![]() |
Wat gebeurt er vandaag?
Hoe gaat het de komende dagen verder? CD&V lijkt terug te krabbelen, geschrokken van de zwarte piet die ze krijgt en voor NVA was bedoeld :-)
Quid VDL, quid preformatie, qui noodregering? |
ze zullen ALLES doen om verkiezingen te vermijden. Eerst zal VDL het lijk proberen te reanimeren, daarna zal het paleis een paar vlaamse partijen polsen of ze willen in een noodregering zonder n-va stappen etc.
Pas als dat alles niet meer kan lukken, trekken ze er de stekker uit en gaan ze naar verkiezingen. Mijn pronostiek van 13 februari kan nog altijd :-) |
Ik zou zelf een voorstel willen doen om uit de impasse te geraken. Zoals Elio en Milquet al gezegd hebben, wordt het nu echt wel hoog tijd om een krachtdadige regering te vormen die de economische uitdagingen aan kan.
Ik stel dus voor om -uiteraard tijdelijk en ten uitzonderlijken titel- de Vlaamse, Brusselse en Waalse regering de bevoegdheid te geven om, elk op hun grondgebied, alle nodige maatregelen te nemen op economisch vlak om de welvaart van hun burgers te verzekeren. Uiteraard kan dat alleen als ze ook elk 100% zeggenschap krijgen over de belastingopbrengsten en de sociale zekerheid in hun regio. Wedden dat we binnen de maand een akkoord hebben? |
ik heb eens zitten tellen: als ze een noodregering willen vormen, dan hebben de waalse partijen die nu rond de tafel zitten (ps, cdh, ecolo en natuurlijk ook spa en groen) geen meerderheid.
De VLD erbij en ze geraken er nog niet. N-VA is onwaarschijnlijk. Ze moeten dus of MR of CD&V erbij halen. Geen van beide zie ik echt gebeuren. |
Noodregering is geen uitkomst. Precies of de VLD daarin zou stappen...
|
Ik vraag mji eigenlijk af waarom de kranten hard zijn vor CD&V. Ik ben net blij dat ze dit lelijke monster van VDL ook wegwerpen. Had het niet echt van de tsjeven verwacht.
|
Citaat:
neenee, ik wil alleen maar zeggen dat hun volgende troefkaart, die noodregering, ook gene slag zal halen. En moest het hen al lukken, dat ze maar doen: ze krijgen de rekening wel gepresenteerd |
Citaat:
En als je sommige artikels mag geloven, rommelt het serieus binnen de tsjeven |
Er gebeurt: niets. Veel gezeur gaan we horen vandaag.
|
VDL om 16u30 naar de koning: geeft hij opdracht terug of gewoon verslag uitbrengen??
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat zegt de PS eigenlijk over het voorstel VDL?
Weten we dat ondertussen? |
Citaat:
Dus wie aan Vlaamse kant zou zich nog geroepen voelen? VLD? Mja, sommigen ongetwijfeld. Staatsmannen genre Vanhengel staan van pure opwinding te swaffelen aan de deur waar de ministerpostjes worden uitgedeeld. Maar of ze ook de stap zetten naar regeringsdeelname? Om wat te doen? Don't think so. Verkiezingen, schrijf maar op! |
valt het u niet op dat de vld de enige partij is die we nog niet gehoord hebben? Die zijn een smerig spelletje aan het spelen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen de standaard lijkt een objectief beeld weer te geven. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be