![]() |
Noodregering
Het woord 'noodregering' is weer gevallen.
Is dat realistisch? Hoe staan jullie tegenover een noodregering? Hoe reageren de partijen op dat idee? |
Uitgesloten, dan geven ze de regering van lopende zaken maar meer bevoegdheden.
|
wat zou die noodregering meer kunnen dan leterme ?
|
Een bibber-regering (ook noodregering genaamd) zou een heel goeie zaak zijn.
Het zou de federale regering van de laatste kans zijn, en aangezien die verkeken gaat worden van zodra er een kiezelsteentje op de weg ligt, en in deze tijden liggen er eerder rotsblokken op de baan, gaat dat het ultieme bewijs zijn van de onmogelijkheid van het federale niveau. Natuurlijk doet schrik veel, en zou het zelfs kunnen zijn dat die bibber-regering zo rotgeschrokken is dat ze het deftig willen doen. Maar aangezien "goed werk" totaal tegengestelde betekenissen heeft aan de twee kanten, gaat het moeilijk worden. Hoe gaan de staatsfinancien gesaneerd worden, terwijl brussel meer geld nodig heeft en de walen niet mogen verarmen, en terwijl de vlamingen orde op zaken willen zien ? De vlamingen alles laten betalen of toch grotendeels ? Gaat dat in dank afgenomen worden aan vlaamse kant voor de deelnemende partijen (en dat zijn ze dan allemaal, behalve de "stouterikken" van nu, en het vlaams belang) ? Hoe gaan de communautaire dingen opgelost worden op een bevredigende wijze zonder dat het als een kaakslag gezien wordt aan de ene of de andere kant ? Hoe gaan deze hindernissen genomen worden door een zo disparate club van "verantwoordelijke" postjespakkers ? Ik denk dat het een hardloopwedstrijd op een baan vol bananenschillen wordt, en als men uitglijdt is het voorgoed gedaan. In dat geval is de bibber-regering de bron zelf van een copernikaanse omwenteling. Er is dus inderdaad een klein risico met een bibber-regering, dat is dat ze slaagt in haar opdracht, maar ik vind dat risico zo klein dat het aanvaardbaar is. |
Ik ben pro! Doen! En dan verkiezingen...
|
Doen!
:cheer: chaos en crisissen :cheer: |
We hebben een Vlaamse regering. Ik zie niet waarom we een andere zouden nodig hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een Waalse meerderheid aangevuld met Groen en Spa. En dan verkiezingen. Zou Spa nog de kiesdrempel halen? Nog kunnen in de Vlaamse regering bljven? |
Citaat:
Het sprookje België is uit. Dit is geen noodsituatie, maar een droomsenario...... |
't is om te lachen, de walen aangevuld met groen en Sp.A
mischien de VLD daarbij, maar die zullen niet durven, denk ik, anders worden ze ook bij de verkiezingen weggevaagd. misschien toch zo geen slecht idee, zijn we bij de volgende verkiezingen ineens van groen en Sp.a verlost, kwestie van de kiesdrempel niet te halen, wie een put graaft voor een ander valt er zelf in. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In andere landen zou men eerder de term 'regering van nationale eenheid' gebruiken. Mijn vaststelling is dat men dat in Belgie niet doet, zou er dan niet iets loos zijn met dat belgisch "nationaal" gevoel ?? Gewoon even een vaststelling hoor, meer moet men er niet achter zoeken :twisted: |
Citaat:
|
Een noodregering gaat niks uithalen. Daarbij, dan kunnen ze eerst nog eens discussiëren wie noodpremier gaat worden. Opnieuw Leterme? Want Herman gaat niet meer terugkomen ze. Verhofstadt? Don't think so. Dehaene? Straks toveren ze nog Martens uit hun hoed :|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be