Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Bub=vuf (https://forum.politics.be/showthread.php?t=14873)

Tantist 28 mei 2004 22:30

Belgische Unie - Union Belge???
Zeg maar gerust Vlaamse Unie - Union Flamande!!!

De BUB komt op in: ALLE kieskringen van Vlaanderen (incl Brussel) én de kieskring Nijvel.

Dat is het.

Op 1 anomalie na is de BUB dus een Vlaamse partij.

Geen lijsten in al de andere kieskringen. Hebben de BUB'ers nu nog niet door dat de Walen beseffen dat ze geminoriseerd zullen worden in een unitair België, met evenredige vertegenwoordiging en zonder alarmbelprocedure en bijzondere meerderheden?

Herman Desmedt ©HD 28 mei 2004 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

De BUB komt op in: ALLE kieskringen van Vlaanderen (incl Brussel) én de kieskring Nijvel.

Dat is het.

Geen lijsten in al de andere kieskringen. Hebben de BUB'ers nu nog niet door dat de Walen beseffen dat ze geminoriseerd zullen worden in een unitair België, met evenredige vertegenwoordiging en zonder alarmbelprocedure en bijzondere meerderheden?

Correcte vaststelling, verkeerde conclusie.
Het klopt dat de BUB vooral in Vlaanderen actief is, nauwelijks in Wallonië.
Dat kan evengoed geïnterpreteerd worden als een manier om in Vlaanderen stemmen af te snoepen van de echt Vlaamse partijen en zodoende die partijen te verzwakken ten opzichte van de machtsverhoudingen in Wallonië.

Tantist 28 mei 2004 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:

Dat is het.

Dat kan evengoed geïnterpreteerd worden als een manier om in Vlaanderen stemmen af te snoepen van de echt Vlaamse partijen en zodoende die partijen te verzwakken ten opzichte van de machtsverhoudingen in Wallonië.

Verkeerde conclusie: het aantal zetels van de Vlaamse en de Waalse Raad liggen vast. Stemmen afsnoepen heeft geen zin, althans niet vanuit Vlaams-Waals perspectief.

zorroaster 28 mei 2004 23:20

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD

Verkeerde conclusie: het aantal zetels van de Vlaamse en de Waalse Raad liggen vast. Stemmen afsnoepen heeft geen zin, althans niet vanuit Vlaams-Waals perspectief.

Ik denk dat Herman met "Vlaams" doelde op partijen die alleen in Vlaanderen opkomen en dus nog een minimum minimorum van Vlaams gevoel hebben.
De BUB zal het Vlaams Parlement stelselmatig verzwakken, wanneer ze er ooit verkozen in zouden worden. Niet dat ik daar bang van ben natuurlijk..

Tantist 28 mei 2004 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

Ik denk dat Herman met "Vlaams" doelde op partijen die alleen in Vlaanderen opkomen en dus nog een minimum minimorum van Vlaams gevoel hebben.
De BUB zal het Vlaams Parlement stelselmatig verzwakken, wanneer ze er ooit verkozen in zouden worden. Niet dat ik daar bang van ben natuurlijk..

Zozo... Volgens die logica zouden ze ook moeten deelnemen aan de Gewestverkiezingen in Wallonië, om zo het Waals parlement te verzwakken... Ooooh... 8O Mijn euro valt! ;-)

zorroaster 28 mei 2004 23:38

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Zozo... Volgens die logica zouden ze ook moeten deelnemen aan de Gewestverkiezingen in Wallonië, om zo het Waals parlement te verzwakken... Ooooh... 8O Mijn euro valt! ;-)

De term "vijfde kolonne" hebben ze speciaal voor de BUB bedacht als je het mij vraagt.

Ive De Beckker 29 mei 2004 12:02

Bub is net als de VLD een PEST VOOR VLAANDEREN.

Kim 29 mei 2004 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fifke

Als we voor u een pest zijn, dan ben ik content! 8) :wink:

S. 29 mei 2004 20:25

4 vragen, 4 antwoorden, 1 conclusie.

Wie gaat er op BUB stemmen? Mensen die minder bevoegdheden voor het Vlaamse niveau willen.
Van wie pakt BUB dan stemmen af? In ieder geval niet van de partijen die meer bevoegdheden voor het Vlaamse niveau willen.
Komt BUB in het parlement? Neen.
Wie komt er dan relatief sterker uit? De partijen die meer bevoegdheden voor het Vlaamse niveau willen.

Conclusie: BUB is een creatie van de partijen die meer bevoegdheden voor het Vlaamse niveau willen. Een meesterlijke zet, als je het mij vraagt.

Hans1 29 mei 2004 22:11

Jongens, wat zijn jullie belachelijk... :roll:

Philips Inc. 29 mei 2004 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

In't leven ook een lachen hé :lol:

Tantist 29 mei 2004 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:

Slechts 1 bacil maar hoor, en voor infectie te veroorzaken heb je er zo'n 1000000 per ml nodig ;-)

Tantist 29 mei 2004 22:37

Citaat:

Tja, als de correcte analyse van S. je niet mee zit, hoe kan je dan anders reageren als Hans1 nu doet?

Hans1 30 mei 2004 08:06

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim

Slechts 1 bacil maar hoor, en voor infectie te veroorzaken heb je er zo'n 1000000 per ml nodig ;-)

Al biologische wapens aan het aanmaken voor het geval je je zin niet krijgt? :wink:

Knuppel 30 mei 2004 08:26

Citaat:

Kom met zo'n argumenten af in de rechtbank. :P

Knuppel 30 mei 2004 08:29

Citaat:

Citaat:

Al biologische wapens aan het aanmaken voor het geval je je zin niet krijgt? :wink:

En waaruit trok je zieke geest deze conclusie, voorzitter?
Denk je aan je belgicistische zelf soms de Vlaming te kennen?

Patriot! 30 mei 2004 09:34

Citaat:

Mooie eretitel.

S. 30 mei 2004 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:

Mooie eretitel.

Misschien een idee voor een verkiezingsslogan?

[size=7]BUB: Pest voor Vlaanderen![/size]

S. 30 mei 2004 09:40

Citaat:

Ik vind dat mijn redenering toch wel opgaat. Bub versterkt (ongewild) de partijen die meer bevoegdheden voor Vlaanderen willen.

Patriot! 30 mei 2004 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:

Ik vind dat mijn redenering toch wel opgaat. Bub versterkt (ongewild) de partijen die meer bevoegdheden voor Vlaanderen willen.

Tenzij...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be