar Wallonië.
7x3=21% verhuist naar Vlaanderen.
13x3=39% verhuist naar het buitenland.

U treedt dus mijn mening bij dat een mogelijke splitsing voor alle partijen in België een slechte zaak is.
Misschien dringend tijd om ons te bezinnen over de nadelen die de herhaalde staatshervormingen ons gebracht hebben.

Shadowke 29 december 2010 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5193342)
10% procent blijft dan in Brussel.
10x3=30% verhuist naar Wallonië.
7x3=21% verhuist naar Vlaanderen.
13x3=39% verhuist naar het buitenland.

U treedt dus mijn mening bij dat een mogelijke splitsing voor alle partijen in België een slechte zaak is.
Misschien dringend tijd om ons te bezinnen over de nadelen die de herhaalde staatshervormingen ons gebracht hebben.

irrelevant pajoske.
heeft niets te maken met staatshervormingen maar met politieke onstabiliteit.
een politiek stabiel onafhankelijk vlaanderen kan wel degelijk bedrijven hier houden.

azert 29 december 2010 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5193358)
irrelevant pajoske.
een politiek stabiel onafhankelijk vlaanderen kan wel degelijk bedrijven hier houden.

nochtans beweren de flaminganten dat WAL echt wel het ergste van het ergste is en VL een toonbeeld van goed bestuur met een bedrijfsvriendelijk klimaat. Toch trekken ze nog liever naar WAL.

Shadowke 29 december 2010 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5193405)
nochtans beweren de flaminganten dat WAL echt wel het ergste van het ergste is en VL een toonbeeld van goed bestuur met een bedrijfsvriendelijk klimaat. Toch trekken ze nog liever naar WAL.

ja bedrijven die amper personeel hebben ...
personeel dat gesubsidieerd wordt door de Waalse overheid (met Vlaams geld)

azert 29 december 2010 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5193426)
ja bedrijven die amper personeel hebben ...
personeel dat gesubsidieerd wordt door de Waalse overheid (met Vlaams geld)

in het Brussels gewest subsidies van het WAL gewest?

Shadowke 29 december 2010 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5193435)
in het Brussels gewest subsidies van het WAL gewest?

ik was over wallonie bezig, niet over brussel.
leer lezen wat er staat.

Zwartengeel 29 december 2010 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5193306)
Veel flaminganten beweren:
na een splitsing bloedt Brussel dood indien het niet bij VL wil aansluiten o.a. omdat veel bedrijven dan BRU zullen verlaten en zich in VL zullen vestigen.
Mooi niet: nog liever het buitenland of Wallonië dan naar VL.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101229_009

Dat staat helemaal niet in dat artikel.

stropdrager 29 december 2010 11:42

Het woord splitsing komt niet eens voor in dat artikel en toch begint azert erover. De schrik moet er blijkbaar goed inzitten.

Zwartengeel 29 december 2010 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 5193530)
Het woord splitsing komt niet eens voor in dat artikel en toch begint azert erover. De schrik moet er blijkbaar goed inzitten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Obsessi...sieve_stoornis

Gwylan 29 december 2010 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5193493)
Dat staat helemaal niet in dat artikel.

Inderdaad niet.

Maar goed, geen enkele van de stellingen van mijnheer Azert stoelt op concrete gegevens of op de realiteit in het algemeen, dus dan is het altijd meegenomen om her en der een linkje te plaatsen naar één of ander krantenartikel om een zweem van “bewijs” te faken, ook al stelt de sprekende inhoud van bedoeld artikel totaal iets anders dan wat Azert ons wil doen geloven.

Desnoods haalt hij er de voetbaluitslagen bij om aan te tonen dat Vlaanderen hoe dan ook Brussel zal kwijtspelen, alsof dat verlept provinciestadje voor wie dan ook iets te betekenen zou hebben…

pajoske 29 december 2010 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5193358)
irrelevant pajoske.

Het feit dat weinig bedrijven naar Vlaanderen wensen uit te wijken heeft m.i. (dit is een persoonlijk standpunt) vooral te maken met Vlaamse Kommaneukerij.
Ik ken bitter weinig bedrijven die uitkijken naar een overheid die meent zich met de pietluttigste zaken bezig te moeten houden.

Shadowke 29 december 2010 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5193572)
Het feit dat weinig bedrijven naar Vlaanderen wensen uit te wijken heeft m.i. (dit is een persoonlijk standpunt) vooral te maken met Vlaamse Kommaneukerij.
Ik ken bitter weinig bedrijven die uitkijken naar een overheid die meent zich met de pietluttigste zaken bezig te moeten houden.

ik ben aan het wachten op een bewijs dat Vlaanderen dit doet.

azert 29 december 2010 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5193576)
ik ben aan het wachten op een bewijs dat Vlaanderen dit doet.

in een andere post vertelde een forumbezoeker dat hij voor de VL overheid werkt en het echt niet te doen is kwa kommaneukerij en ronduit incompetentie van hooggeplaatsten.
Ik was verrast en vroeg: en de VL overheid laat nochtans altijd uitschijnen dat ze het veel beter doet dan de federale en zijn antwoord was: helemaal niet!

Gwylan 29 december 2010 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5193591)
in een andere post vertelde een forumbezoeker dat hij voor de VL overheid werkt en het echt niet te doen is kwa kommaneukerij en ronduit incompetentie van hooggeplaatsten.
Ik was verrast en vroeg: en de VL overheid laat nochtans altijd uitschijnen dat ze het veel beter doet dan de federale en zijn antwoord was: helemaal niet!

Daarnet arriveerde hier toevallig een volle bus forumbezoekers die voor de Vlaamse overheid werken, en die net het tegenovergestelde beweren.

En eergisteren ontmoette ik even toevallig een Zweed die hen bij voorbaat gelijk gaf.

Zo ziet u maar...

Svennies 29 december 2010 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5193591)
in een andere post vertelde een forumbezoeker dat hij voor de VL overheid werkt en het echt niet te doen is kwa kommaneukerij en ronduit incompetentie van hooggeplaatsten.Ik was verrast en vroeg: en de VL overheid laat nochtans altijd uitschijnen dat ze het veel beter doet dan de federale en zijn antwoord was: helemaal niet!

Dan kan je zeker even het linkje geven naar deze post mijn beste,u hoeft immers niet ver te zoeken dan...

Bij voorbaat dank...

azert 29 december 2010 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 5193596)
Daarnet arriveerde hier toevallig een volle bus forumbezoekers die voor de Vlaamse overheid werken, en die net het tegenovergestelde beweren.

En eergisteren ontmoette ik even toevallig een Zweed die hen bij voorbaat gelijk gaf.

Zo ziet u maar...

linkje?
Ik vermoed dat het gelogen is van jou.

de mijne begon met een L;
maar geen zin om te zoeken

azert 29 december 2010 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 5193596)

Zo ziet u maar...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5193717)
Dan kan je zeker even het linkje geven naar deze post mijn beste,u hoeft immers niet ver te zoeken dan...

Bij voorbaat dank...

toch snel gevonden:
http://forum.politics.be/showthread.php?p=5178217

azert 29 december 2010 13:18

Ik ken ook iemand die enkele maanden voor de VL administratie gewerkt heeft (zijn dienst had iets te maken met het onderhoud van wegen).
Hij kwam van een andere administratie en na zijn proeftijd was hij weer naar zijn oorspronkelijke administratie.
Hij zei: ik ben helemaal niet verwonderd door die putten in de wegen; een grotere bende knoeiers heb ik nog nooit gezien. allee, werken, dat is veel gezegd; vooral op de klok kijken tot het tijd was; of tijdens de werkuren een 2de job uitoefenen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be