Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Geerts Hoste - Vulkaan- ondermaats? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148719)

De Prof 2 januari 2011 18:42

Geerts Hoste - Vulkaan- ondermaats?

Minuten lang was het stil in de zaal. Minuten lang uitte Hoste op een vrij agressieve toon "zijn' ongenoegen over de pedofilie door de katholieke kerk.
Niets om te lachen dus, ook geen ironische opmerking, geen 'overdreven' verwijzing om naar een humoristisch hoogtepunt te komen.

Niets van dat.

Kortom een eigen preek, die reeds in alle media massaal aan de man gebracht werd.

Is dat 30 euro inkom geld waard?

Steve_M 2 januari 2011 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 5201576)
Minuten lang was het stil in de zaal. Minuten lang uitte Hoste op een vrij agressieve toon "zijn' ongenoegen over de pedofilie door de katholieke kerk.
Niets om te lachen dus, ook geen ironische opmerking, geen 'overdreven' verwijzing om naar een humoristisch hoogtepunt te komen.

Niets van dat.

Kortom een eigen preek, die reeds in alle media massaal aan de man gebracht werd.

Is Geert Hoste dan anders wel om te lachen?

nihao 2 januari 2011 18:44

Je hebt gelijk : je kunt een preek krijgen tegen een veel lager stoelgeld... ;)

Nynorsk 2 januari 2011 18:49

wie betaalt daar nu voor?

De Prof 2 januari 2011 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5201579)

Hij is nog één van de weinige die de bevoorrechte positie heeft om op de VRT met de 'goegemeente' de spot te drijven.
Ik verwacht van hem dat hij daar heel zen show aan besteedt.

Voor de rest ieder zen humor. ;-)

Den Duisteren Duikboot 2 januari 2011 18:55

Het was weer ontstellend zwak. Grapjes over Bart Kaell en Luc Appermont, allemaal goed en wel, maar als je uiteindelijk voor de duizendste keer moet terugvallen op wapperende handjes en een verwijfde intonatie om de lachers op je hand te krijgen, dan is het wel pover gesteld.

Max van Dietschland 2 januari 2011 19:06

Citaat:

Niets van dat.

Inderdaad, tenminste nog iemand die het opgevallen is. Het leek wel Caroline Gennez die aan het krijsen was op een SP.a congres.

Ook heel dat gedoe van diene Nespresso winkel vond ik maar flauw. Hoste heeft duidelijk zijn beste tijd gehad. Nochtans de actualiteit was ronduit schitterend voor een satirische show te doen.

Ik zou veel meer gelachten hebben met Vangheluwe zelf bijvoorbeeld.

Max van Dietschland 2 januari 2011 19:07

Citaat:

In een wat verder verleden zaten er wel grappige dingen tussen. Niet om 30 euro toegangsgeld te betalen, maar zeker om met nieuwjaarsavond gezellig thuis te kijken.

Kallikles 2 januari 2011 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5201621)
In een wat verder verleden zaten er wel grappige dingen tussen. Niet om 30 euro toegangsgeld te betalen, maar zeker om met nieuwjaarsavond gezellig thuis te kijken.

Als je je tegelijkertijd onder de oksels kittelt ofzo?

Steve_M 2 januari 2011 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 5201596)
Hij is nog één van de weinige die de bevoorrechte positie heeft om op de VRT met de 'goegemeente' de spot te drijven.

Het feit dat hij dat mag doen en het feit dat de goegemeente daar in groten getale komt opdagen zegt al genoeg: Geert Hoste is dè humorist bij voorkeur van die goegemeente. Net omdat hij helemaal niet kritisch is tegenover die lui. Kijk, Bart de Wever weet natuurlijk zelf ook wel dat hij dik is en dat di Rupo een homo is, is ook geen nieuws, maar het blijft wel bij het ridiculiseren van net die oppervlakkigheden. Zelfs in Laken kijken ze wellicht: "Kijk, Geert Hoste lacht weer met ons gebrekkig Nederlands en de kijkers hebben het gevoel dat hij ons toch weer eens liggen heeft gehad. Schrijf de dotaties nu maar over, suckas!"

Citaat:

Voor de rest ieder zen humor. ;-)
Dat klopt natuurlijk, maar ik wil toch even verduidelijken waarom precies ik GH niet grappig vind en vele andere cabaretiers, conferenciers en stand-up comedians wel. Iemand die iets op een grappige manier kan vertellen is nog geen komiek. Een komiek is iemand die dat kan, vaak over herkenbare onderwerpen, en dan erin slaagt het publiek te laten lachen met pointes. Die pointes kunnen verschillende vormen aannemen: het kan een grappige non-sequitur zijn, een totaal onverwachte conclusie, een verwijzing naar iets dat een tijd geleden al de revue gepasseerd is, het maakt niet uit. De "grappen" van GH hebben echter veelal de volgende vorm: GH beschrijft een situatie die recht uit het nieuws komt, herhaalt een deeltje van die beschrijving en zegt vervolgens "oehhhhhhh" of "ohhhhhhhh". Voor de tv-kijker wordt die cue dan vaak nog in de verf gezet door het aanwezige "slachtoffer" even in beeld te brengen. En dan lacht iedereen. Maar goed, GH is op dit moment nog steeds een van de best verkopende komieken in Vlaanderen (hoewel ik vermoed dat Alex Agnew en Geubels hem intussen wel op de hielen zitten). Wie echt maatschappijkritische en scherpe comedy wil zien, moet al vaak de grens over naar Nederland, daar hebben ze een traditie.

Xenophon 2 januari 2011 19:39

Zolang hij maar het koningshuis belachelijk maakt, meer moet dat niet zijn.

Raf 2 januari 2011 19:40

Citaat:

Nee.

De Prof 2 januari 2011 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 5201625)
Als je je tegelijkertijd onder de oksels kittelt ofzo?

Kom kom, dagelijks krijgen we in de media te zien hoe hard onze politici en de leden van ons koningshuis wel werken.
Dat je de koning en zen gevolg, dankbaar moet zijn om zij een streepje meer zijn dan de rest.
Dat de BV,s en BW,s hun 'mening' over de maatschappij , een 'voorbeeldfunctie' moet zijn.
enz...

Hoste mag en kan die allemaal van hun zogezegd voetstuk stoten, op een grappige manier.
Jammer dat hij daar steeds minder in slaagt.
Hij voelt zich zelf nu zo 'belangrijk' om het vingertje te wijzen, naar wat er misgaat in de maatschappij.
De omgekeerde wereld dus, wat je van hem verwacht.

De Prof 2 januari 2011 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5201680)
Zolang hij maar het koningshuis belachelijk maakt, meer moet dat niet zijn.

Er zijn tegenwoordig comedy acteurs, die dat veel beter doen dan Hoste. ;-)

Den Ardennees 2 januari 2011 20:40

ik vind Geert Hoste al jarenlang van een bedroevend niveau, neem nu dat kinderliedje op het einde: wat goedkope rijmelarij, ik vraag me oprecht af wie d�*t nu grappig vindt, ook de rest was huilen met de pet op

(en voor wie zich afvraagt waarom ik kijk als ik het toch niet goed vind: een TV moeten delen met je huisgenoten, brengt nu eenmaal onvermijdelijk frustraties met zich mee;-))

Txiki 2 januari 2011 20:59

Geert Hoste... :sleeping:

giserke 2 januari 2011 21:04

slappe kak is dat geworden.

Txiki 2 januari 2011 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5201814)
slappe kak is dat geworden.

't Is nooit iets anders geweest, jong :?

Den Ardennees 2 januari 2011 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5201598)
Het was weer ontstellend zwak. Grapjes over Bart Kaell en Luc Appermont, allemaal goed en wel, maar als je uiteindelijk voor de duizendste keer moet terugvallen op wapperende handjes en een verwijfde intonatie om de lachers op je hand te krijgen, dan is het wel pover gesteld.

precies! Ook zijn grappen over het koningshuis hebben inmiddels al een baard langer dan 's mans mediacarriere. Ik begrijp niet dat de VRT deze non-komiek maar blijft zendtijd geven, één keer was hij zelfs te gast in het journaal:roll:.

Jazeker 2 januari 2011 21:14

Citaat:

Niets van dat.

Wie gaat er nu ook naar Geert Hoste kijken? Die vent was origineel in Vlaanderen rond begin de jaren '90 van het vorige decennium.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be