Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Waarom geen muur rond Europa? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148878)

corse 5 januari 2011 18:48

Waarom geen muur rond Europa?

'206 kilometer lange muur om Grieks-Turkse grens dicht te metselen'

http://www.express.be/joker/nl/brain...len/138118.htm

poekieJ 5 januari 2011 18:59

Omdat Griekenland voorlopig volstaat.;-)

donzigschaap 5 januari 2011 19:30

Citaat:

Immigranten uit Afghanistan, Pakistan, Irak en Noord-Afrika
Wat een verrassing, zeg.

Kodo Kodo 5 januari 2011 20:25

Wat Irak betreft, was het toch veel eenvoudiger geweest dat land met rust te laten. Niet dat ik vind dat u en ik voor die oorlog verantwoordelijk zijn, integendeel: ik ben er zeker van dat zelfs de Amerikanen nooit voor die oorlog zouden hebben gestemd in een referendum. Omdat Bush besliste, hebben ze zich niet grondig geïnformeerd en waren ze te beïnvloeden.

Als Hitler een referendum over Auschwitz had gehouden, was er ook geen enkele jood vergast. Niet voor niets moest alles in het geheim geschieden.

Dus ja: ook onaangepaste immigranten zijn een gevolg van gebrek aan democratie, daar, natuurlijk, maar ook hier. DIRECTE DEMOCRATIE is de enige democratie!

En Afghanistan is ongeveer hetzelfde. Het volk zou daar nooit soldaten naartoe sturen.

Scherven A. Mok 5 januari 2011 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap (Bericht 5208453)
Wat een verrassing, zeg.

Juist, een muur rond de VS (Vechtende Staten van Amerika) lijkt efficiënter.

Kodo Kodo 5 januari 2011 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5208612)
Juist, een muur rond de VS (Vechtende Staten van Amerika) lijkt efficiënter.

Een muur om de FED, de grote banken, en het Witte Huis, en directe democratie voor het Amerikaanse volk: dan is er geen muur om het Congres meer nodig, het Congres zou met de hete adem van het volk in zijn nek democratisch gaan functioneren. En een democratie verklaart niet gemakkelijk de oorlog. Kijk naar Zwitserland. Een muur om het Pentagon hoeft dan ook niet meer.

De oorlogen van de VS zijn oorlogen van de banken, de wapenindustrie en big pharma. Die kunnen het volk wel lichtjes beïnvloeden, maar toch niet zo gemakkelijk omkopen als politici, en zeker niet in hun wurggreep houden zoals ze met iedere Amerikaanse president kunnen doen.

donzigschaap 5 januari 2011 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5208606)

Wat Irak betreft, was het toch veel eenvoudiger geweest dat land met rust te laten. Niet dat ik vind dat u en ik voor die oorlog verantwoordelijk zijn, integendeel: ik ben er zeker van dat zelfs de Amerikanen nooit voor die oorlog zouden hebben gestemd in een referendum. Omdat Bush besliste, hebben ze zich niet grondig geïnformeerd en waren ze te beïnvloeden.

Als Hitler een referendum over Auschwitz had gehouden, was er ook geen enkele jood vergast. Niet voor niets moest alles in het geheim geschieden.

Dus ja: ook onaangepaste immigranten zijn een gevolg van gebrek aan democratie, daar, natuurlijk, maar ook hier. DIRECTE DEMOCRATIE is de enige democratie!

En Afghanistan is ongeveer hetzelfde. Het volk zou daar nooit soldaten naartoe sturen.

Ben het hier grotendeels mee eens, hoor. Ik rekende Pakistan er trouwens maar meteen bij vanwege de drones. Zou me niet verbazen als zij de volgende op het lijstje zijn.

An Arkos 5 januari 2011 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corse (Bericht 5208339)

Waarom niet?
Wel, de grieken zijn er nu dus al één aan het bouwen, Spanje heeft al een vrij lang hek in de Spaanse enclaves in Marokko, om de zuidkant dicht te houden is er dan nog de middellandse zee, en langs de oostkant worden er ook meer en meer hekken gebouwd en patrouilles Frontex rijden er ook vaker rond.

Waar wil jij nog een muur bouwen?

corse 5 januari 2011 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 5208675)
Waarom niet?
Wel, de grieken zijn er nu dus al één aan het bouwen, Spanje heeft al een vrij lang hek in de Spaanse enclaves in Marokko, om de zuidkant dicht te houden is er dan nog de middellandse zee, en langs de oostkant worden er ook meer en meer hekken gebouwd en patrouilles Frontex rijden er ook vaker rond.

Waar wil jij nog een muur bouwen?

Één zeer hoge muur rond de VS, dat de Amerikanen er zeker niet uit kunnen, dan kunnen we alle andere muren afbreken!

Snerror 5 januari 2011 21:07

Dit forum is echt anti-amerikaans ^^

corse 5 januari 2011 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5208727)
Dit forum is echt anti-amerikaans ^^

Als er een muur rond de VS staat is dat gedaan!

Sjaax 5 januari 2011 21:41

Citaat:

Een europarlementariër tekent protest aan.

Een goede actie van Sophie in 't Veld. Een hek is symboolpolitiek.
Bovendien, willen de Grieken dan ook hekken plaatsen op de stranden van eilanden die een paar kilometer van de Turkse kust af liggen? Zullen de toeristen plezierig vinden.

poekieJ 5 januari 2011 21:48

Wat een europarlementariër zegt is per definitie oninteressant, die instelling heeft toch bijna afgedaan.

Pieter B 5 januari 2011 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5208887)
Wat een europarlementariër zegt is per definitie oninteressant, die instelling heeft toch bijna afgedaan.

Een instelling is zo belangrijk als ze zichzelf maakt. Het EP is volop bezig zichzelf heel belangrijk te maken. Dus ik zou ze nog zeker niet af schrijven.

den dinges 5 januari 2011 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5208631)
Een muur om de FED, de grote banken, en het Witte Huis, en directe democratie voor het Amerikaanse volk: dan is er geen muur om het Congres meer nodig, het Congres zou met de hete adem van het volk in zijn nek democratisch gaan functioneren. En een democratie verklaart niet gemakkelijk de oorlog. Kijk naar Zwitserland. Een muur om het Pentagon hoeft dan ook niet meer.

De oorlogen van de VS zijn oorlogen van de banken, de wapenindustrie en big pharma. Die kunnen het volk wel lichtjes beïnvloeden, maar toch niet zo gemakkelijk omkopen als politici, en zeker niet in hun wurggreep houden zoals ze met iedere Amerikaanse president kunnen doen.

Nagel op de kop.

den dinges 5 januari 2011 23:33

Citaat:

Ik zou een muur rond héél Europa bouwen. Of beter, laten bouwen. Iedere illegaal, die in de E.U. opgepakt word, zou automatisch daaraan mee moeten werken.
Ik zou zeggen, gedurende 5 jaar, daarna word zijn DNA opgenomen, en word hij de E.U. buitengezet met de waarschuwing dat indien hij nog eens illegaal de E.U. binnenkomt, en gepakt word, hij dan levenslang zal krijgen.
De informatie over deze nieuwe politiek zou als een lopend vuurtje de wereld omgaan, en in géén tijd zou geen enkele illegaal nog proberen binnenglippen.

elsina 6 januari 2011 00:28

Citaat:

Landmijnen dat is veel goedkoper en doeltreffender.

Ik las eens dat je al voor 1 euro zo een ''mijn'' in je hof kan steken

Scherven A. Mok 6 januari 2011 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5208631)

Bush Sr heeft ooit 90% van de Amerikanen achter zich gehad. Dat was toen hij de aanval op Irak inzette. Bush Jr had 80% van de Amerikanen achter zich toen hij zijn aanval op Irak inzette. Elke Amerikaan die ik ooit ontmoet heb ontkende die feiten staalhard. bron

Zwitser 6 januari 2011 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5209174)
Ik zou zeggen, gedurende 5 jaar, daarna word zijn DNA opgenomen, en word hij de E.U. buitengezet met de waarschuwing dat indien hij nog eens illegaal de E.U. binnenkomt, en gepakt word, hij dan levenslang zal krijgen.
De informatie over deze nieuwe politiek zou als een lopend vuurtje de wereld omgaan, en in géén tijd zou geen enkele illegaal nog proberen binnenglippen.

Dus als je toch nog Europa binnenraakt mag je er levenslang blijven, en krijg je nog voedsel en onderdak ook? En je denkt dat dit gaat afschrikken?

An Arkos 6 januari 2011 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5209174)
Ik zou een muur rond héél Europa bouwen. Of beter, laten bouwen. Iedere illegaal, die in de E.U. opgepakt word, zou automatisch daaraan mee moeten werken.

Waar precies zou je die bouwen? In zee of op de stranden?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be