Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Een referendum over de splitsing van het land is nog de enige oplossing (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148954)

Roderik 7 januari 2011 10:12

Een referendum over de splitsing van het land is nog de enige oplossing

Eindeloos onderhandelen of praten over het gaan onderhandelen of het praten over het praten heeft geen zin meer.
Belgie heeft zijn tijd gehad.
Noord en Zuid, zijn totaal verschillende democratieen geworden.

Hollander 7 januari 2011 10:15

het is nog te vroeg. Jullie missen nog die echte 'sense of urgency'.

de Vlaming heeft een groot politiek incasseringsvermogen, heb ik wel geleerd de afgelopen jaren. Jullie moeten eerst nog harder tegen te kloten getrapt worden. Dat proces is al begonnen, maar het is nog te vroeg.

Roderik 7 januari 2011 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5212262)

de Vlaming heeft een groot politiek incasseringsvermogen, heb ik wel geleerd de afgelopen jaren. Jullie moeten eerst nog harder tegen te kloten getrapt worden. Dat proces is al begonnen, maar het is nog te vroeg.

De mentaliteit van de Vlamingen, is een belangrijke oorzaak van het probleem.
Een normaal land of een normaal volk, had dit al 50 jaar eerder aangepakt en tot een oplossing gebracht.
Vlamingen drinken bier en eten frieten en klagen over de politiek ,zonder zelf in actie te komen.
Ze laten een scheet en doen een plas en laten alles zoals het was.

Hollander 7 januari 2011 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roderik (Bericht 5212270)
De mentaliteit van de Vlamingen, is een belangrijke oorzaak van het probleem.
Een normaal land of een normaal volk, had dit al 50 jaar eerder aangepakt en tot een oplossing gebracht.
Vlamingen drinken bier en eten frieten en klagen over de politiek ,zonder zelf in actie te komen.
Ze laten een scheet en doen een plas en laten alles zoals het was.

nja, zoiets.

Ik zie bijvoorbeeld nog geen massale demonstraties. Dat zou je toch verwachten als uiting van volkswoede. Maar neen.

Jullie zijn nog niet rijp.

circe 7 januari 2011 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5212274)
nja, zoiets.

Ik zie bijvoorbeeld nog geen massale demonstraties. Dat zou je toch verwachten als uiting van volkswoede. Maar neen.

misschien heb je wel gelijk. Maar voordat een vlaming zijn mond opendoet moet er heel wat water naar de zee zijn gevloeid vrees ik.

speurneus 7 januari 2011 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roderik (Bericht 5212256)
Eindeloos onderhandelen of praten over het gaan onderhandelen of het praten over het praten heeft geen zin meer.

Gezien de cijfers van de laatste enquete (17% van de Vlamingen voor een splitsing) zie ik niet in wat dit aan de huidige toestand zou wijzigen.

JP Coen 7 januari 2011 10:27

Citaat:

nja, zoiets.

Mensen die altijd gewend zijn dat anderen voor hen beslissen, komen niet snel in opstand.
Het is de Belgische ziel ,net als de Russische ziel.
Met grappen en grollen en veel alcohol wordt het leven dragelijk gemaakt.

JP Coen 7 januari 2011 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5212290)
Gezien de cijfers van de laatste enquete (17% van de Vlamingen voor een splitsing) is deze stellingname totaal irrelevant.

De stelling is, dat het de enige oplossing is voor het probleem en niet dat de Vlamingen een oplossing willen.
Mensen die altijd klagen willen geen oplossing ,want dan neem je ze hun tweede natuur af.

De Juiste Gids 7 januari 2011 10:30

Een referendum? Wat ga je dáár mee doen? Al eens nagedacht over de vraag die gesteld moet worden? Of beter: dat daarover overeenstemming gevonden moet worden? :lol:

TippEx 7 januari 2011 10:31

Citaat:

Dat komt wel als ze het financieel gaan voelen. De Vlaamse pers werkt ook niet mee natuurlijk.

largo_w 7 januari 2011 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roderik (Bericht 5212256)

Kom eens wat meer buiten, jong...:roll:

vrijevlaming 7 januari 2011 10:32

we zien wat er van gekomen is toen men de laatste keer een nationaal referendum heeft gehouden. Vlaanderen zei A, Wallonië B. Je mag twee keer raden wat het geworden is

largo_w 7 januari 2011 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5212262)

Ah ok... laat het ons nog wat verrotten... dan zal dat wel goed komen :roll:.

Zou het teveel gevraagd zijn om Uw "raad" voor Uw eigen democratie te gebruiken? Wat een afgunst...:|

Hollander 7 januari 2011 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TippEx (Bericht 5212298)
Dat komt wel als ze het financieel gaan voelen. De Vlaamse pers werkt ook niet mee natuurlijk.

die kar rolt al. Het is nu een kwestie van tijd en hoeveel pijn jullie willen accepteren.

largo_w 7 januari 2011 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5212306)
we zien wat er van gekomen is toen men de laatste keer een nationaal referendum heeft gehouden. Vlaanderen zei A, Wallonië B. Je mag twee keer raden wat het geworden is

De koning mocht blijven?

Roderik 7 januari 2011 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 5212293)
De stelling is, dat het de enige oplossing is voor het probleem en niet dat de Vlamingen een oplossing willen.
Mensen die altijd klagen willen geen oplossing ,want dan neem je ze hun tweede natuur af.

Nederlanders zullen Belgen nooit begrijpen.
Belgie is eeuwen een latijns land ,eeuwen lang een wingewest van Frankrijk, eeuwen lang geregeerd door de moeder de heilige Katholieke Kerk.
Nederland is 400 jaar onafhankelijk en is gewend eigen bonen te doppen.
De opstand, is de Nederlandse ziel.
Onderdanigheid, is de Vlaamse ziel
Dat verander je niet in een paar generaties.

poekieJ 7 januari 2011 10:46

Een referendum is per definitie uitgesloten is omdat, zoals gezed, de modale Vlaming een luie, tamme, masochistiche krent is, en het proces naar meer zelfbewustzijn wordt wel langzaam gemaakt maar is nog lang, lang niet aan de eindmeet.

Chamfort schreef: "De publieke opinie is de slechts denkbare opinie.", en daar had die man volledig gelijk in.

Hollander 7 januari 2011 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5212309)
Ah ok... laat het ons nog wat verrotten... dan zal dat wel goed komen :roll:.

Zou het teveel gevraagd zijn om Uw "raad" voor Uw eigen democratie te gebruiken? Wat een afgunst...:|

Ja dat is zeker te veel gevraag.
Afgunst? je hebt geen idee :lol:

largo_w 7 januari 2011 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5212340)
Afgunst? je hebt geen idee :lol:

Dat of diepe jaloezie ik kan er niks anders achter vinden... Je lijkt me erg triestig bezig met Uw "laat U niet doen jongens... laat het verrotten"? Wtf? Wie denk jij wel te zijn? Je bent hier niet eens stemgerechtigd?

surf jij ook zo op Amerikaanse websites? zo van "dienen obama is nen klootzak mannen; schiet hem dood!"?

Vito 7 januari 2011 10:57

Waarom niet eerst een confederatie uitproberen ipv direct onafhankelijkheid?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be