![]() |
Vraag van een student
Geachte
Ik ben een student te Leuven en heb op 15 januari een examen van beleid en samenleving. Nu zit ik met het probleem dat ik de situatie tussen Elio Di Rupo en Bart De Wever niet goed snap! Elio en Bart zijn beiden overwinnaars van de verkiezingen op 13 juni 2010. Zij worden verwacht een nieuwe regering te vormen na de val van regering Leterme II. Nu is mijn vraag hoe dat het komt dat Elio en Bart zo met elkaar botsen? Waarom komt het niet tot een communautair akkoord? Wat zijn die verschillen in de standpunten van Bart en Elio? En wat doen bemiddelaars zoals Johan Vande Lanotte in dat spel? Alvast enorm bedankt voor een antwoord op mijn vraag. Ik wil deze situatie zo goed mogelijk snappen! Met vriendelijke groeten Gertjan |
Citaat:
|
Mja dacht ik ook maar 't past ook niet echt bij de rest! kzal het eens ergens anders plaatsen :)
|
Citaat:
Ik vermoed dat u daar betere reacties gaat krijgen dan hier . 't Is heel beleefd van u dat u zich gaat voorstellen en zo maar dat zou ik er af laten ;-) Persoonlijk denk ik dat niet Bart en Elio botsen maar dat ze simpelweg de hete vlam van hun achterban voelen en niet anders kunnen dan een "non" geven op alles wat er ook maar iets van afbraak kan geven aan hun eisen. Maar toch, doe het in de bovenste subfora.;-) |
Citaat:
|
Obvious troll is obvious.
|
Citaat:
|
Citaat:
De mens komt hier met serieuze vragen over politiek ... Als iemand die een exaam heeft over die zeik , waar kan hij anders beter praten over die zever dan op politics ??? |
bedoeling is tot een overeenkomst te komen die meerdere jaren stand houdt
en vooral de geruchten over een scheiding van het land volledig de kop in te drukken |
Citaat:
|
Citaat:
Bart raakte echter met die strik gestrikt in weefgetouwtouwen en schrok daar zo van dat Elio daar de schrik van kreeg. Dit allemaal tot grote schrik van alle geschrokken Belgen. |
Citaat:
't Grote probleem is dat Bart niet wilt bukken omda we weten wat Di Rupo doet met gebukte mensen ... :evil: |
Ik zit precies echt in het koetjes en kalfjes subforum :)
Onze prof wilt gewoon van ons dat we onze actualiteit kennen en ik heb de laatste tijd wat te weinig opgelet hierover dus daarom kom ik hier op een forum vragen voor uitleg. Ik dacht aah politics.be dit moet wel een forum zijn waar ze verstand hebben van politiek. Daarom die post! en geen trolling... ik kom met een normale vraag.. Bedankt voor die tip van de knack!! Als er iemand nog iets kwijt wil, smijt het eruit want ik kan alle info gebruiken! Ps: Is er ergens een site waar je de politiek in verband met regeringsvorming kan volgen??? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Belsa, SSH?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be