![]() |
Zionisme voor orthodox, werkschuw tuig
Zionisme verandert Israël langzamerhand in land met een orthodoxe, werkschuwe bevolking. Het artikel in de New York Times vertelt een verhaal over een toenemend aantal haredim.
Citaat:
|
Ale, dan weten we naarwaar we kunnen emigreren als het hier failliet is
|
Veel van de Mea Shearim zitten in de diamanthandel. Zo niet de meeste.
|
Citaat:
|
Citaat:
Correct. |
De Haredim woonachtig in de Israel zijn de meest kwaadaardige mensen die er bestaan, tenminste die mening heb ik gevormd toen ik in Israel was. Kwaadaardig naar joden en ook anderen toe, Israel gaat niet ten onder door de buren maar door de Haredim...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom is het buitenhuis ,dan wel uw zaak?
|
Citaat:
@ Ben jij in Israel geweest ? Zo ja wat vind je ervan dat deze haredim overal voordringen in de rij ? **Op Sabbath al lezende de Torah en zodoende zonder uit te kijken bij oversteken de weg oversteken, waarbij chauffers op de weg vol in de remmen moeten. Wat vind jij ervan dat deze haredim op een zeer arrontie wijze dwars door je heen kijken en vrouwelijke toeristen zowaar als vleeswaar bekijken op straat, ps daar zijn de oversexte Marokkanen grappenmakers bij vergeleken. ** Ze weten wel waar ze het moeten doen die haredim, in Antwerpen zullen ze dat nooit flikken. Als Israeliers nu niet ingrijpen dan moeten ze later Israel (wederom) opsplitsen of het land verlaten. |
Citaat:
Omdat dat gemakkelijker is voor hem hé. Arabieren enzo... De interne keuken die ook invloed heeft op het buitenland laten we ongemoeid of het wordt te moeilijk. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Anderzijds merk ik dat het bestaansrecht van Israël (of delen ervan) voortdurend in vraag wordt gesteld. Bovendien wordt door onredelijke eisen voortdurend de veiligheid van de Joodse staat bedreigt. Zoals ontruiming van de nieuwe Joodse stenen en gemeenten in Judea & Samaria (op de Westoever) en het recht op terugkeer van al naargelang de bron tussen het 4,7 en 16 miljoen Palestijnen, wiens voorouders ooit in de Joodse staat hebben gewoond. Alleen Palestijnen genieten van zoiets als erfbaarheid van vluchtelingenstatus. |
Je verdedigt een staat door dik en dun maar je durft/kan het niet over hun interne keuken hebben, mooi..
|
Citaat:
Maar nogmaals, ik ben geen Israëliër. Het zijn mijn zaken niet. Mijn taak zit erop van zodra de Israëlische staat in veiligheid is. Wat er daarna in de slaapkamer of de salon gebeurt van Israël heb ik me te onthouden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
En zo herhaalt de geschiedenis zich terug.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be