Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Politiek en kerk/moskee, welke relatie, vb. nieuwjaarsreceptie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148973)

De schoofzak 7 januari 2011 18:04

Politiek en kerk/moskee, welke relatie, vb. nieuwjaarsreceptie

Mijn oog viel op dit krantenartikel:

link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...p-leonard.aspx
titel: Ook geen sp.a op nieuwjaarsreceptie van aartsbisschop Léonard

Na groen, blijkt dus ook de spa het dermate oneens te zijn met streng pastoorke Leonard, dat ze "hou ons tegen of we gaan niet naar die nieuwjaarsreceptie".

Waarom niet ? Niet akkoord met houding naar homo's en naar aids.

Hoe zit het met de aanwezigheid van de groenen en sossen op recepties met islam-inslag ?
Ik weet het niet.
Dus verwijt ik (alweer) onze journalisten en onze kranten dat ze ons zeer onvolledig inlichten.

Wisord 7 januari 2011 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5213488)

Na groen, blijkt dus ook de spa het dermate oneens te zijn met streng pastoorke Leonard, dat ze "hou ons tegen of we gaan niet naar die nieuwjaarsreceptie".

Hoe zit het met de aanwezigheid van de groenen en sossen op recepties met islam-inslag ?
Ik weet het niet.
Dus verwijt ik (alweer) onze journalisten en onze kranten dat ze ons zeer onvolledig inlichten.

Wie betaald die receptie ??... Mogen wij komen 'partycrashen' aangezien we dit betalen ?... Slagroomtaartjes gooien . :-D

Inno 7 januari 2011 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5213495)
Wie betaald die receptie ??... Mogen wij komen 'partycrashen' aangezien we dit betalen ?... Slagroomtaartjes gooien . :-D

Onmiddellijk de boel op stelten zetten.

Jan van den Berghe 7 januari 2011 23:26

Citaat:

Ik weet het niet.

Ik vind het de redenering van die partij echt wel grappig: enerzijds zijn we schijnbaar een partij die voor iedereen open staat, maar anderzijds toch weer niet voor wie standpunten inneemt die getuigen van de katholieke leer (mgr. Léonard).

Fozzie 14 januari 2011 05:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5214402)
Ik vind het de redenering van die partij echt wel grappig: enerzijds zijn we schijnbaar een partij die voor iedereen open staat, maar anderzijds toch weer niet voor wie standpunten inneemt die getuigen van de katholieke leer (mgr. Léonard).

Nogal logisch, omdat die standpunten compleet het tegenovergestelde zijn van "voor iedereen open staan en iedereen als gelijkwaardig beschouwen en behandelen". Een openlijk racist zal ook niet welkom zijn binnen die partijen, net zoals iemand die op roept om holebi's te discrimineren.

Zou iemand die op roept om katholieken al hun burgerrechten te ontnemen welkom zijn op de receptie van Léonard?

circe 14 januari 2011 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 5228874)
Nogal logisch, omdat die standpunten compleet het tegenovergestelde zijn van "voor iedereen open staan en iedereen als gelijkwaardig beschouwen en behandelen". Een openlijk racist zal ook niet welkom zijn binnen die partijen, net zoals iemand die op roept om holebi's te discrimineren.

Zou iemand die op roept om katholieken al hun burgerrechten te ontnemen welkom zijn op de receptie van Léonard?

Maar voor "gooi ze van de hoogste toren" moslims maken ze dan maar een uitzonderingske?

Fozzie 14 januari 2011 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5228914)
Maar voor "gooi ze van de hoogste toren" moslims maken ze dan maar een uitzonderingske?

Bij mijn weten zijn dergelijke extremisten ook niet welkom bij die partijen, gematige moslims net als gematigde katholieken die hun partijprogramma onderschrijven (gelijkberechtiging van holebi's incluis) wel.

Tavek 14 januari 2011 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5214402)

De standpunten van de katholieke leer zijn er van uitsluiting. Dus het is maar gepast dat democratische partijen daar niet komen opdagen.

De schoofzak 14 januari 2011 12:00

Citaat:

Je moet wel volledigheid nastreven in je citaten.

"Gooi ze van de hoogste toren, met hun hoofden naar beneden"

De Juiste Gids 14 januari 2011 12:09

Van zo'n receptie blijf je toch niet weg? Lekker eten, goeie wijn...

De schoofzak 15 januari 2011 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Juiste Gids (Bericht 5229254)

Zeker en vast.

Ge moet zelfs geen kinderoppas zoeken, want ook die kleinen worden toegelaten in hun rijk der hemelen ....

Fozzie 15 januari 2011 18:21

Citaat:

Je moet er dan wel een gastheer bij nemen die op je neer kijkt als je niet compleet in zijn kraam past.

Jan van den Berghe 15 januari 2011 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 5228874)

Niet logisch. Als je openstaat voor iedereen, wil dat dus zeggen dat iedereen welkom is. Door juist bepaalde mensen omwille van hun opinies uit te sluiten, sta je niet open voor iedereen. Dus, Groen moet gewoon eerlijk zijn en er eerlijk voor uitkomen dat ze nu eenmaal een linkse partij zijn die voor linksen openstaat.

born2bewild 15 januari 2011 23:35

Staat groen trouwens open voor haar eigen stichter?

Vlaanderen Boven 15 januari 2011 23:56

Citaat:

En hangt de SP.a dan rond op extremistische moslimrecepties?

Ik ben geen fan van de SP.a, maar evenmin van die Léonard.

redwasp 16 januari 2011 06:06

vrede,

Citaat:

Ik weet het niet.

dus berichtgeving die niet over de islam gaat is niet volledig, berichtgeving die wel over de islam gaat is wel volledig?

kunnen we daar uit concluderen dat alles rond de islam draait?

vrede,

redwasp

Ganzenbordfan 16 januari 2011 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5231976)
Niet logisch. Als je openstaat voor iedereen, wil dat dus zeggen dat iedereen welkom is. Door juist bepaalde mensen omwille van hun opinies uit te sluiten, sta je niet open voor iedereen. Dus, Groen moet gewoon eerlijk zijn en er eerlijk voor uitkomen dat ze nu eenmaal een linkse partij zijn die voor linksen openstaat.

Daar heb je wel een punt. Die zogenaamde tolerantie bij de SP.a, Groen! en pseudoprogressieven in het algemeen is een leeg begrip. Je word alleen getolereerd als je meegaat in dat zweverig, hippie-achtig 'zolang-iedereen gelijke-kansen-krijgt-zal-alles-wel-goedkomen'-wereldje.

Dan heb ik meer sympathie voor de PVDA. Die geven openlijk toe intolerant te zijn t.o.v. de praktisering van bepaalde levensovertuigingen en politieke ideeën.

Fozzie 17 januari 2011 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5231976)

Klopt, een organisatie die streeft naar openheid en gelijke rechten kan niet open staan voor personen die gelijkberechtiging en openheid tegen werkt.

Fozzie 17 januari 2011 22:48

Citaat:

Groen en SP.a zijn misschien gewoon sollidair met de holebi-verenigingen die niet welkom zijn op de receptie van Léonard? ;-)

Garry 17 januari 2011 22:58

Morgen betoging te Oostende tegen de opening van een nieuwe Moskee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be