Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Is de oplossing misschien.... annexatie door (Duitsland)? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149003)

poekieJ 8 januari 2011 13:48

Is de oplossing misschien.... annexatie door (Duitsland)?

Het federaal niveau draait vierkant, Brussel is een mesthoop, de Waalse regering is een vuilnisbelt waar iedereen de grootste hoop schroot voor zichzelf wilt en de Vlaamse regering is, toegegeven, ook niet perfect (we zitten er immers met types �* la Genez;-)).
Eruit geraken lukt al 7 maanden niet en een oplossing zit er niet aan te komen.

Is de oplossing dan misschien... van België een Bundesland maken met verregaande autonomie? Er zou wél gesaneerd worden, de Franstalige minderheid heeft niets in de pap te brokken en het spelletje van Brussel is uitgespeeld en ze wordt een gewone stad.

Zoow, dat daar nog niemand is opgekomen...:-P:roll:

Burry 8 januari 2011 14:16

Is bespreekbaar voor mij, als Vlaanderen, Wallonië dan aparte deelstaten van Duitsland worden. De Oostkantons mogen kiezen wat ze dan doen.

Maar interessanter zou zijn indien dan ook Nederland een deelstaat van Duitsland wordt, dan hebben de 'Benelux-delen' betere onderhandelingsposities.

Den Ardennees 8 januari 2011 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burry (Bericht 5215279)
Is bespreekbaar voor mij, als Vlaanderen, Wallonië dan aparte deelstaten van Duitsland worden. De Oostkantons mogen kiezen wat ze dan doen.

Maar interessanter zou zijn indien dan ook Nederland een deelstaat van Duitsland wordt, dan hebben de 'Benelux-delen' betere onderhandelingsposities.

Ratatosk 8 januari 2011 14:29

En ten allen samen

Citaat:

Die Fahne hoch!
Die Reihen fest (dicht/sind) geschlossen!
SA marschiert
Mit ruhig (mutig) festem Schritt

Kam'raden, die Rotfront und Reaktion erschossen,
Marschier'n im Geist
In unser'n Reihen mit

Oeps, ik bedoelde..

Citaat:

Deutschland, Deutschland über alles
über alles in der Welt,
wenn es stets zu Schutz und Trutze
brüderlich zusammenhält.
Von der Maas bis an die Memel,
von der Etsch bis an den Belt,
|: Deutschland, Deutschland über alles,
über alles in der Welt!

poekieJ 8 januari 2011 14:29

Nu overdrijf je wel wat, zoek liever een kaart van de Benelux-Duitsland, dat zou ontopic zijn.

Godwin scheert hier hoge toppen...

born2bewild 8 januari 2011 14:30

alles is beter dan de huidige situatie

lollysticky 8 januari 2011 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 5215311)
...

zieligaard :/
serieus doen zit er niet in voor sommige mensen he...

on-topic: ik zie niet in waarom wij ons bij Duitsland zouden voegen? Ik ga er wel op vakantie (juist zoals in Wallonië :twisted:), maar ik heb niet echt een 'gemeenschappelijke' band mee...

Vito 8 januari 2011 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5215204)
Het federaal niveau draait vierkant, Brussel is een mesthoop, de Waalse regering is een vuilnisbelt waar iedereen de grootste hoop schroot voor zichzelf wilt en de Vlaamse regering is, toegegeven, ook niet perfect (we zitten er immers met types �* la Genez;-)).

Is de oplossing dan misschien... van België een Bundesland maken met verregaande autonomie? Er zou wél gesaneerd worden, de Franstalige minderheid heeft niets in de pap te brokken en het spelletje van Brussel is uitgespeeld en ze wordt een gewone stad.

Annexatie door Nederland, Frankrijk en Duitsland zijn de allerlaatste mogelijkheden.

gertc 8 januari 2011 14:47

Dit is eigenlijk te zielig om op te reageren, maar toch: kun je me één reden opnoemen waarom deze oplossing, voor wie dan ook, beter zou zijn dan een opsplitsing van het land?
Het is misschien wel beter dan de huidige situatie - maar dat is geen verdienste.

Henri1 8 januari 2011 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5215204)

Merk dat daar iets van een Anschluss bei die Heimat ?

Burry 8 januari 2011 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 5215366)
Dit is eigenlijk te zielig om op te reageren, maar toch: kun je me één reden opnoemen waarom deze oplossing, voor wie dan ook, beter zou zijn dan een opsplitsing van het land?
Het is misschien wel beter dan de huidige situatie - maar dat is geen verdienste.

Indien Europa de globale concurrentie zal willen aankunnen, dan zal eendrachtigheid geboden zijn en het echt federeren aan de orde komen. Daarbij, economisch zijn we toch al lang een dochtertje van Duitsland.

BWarrior 8 januari 2011 20:27

Die optie lag toch al op tafel bij de geplande staatshervorming na Compiègne?

poekieJ 8 januari 2011 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5216208)
Die optie lag toch al op tafel bij de geplande staatshervorming na Compiègne?

Je haalt hier wat dingen dooreen, na Compiègne was Duitsland wel de laatste die gebied had op te eisen. Eerder omgekeerd, iedereen kreeg stukken van hen toegewezen.
Na Compiègne lag er wél een optie op tafel dat België Zeeuws-vlaanderen en Nederlands Limburg zou annexeren, maar dat is er nooit doorgekomen.

Citaat:

Ahaa, je haalt hier twee dingen aan. Dat het beter is dan een opsplitsing van het land beweer ik niet, maar dit is puur een alternatieve "oplossing". Een situatie waarbij het land niet gesplitst wordt (vermijdt een hele hoop moeilijke onderhandelingen met de Franstaligen) maar waar wel de socio-econmische problemen kunnen aangepakt worden (alleen maar omdat zoiets vanuit Berlijn verplicht zou zijn) en de ondemocratische verhoudingen zouden weg zijn (Brussel is een gewone stad zonder voorrechten en dergelijke en de Walen vertegenwoordigen 30% zoals het democratisch zou moeten zijn).
Een état-belgo flamande maar dan als Bundesland als het ware.

Dat je het zielig noemt is jouw mening, ik opteer hier voor niets maar haal gewoon een optie aan. Van ontvoogding kunnen we idd wel niet echt spreken dan...

Max van Dietschland 8 januari 2011 22:20

Het herstel van de Heilig Roomse Rijk onder leiding van een katholieke keizer. Dat zou pas een staatshervorming zijn !

Zipper 8 januari 2011 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5216385)
Het herstel van de Heilig Roomse Rijk onder leiding van een katholieke keizer. Dat zou pas een staatshervorming zijn !

:lol:

Max van Dietschland 8 januari 2011 22:49

Serieus nu, met het huidige Duitsland valt weinig zaken te doen. Strikt economisch gaat het misschien wel goed met Duitsland, maar tegen welke kostprijs. De rechten van de gewone werkman is zeker met een halve of zelfs een hele eeuw teruggeschroefd.

Ik zal nog moeten zien of de welvaart voor alle Duitsers is toegenomen of enkel voor een hogere rijkere klasse, want totaalcijfers van economische groei zeggen niet veel. Bovendien is het welzijn van de gemiddelde Duitser er zeker niet op verbeterd sinds Duitsland een vrouwelijke kanselier heeft die de handpop is van de grote multinationals. Ze doet stoer zoals Margeret Thatcher, maar beiden leven met de gratie van het grootkapitaal. Veel moreel gezag stralen ze niet uit. Eigenlijk zijn vrouwen die het echt gemaakt hebben in de politiek uiterst zeldzaam, zo leert de geschiedenis ook.

Max van Dietschland 8 januari 2011 22:53

Nederland is niet veel beter. Keiharde besparingen, privatiseringen, zogezegd om de overheidsfinancien te saneren, in werkelijkheid om een kleine superrijke groep nog meer rijkdom en macht te laten verwerven.

Vlaamse onafhankelijkheid is de enige optie op dit ogenblik.

België wordt verkleind tot Brussel. Vlamingen en Walen maken dan samen het beleid in Brussel.

Den Ardennees 8 januari 2011 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5215330)
zieligaard :/
serieus doen zit er niet in voor sommige mensen he...

on-topic: ik zie niet in waarom wij ons bij Duitsland zouden voegen? Ik ga er wel op vakantie (juist zoals in Wallonië :twisted:), maar ik heb niet echt een 'gemeenschappelijke' band mee...

neen, op idiote voorstellen is mijn reactie inderdaad niet serieus. En dit topic zou eerder thuishoren bij Koetjes en Kalfjes, want de openingspost is te dom om dood te doen.

BWarrior 9 januari 2011 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5216280)
Je haalt hier wat dingen dooreen, na Compiègne was Duitsland wel de laatste die gebied had op te eisen. Eerder omgekeerd, iedereen kreeg stukken van hen toegewezen.
Na Compiègne lag er wél een optie op tafel dat België Zeeuws-vlaanderen en Nederlands Limburg zou annexeren, maar dat is er nooit doorgekomen.

Compiègne in 1940 uiteraard.

Boduo 9 januari 2011 10:43

[quote=poekieJ;5216280]Je haalt hier wat dingen dooreen, na Compiègne was Duitsland wel de laatste die gebied had op te eisen. Eerder omgekeerd, iedereen kreeg stukken van hen toegewezen.

Jij bedoelt wél Compiègne van 1918 ?
Zeeuws-Vlaanderen: d�*t zou héél mooi geweest zijn !!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be