Mambo |
3 januari 2011 20:30 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
(Bericht 5203004)
Jup, er waren gezinnen die 3 huizen hadden bij wijze van investering. In het begin van de crisis konden een aantal dat niet meer bolwerken waardoor de huizen een beetje in prijs daalden waardoor anderen ook weer in de problemen kwamen etc etc. De huizenmarkt is daar gekelderd op dezelfde manier waarop de dotcom bubble is gebarsten. Door gewoon eindeloos gespeculeer. Tot nader order wordt er in Belgie niet echt gespeculeerd met huizen en zijn banken ook gewoon ook strenger bij het uitkeren van hypotheken. Neem daar nog eens bij dat de grond in Vlaanderen schaars is en je merkt meteen dat je de situatie totaal niet kan vergelijken.
|
Men zegt soms wel eens dat hier nog steeds vele huizen worden verkocht.
Maar ik ken persoonlijk een hele grote vastgoed ondernemer die nu al meer dan 1 jaar niks meer verkocht heeft gekregen.
Hij zit zowaar met een serieuze depressie (althans volgens zijn echtgenote aldus)
Ik merk wel dat men hier het lang kan volhouden alvorens een prijs te laten zakken...ondanks soms slechte verkoop. Een andere "klant" van ons die ook in vastgoed doet en in de streek een hele bekende en met een vrij groot kantoor ....staat momenteel bij ons met 8 opeenvolgende facturen open die ze niet kunnen betalen. En zoveel is het niet nochtans...pakweg een 500 euro alles samen.
Ik weet in Gent momenteel 2 herenhuizen met binnenkoer en inrijpoort te koop staan voor 300'000 euro (alles samen)...dat is gezien de oppervlakte en mogelijkheden goedkoop te noemen. En het geraakt ook niet verkocht.
Dus eerlijk gezegd...ik denk en dat heeft de echtgenote van de depressieve makelaar me ook zo gezegd...men liegt dat de verkoop "niet" in elkander aan het vallen is want als men het toegeeft in de media valt de verkoop helemaal naar beneden en is het alle hens aan dek.
Dus ik weet zo nog niet hoe dat gaat aflopen.
Ik weet wel dat die depressieve makelaar ook een andere zaak had met vele mensen in China die voor hun daar dingen maakten...en dat is 100% stil gevallen bij gebrek aan inkomsten en contracten.
Opgedoekt dus!
En zijn hele peperdure auto is inmiddels ook ingewisseld voor een minder en veel goedkopere versie.
Men mag hier wel soms eens denken dat ook de media enkel een gecensureerde versie op de werkelijke dingen weergeeft, de gekuiste versie blijkbaar. En in Amerika misschien zo niet?
|