Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Toename van steekpartijen verontrustend. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148848)

Caligula 5 januari 2011 11:34

Toename van steekpartijen verontrustend.

Telkens dit ter sprake komt zegt er iemand :dat was vroeger ook zo.
Niet dus. Uiteraard heeft de toename van vreemdelingen er helemaal niets mee te maken

Stuk uit het artikel:
Citaat:

‘Het aantal steekpartijen ligt de jongste weken opvallend hoog', zegt de Antwerpse politiewoordvoerder Fons Bastiaenssens. De Gentse hoofdcommissaris Steven De Smet beaamt die vaststelling.

‘Naar een verklaring is het op dit moment nog wat zoeken. Maar in gesprekken met jongeren stellen we vast dat velen met een mes op stap gaan om zich te wapenen tegen andere jongeren die een mes bij zich hebben', aldus hoofdcommissaris De Smet. ‘We moeten ook niet wegsteken dat zeker bij jongeren uit Oostbloklanden het dragen van een mes als een soort van traditie geldt.'

De beide politiekorpsen tillen zwaar aan de illegale messendracht. ‘Wanneer wij iemand betrappen met een mes op zak zonder dat hij of zij daar een goede uitleg voor heeft, wordt er altijd proces-verbaal opgemaakt wegens illegale wapendracht. Daarna wordt het dossier doorgestuurd naar het parket en volgen er normaliter strenge straffen', aldus De Smet.

Of dat iets uithaalt, is nog maar de vraag. Volgens professor Criminologie Brice De Ruyver (Universiteit Gent) wijzen studies er al een tijdje op dat almaar meer jongeren met een mes op zak rondlopen. Een studie vorig jaar bij scholieren in Deinze had het over twee scholieren per klas die met een wapen naar school kwamen. Een vroegere studie bij Brusselse en Waalse jongeren kwam tot het besluit dat zeker een op de twintig jongeren steeds een wapen draagt.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=AC34IT0C

den dinges 5 januari 2011 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5207388)
Telkens dit ter sprake komt zegt er iemand :dat was vroeger ook zo.
Niet dus. Uiteraard heeft de toename van vreemdelingen er helemaal niets mee te maken

Stuk uit het artikel:

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=AC34IT0C

http://www.google.fr/images?hl=fr&ex...og&sa=N&tab=wi
Dit is niet slecht...Voor ouder wordende mannen vooral. Zeer onopvallend in die leeftijdsgroep. Wat ziet er onschuldiger uit als een oud peekke met een wandelstokske ?
En stel je dan het gezicht van de " jongere " voor die je portemonnee eist, en een lemmet van 50 cm gepresenteerd word.:-)

andev 5 januari 2011 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5207851)
Dit is niet slecht...Voor ouder wordende mannen vooral. Zeer onopvallend in die leeftijdsgroep. Wat ziet er onschuldiger uit als een oud peekke met een wandelstokske ?
En stel je dan het gezicht van de " jongere " voor die je portemonnee eist, en een lemmet van 50 cm gepresenteerd word.:-)

Maar op die manier gaan we ook weer terug naar de middeleeuwen waar iedereen met een zwaard aan zijn zij rond liep...
Hoort bij een paar andere ingevoerde praktijken van verrijkers die ons naar de middeleeuwen doen verwijzen...

fabianen 5 januari 2011 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5207994)
Maar op die manier gaan we ook weer terug naar de middeleeuwen waar iedereen met een zwaard aan zijn zij rond liep...
Hoort bij een paar andere ingevoerde praktijken van verrijkers die ons naar de middeleeuwen doen verwijzen...

Toen was het ook ieder voor zich,en dat krijgen we nu ook,want enkel voor moord wordt je nog gestraft.

Caligula 5 januari 2011 17:01

Citaat:

Diegene met een zwaard werd tenminste niet zo makkelijk overvallen.

Caligula 5 januari 2011 17:02

Citaat:

Voor of na hij stikt in z'n eigen bloed? 8-)

den dinges 5 januari 2011 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5208037)
Voor of na hij stikt in z'n eigen bloed? 8-)

Terwijl, of het zou moeten zijn dat hij op tijd op de vlucht geslagen is.

Nee, serieus, ik voel er weinig voor om terug naar de Middeleeuwen te gaan, waar iedereen een dolk of iets dergelijks aan zijn zijde had hangen, maar ik voel er nog minder voor om mij er zonder meer bij neer te leggen dat ik op elke straathoek kan aangevallen en bestolen worden, of erger...Vermits de politie zijn werk niet doet, blijft enkel de keuze van zelfverdediging over.

Bobke 5 januari 2011 23:29

Citaat:

Verboden wapens.
En aangezien die oude peekes meestal wel die boetes kunnen betalen.....

Yves38 5 januari 2011 23:30

Citaat:

Hm, ik doe aan iaido en zou zo'n messenslijperke met mijn zwaard wel eens willen tegenkomen. Zal rap gedaan zijn.

AsGardSGO 6 januari 2011 01:32

Het zijn "maar" fait divers zoals men op de god televisie komt zeggen of op fora zoals deze dus helemaal niets om ons zorgen over te maken dus!
Dat is het enige dat je moet onthouden en geloven.

Schelfie 6 januari 2011 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 5209164)
Hm, ik doe aan iaido en zou zo'n messenslijperke met mijn zwaard wel eens willen tegenkomen. Zal rap gedaan zijn.

Is dat niet kendo?

Tejokus 6 januari 2011 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 5209538)
Is dat niet kendo?

"Ken do da nie?" ;)

Het is zoals die man zei op tv (naam ontgaat me):
"Ik wil niets verkeerd zeggen maar dat komt door de "cultuur" van
die mensen uit de Balkan.
Die dragen altijd een mes."

Ons land is een smeltkroes van culturen he.
Toeme he, we leren elke dag bij en er komt nog meer.
Wat een verrijking voor ons land, een voorbeeld voor onze kinderen.:|

Schelfie 6 januari 2011 08:41

Ik heb vrijwel altijd een zakmes in mijn rugzak steken. Verdomd handig als er iets kapot is, ik een blikopenener nodig heb, kroonkurkentrekker, schroevendraaier,...
Maar geen seconde zou ik eraan denken om mijn zakmes te trekken en mensen omver te steken. Enkel zieke geesten doen zoiets.
Misschien allemaal gratis judo, jiu-jitsu of whatever leren?

Tejokus 6 januari 2011 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 5209552)
Ik heb vrijwel altijd een zakmes in mijn rugzak steken. Verdomd handig als er iets kapot is, ik een blikopenener nodig heb, kroonkurkentrekker, schroevendraaier,...
Maar geen seconde zou ik eraan denken om mijn zakmes te trekken en mensen omver te steken. Enkel zieke geesten doen zoiets.
Misschien allemaal gratis judo, jiu-jitsu of whatever leren?

Zo moet dat zijn Schelfie.
Die sport vind ik wel goed voor geest en lichaam,
maar.... je mag dan nog vervaarlijk staan zwaaien met armen of benen,
"Paf", zegt de kogel uit de revolver en 't spel is over and out;)

Schelfie 6 januari 2011 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 5209556)
Zo moet dat zijn Schelfie.
Die sport vind ik wel goed voor geest en lichaam,
maar.... je mag dan nog vervaarlijk staan zwaaien met armen of benen,
"Paf", zegt de kogel uit de revolver en 't spel is over and out;)

Me dunkt wel dat de kansen kleiner zijn dat je een "jongere" met een geweer tegenkomt dan een "jongere" met een mes.
Maar als je jezelf dan verdedigt en die "jongere" het ziekenhuis inslaat, is de kans groot dat jij naar de rechtbank moet wegens racisme.

Tejokus 6 januari 2011 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 5209582)
Me dunkt wel dat de kansen kleiner zijn dat je een "jongere" met een geweer tegenkomt dan een "jongere" met een mes.
Maar als je jezelf dan verdedigt en die "jongere" het ziekenhuis inslaat, is de kans groot dat jij naar de rechtbank moet wegens racisme.

Ja, straf he.
Waarom moeten "de goei" altijd verliezen...?

Ik maak graag foto's en eerlijk gezegd durf ik het openbaar vervoer niet
meer te nemen (autobus) met mijn camera open en bloot op de bus.
(ik ben geen "jongere" meer he Schelfie :) )

Schelfie 6 januari 2011 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 5209602)
Ja, straf he.
Waarom moeten "de goei" altijd verliezen...?

Ik maak graag foto's en eerlijk gezegd durf ik het openbaar vervoer niet
meer te nemen (autobus) met mijn camera open en bloot op de bus.
(ik ben geen "jongere" meer he Schelfie :) )

Ik ben nooit een "jongere" geweest, als ik de defenitie van de media hanteer. :lol:

Tejokus 6 januari 2011 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 5209626)
Ik ben nooit een "jongere" geweest, als ik de defenitie van de media hanteer. :lol:

Haha.
Oud geboren?
Is een ideale toestand.
Het verstand van een pakweg 50-jarige in het lichaam van een 18-jarige;)

Schelfie 6 januari 2011 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 5209791)
Haha.
Oud geboren?
Is een ideale toestand.
Het verstand van een pakweg 50-jarige in het lichaam van een 18-jarige;)

Oh neen, dat niet. Ik ben ook jong geweest (en met 24 jaar beschouw ik me nog steeds jong).
Ik heb alleen nooit gevochten, geroofd, mensen lastiggevallen, serieuze overtredingen begaan, messen getrokken en anderen overhoop gestoken,...

Tejokus 6 januari 2011 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 5209812)
Oh neen, dat niet. Ik ben ook jong geweest (en met 24 jaar beschouw ik me nog steeds jong).
Ik heb alleen nooit gevochten, geroofd, mensen lastiggevallen, serieuze overtredingen begaan, messen getrokken en anderen overhoop gestoken,...

Houden zo Schelfie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be