Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   hulp bij computerprobleempje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148767)

Nynorsk 3 januari 2011 18:57

hulp bij computerprobleempje

Hoi,

Ik ben precies een beetje geinfecteerd geraakt door een ding, HDDfix.
En ik krijg het er nie af :?
Ik zou op 't internet willen zoeken naar een oplossing maar heel m'n pc flipt.
'k heb Spybot even kunnen laten lopen maar pc herstart zichzelf steeds weer alvorens dat rond is.

M'n pc geeft ondertussen meldingen dat m'n firewall en antivirus uitgeschakeld is maar ik weet niet of dat klopt. Hij geeft nl. ook melding dat m'n HD naar de knoppen is en m'n RAM 83°C heeft maar dat klopt ook niet.

Wattodooo?

lantjes 3 januari 2011 19:04

herstellen naar een punt in 't verleden, zou dat helpen om een virus te verwijderen?

Nynorsk 3 januari 2011 19:07

moest ik het weten...

lantjes 3 januari 2011 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5203832)
moest ik het weten...

proberen? ;-)

Andy 3 januari 2011 19:16

http://trojan-killer.net/hdd-fix-how...-scam/?lang=nl

En voor het geval je dus niet naar die pagina zou kunnen surfen:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trojan-killer.net
HDD Fix. Hoe te HDDFix scam te verwijderen?
Januari 3, 2011 — Admin

HDDFix (aka HDD Fix). Het is een nep-systeem tool die op overtuigende wijze zijn veel computers richten op dit moment. Verscheidene eerdere klonen Smart HDD, HDD Recovery en HDD Rescue. Haar prestaties op de gebruikers die systemen is echt destructief, HDDFix doelstellingen zijn misleidend en de uitkomst van de beschikbaarheid ervan op uw systeem kan echt onverwachte, vooral als je uit te stellen zijn succesvolle verwijdering. Houd due diligence bij het nemen van acht te slaan op ons verhaal van HDDFix malware en de resultaten van haar frauduleuze activiteiten.

HDD Fix - rogue tool

HDD Fix - scam

HDDFix gaat om pc's door middel van diverse hiaten. Het doel voor de PC interferentie wordt bereikt door middel van Trojaanse paarden en andere storingen en kwetsbaarheden in de computerbeveiliging dat haar inbraak toe. Na de succesvolle installatie HDDFix virus initieert serie van PC scans, zodat je zou inderdaad bang met de hoeveelheid van fictieve infecties en bedreigingen beweerde worden gedetecteerd door het. Evenwel, Houd er rekening mee dat al deze scanresultaten zijn gewoon de kwaadaardige methoden van HDDFix. De infecties en problemen zogenaamd onthuld door hem ver weg van de realiteit. Ze hebben niets te maken met de werkelijke toestand van uw PC. Integendeel, HDDFix is een virus dat moet worden aangepakt.

In aanvulling, HDDFix wijzigt uw controle en instellingen van het register op een zodanige wijze dat zij samen worden gestart bij elke Windows-start. En je zal heel moe van de hoeveelheid van popups getoond door haar. Hun enige doel zou zijn om te suggereren aan u om de volledige versie van deze malware te kopen. Tegelijkertijd, we zijn nu alle vertrouwen in dat na het lezen van dit artikel zult u slim genoeg niet om deze trucs te volgen. Krijgt steun van een gevestigde ant-virus tool of, als alternatief, toepassing van de instructies voor handmatig verwijderen hieronder.

HDDFix automatische verwijderaar:

1. Download de nieuwste versie van GridinSoft Trojan Killer duidelijke (niet geïnfecteerd) computer en installeer het.
Versie: 2.0.8.3 (downloadlink)

2. Update van de virus database.
3. Kopieer de hele map "GridinSoft Trojan Killer 'om je sprong rijden (Memory Stick). Normaal is gevestigd op het volgende pad: (C: Program Files GridinSoft Trojan Killer). "C" staat voor het systeem schijf van uw computer. De naam van de systeemschijf, evenwel, kunnen worden gemarkeerd met een andere letter.
4. Open uw Jump Drive (Memory Stick). Zoek de map "GridinSoft Trojan Killer" er. Open het , Zoek het bestand onder de naam "trojankiller.exe" en hernoem het naar "iexplore.exe".
5. Herstart je geïnfecteerde computer safe-mode.
6. Verplaats memory stick op geïnfecteerde PC, open "GridinSoft Trojan Killer" map en run iexplore.exe. Optionele: Kopieer de map "GridinSoft Trojan Killer" van je sprong rijden naar een andere map aangemaakt op uw PC en run "iexplore.exe".

HDDFix handmatige verwijdering gids:

Verwijderen HDDFix bestanden:
% TempDir% [random]
% TempDir% [random]. Exe
% TempDir% [random]. Dll
% TempDir% dfrg
% TempDir% dfrgr
% TempDir% Windows Update.exe
% Desktop% HDD Fix.lnk
% Programma% HDD Fix
% Programma% HDD Fix HDD Fix.lnk
% Programma% hdd Fix Uninstall HDD Fix.lnk
Verwijderen HDDFix registry entries:
HKCU Software Microsoft Windows CurrentVersion Run “[random]”
HKCU Software Microsoft Windows CurrentVersion Run “[random]. Exe”

Nynorsk 3 januari 2011 19:19

ja, van die dingen vind ik ook, maar al eens naar dat NL gekeken?
ben bang dat ik dingen ga doen of downloaden die nog erger zijn dan die HDD fix.

Andy 3 januari 2011 19:35

Gooi de bestanden die staan opgesomd onder 'handmatig verwijderen' in je prullenbak. Controleer of dat het probleem oplost, en indien niet plaats je de neutraal ogende files gewoon terug.

Als heel je pc flipt, dan lijkt zoiets me minder vervelend dan een zichzelf heropstartende computer. Wat de taal betreft: ik vermoed dat Trojan-killer.net haar teksten automatisch vertaalt. Op het eerste zicht vind ik geen sites die die site als een scam omschrijven.

Caligula 3 januari 2011 19:38

format C, image terugplaatsen.
U hebt gn image zegt u ?

Herinstallatie Windows en eventueel met (Linux) rescueCD je belangrijke files redden.

parcifal 3 januari 2011 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5203851)
ben bang dat ik dingen ga doen of downloaden die nog erger zijn dan die HDD fix.

Inderdaad,

Je moet in feite het programma identificeren via task manager bvb of process explorer en verwijderen net als de sleutels in het register die het activeren.

Als dit raar klinkt : verwijder u onmiddelijk een paar meter van uw pc.
In dat geval :
Heb je de mogelijkheid om een hulplijn in te roepen? Lees : een it-guy/gurl die weet wat hij of zij doet?

Caligula 3 januari 2011 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5204031)
Inderdaad,

Je moet in feite het programma identificeren via task manager bvb of process explorer en verwijderen net als de sleutels in het register die het activeren.

Als dit raar klinkt : verwijder u onmiddelijk een paar meter van uw pc.
In dat geval :
Heb je de mogelijkheid om een hulplijn in te roepen? Lees : een it-guy/gurl die weet wat hij of zij doet?

als ze dat had , zat ze hier niet hulp te vragen :roll:

parcifal 3 januari 2011 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5204042)
als ze dat had , zat ze hier niet hulp te vragen :roll:

Er is altijd een drempel. Ik heb er gewoon op gewezen dat die hoog is en dat het dus is geoorloofd van hulp in te roepen, zelfs van een achternicht of van die rare vent uit de frituur.

Snappie snap?

Caligula 3 januari 2011 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5204053)
Er is altijd een drempel. Ik heb er gewoon op gewezen dat die hoog is en dat het dus is geoorloofd van hulp in te roepen, zelfs van een achternicht of van die rare vent uit de frituur.

Snappie snap?

yeppedie yep

Pas wel op voor de drempel :-P

Ratatosk 3 januari 2011 20:49

Gridinsoft Trojan killer

Nynorsk 3 januari 2011 21:34

owkey....
het HDD ding houdt zijn muil, maar ik heb het gevoel dat het nog niet ok is...
toch eens vragen aan BadSanta of hij het kloteding eens een format C kan geven :oops:

Txiki 3 januari 2011 21:37

Gewoon kapot slagen. Worm dood.

Nynorsk 3 januari 2011 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5204206)
Gewoon kapot slagen. Worm dood.

wees maar zeker dat ik daar verscheidene keren aan gedacht heb :-D
'k heb een backupsje kunnen maken van m'n bestanden ondertussen, dus het ding mag eigenlijk wel dood :evil:

Caligula 3 januari 2011 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5204192)
owkey....
het HDD ding houdt zijn muil, maar ik heb het gevoel dat het nog niet ok is...
toch eens vragen aan BadSanta of hij het kloteding eens een format C kan geven :oops:

je hebt toch een BACK -UP van je werk? Sexy picca's en andere belangrijke data?

*edit* ja dus.

Zeker dat je het wormpje niet hebt meegenomen?

filosoof 3 januari 2011 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5203851)

http://www.google.be/search?hl=en&sa...D+fix.&spell=1

https://community.mcafee.com/message/162813

http://www.bleepingcomputer.com/viru...d-defragmenter

filosoof 3 januari 2011 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5204053)

Snappie snap?

Denk jij dat BDW er iets van kent?

CyberpunX 4 januari 2011 09:35

foto's en bestanden altijd op een aparte schijf bewaren. Een format neemt doorgaans minder tijd in als alles samen te googlen en bellen en vragen. En meestal gaat ie nog sneller na een format ook.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be