![]() |
Mijn bankier heeft me gebeld om te spreken over beleggingen
In de week stond er een berichtje op mijn antwoordapparaat van mijn bankier, hij wou me spreken over beleggingen :-D. Moest daar wel een beetje om lachen want het kwam redelijk zielig over.
Nu, ik heb zeer weinig uitgegeven en zoveel mogelijk opzij gezet. Ben waarschijnlijk één van de weinigen die daarin geslaagd is. Het geld blijft voorlopig wel waar het is, gezien de grote onzekerheid en dat ik vind dat de premie die ik krijg ( interest) om mijn geld voor lange tijd te moeten missen niet opweegt. Gezien de onzekerheid wil ik liever onmiddellijk over mijn geld kunnen beschikken. Persoonlijk komt het over als een redelijke paniekreactie, ze krijgen het geld niet meer los bij hun klanten en hebben geen mogelijkheid om het zelf voor langere tijd te beleggen doordat het onmiddellijk opvraagbaar is. Het geld is daardoor ook niet of slechts beperkt beschikbaar voor de economie. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor de economie en de banken in bijzonder. Komt dan nog bij dat ik begrepen heb dat de ECB de interest niet nog wil verlagen, om toch nog wat reserve te behouden en niet in een liquidity trap te raken (voor zover dat defacto nog niet het geval is) Moet men misschien de interest wat optrekken, zodat ik misschien wel geïnteresseerd ben ? Wat denken jullie ? |
Citaat:
En daarom zou ik ook niet voor hogere rente op een spaarrekening zwichten: als er een bank run komt, kunnen ze misschien 5% uitbetalen. De rest ben je als investeerder in de bank (want dat ben je als spaarder) kwijt wegens het failliet van de bank, of nee, toch niet: de overheid staat borg voor een vrij hoog bedrag. Maar die moet daarvoor de belastingbetaler bestelen, ook die, die niet in de banken geïnvesteerd heeft door hun zijn centen toe te vertrouwen. En het is nog maar de vraag of de overheid haar belofte kan nakomen als de banken kapseizen, en dat zullen ze ongeveer tegelijkertijd doen. Heeft hier iemand zin om uit te rekenen op hoeveel % van ons BNP onze schuldenlast na zo'n bail-out zou uitkomen? En dan zeg ik nog niets van de kosten van de garantie die de ECB de banken geeft... |
Citaat:
|
bwoaf die mens moet proberen hé...
En een "getrouwheids-spaarrekening" is ook een soortement belegging. ;-) Maar inderdaad.....wie niet permanent de vinger aan de pols kan houden (en bliksemsnel durft reageren) komt om te beginnen beter niet op de beurs...Het is waarschijnlijk al te laat om in de "materialen en elementaire diensten" in te stappen,die zijn al duur.De rest is maar om mee te lachen of huilen... |
Ik ben fan van de TRIODOS bank - aktief en nuttig benut geld in waardevolle investeringen...
|
Citaat:
Maar zij hebben geen bank! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Ik zal er eens over nadenken en bel U terug.":twisted: Zou die mens nog op mijn antwoord wachten? Zou hij er nog zijn? |
Met het rentebeleid van de centrale banken kan u beter iets doen met uw geld dan niets. Op het spaarboekje verliest het door de hoge inflatie zijn waarde.
|
Citaat:
|
Citaat:
Landbouwgrond,... daar kan ik nog inkomen. Wapens, moeilijke zaak tegenwoordig, met uitzondering van een paar zaken die door de wetgeving glippen. |
Citaat:
|
Citaat:
Enken de verliezers maken de winnaars vrolijk. |
Citaat:
|
-------------------------------------------------------------------------------- Dat heeft Fortis ook met mij gedaan , 1week voor de grote crash in 2009. Maar ik wou wat bedenktijd en ben aan de catastrofe ontsnapt. Ik heb met het hand op de borst een diepe zucht gelaten . |
-------------------------------------------------------------------------------- Dat heeft Fortis ook met mij gedaan , 1week voor de grote crash in 2009. Maar ik wou wat bedenktijd en ben aan de catastrofe ontsnapt. Ik heb met het hand op de borst een diepe zucht gelaten . . ZOU HET KUNNEN ? Als ze zelf bellen is er strond aan de knikker . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be