Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   FORTIS-zichtrekening : ze mogen het hebben ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149050)

Descartes Jr 9 januari 2011 18:04

FORTIS-zichtrekening : ze mogen het hebben !

Vandaag bekeek ik eens de 3-maandelijkse interest-afrekening van mijn FORTIS-zichtrekening (tussen 01-10 en 31-12-10).

Hierbij dient genoteerd dat de rekening in die periode nooit lager stond dan 500 EUR (het gemiddelde zat overigens steevast boven de 3.000 EUR).

Afrekening :

- bruto interest : + 1,15 EUR
- kosten berekening interest : - 12,39 EUR

Netto interest : - 11,24 EUR

Hoe kan ik de bank diets maken dat ze zelfs mijn interest niet meer hoéven te berekenen !? :evil:

Savatage 9 januari 2011 18:24

Nogal logisch als het om een zichtrekening gaat ...

Ratatosk 9 januari 2011 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5218108)
Vandaag bekeek ik eens de 3-maandelijkse interest-afrekening van mijn FORTIS-zichtrekening (tussen 01-10 en 31-12-10).

Hierbij dient genoteerd dat de rekening in die periode nooit lager stond dan 500 EUR (het gemiddelde zat overigens steevast boven de 3.000 EUR).

Afrekening :

Hoe kan ik de bank diets maken dat ze zelfs mijn interest niet meer hoéven te berekenen !? :evil:

Ik ben bij fortis en die kosten heb ik nooit gezien.

Descartes Jr 9 januari 2011 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5218159)
Nogal logisch als het om een zichtrekening gaat ...

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat de zuivere interestopbrengst negatief is omwille van de berekeningskosten. Maar hoe raak ik ervan af ? En dat verhaaltje herhaalt zich elk kwartaal.

Caligula 9 januari 2011 19:00

Citaat:

Afrekening :

U hebt geen inTEREsse meer voor iw inTREst?

Caligula 9 januari 2011 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5218235)
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat de zuivere interestopbrengst negatief is omwille van de berekeningskosten. Maar hoe raak ik ervan af ? En dat verhaaltje herhaalt zich elk kwartaal.

geld in een sok

Ratatosk 9 januari 2011 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5218235)

Neemt een easy-rekening.

Descartes Jr 9 januari 2011 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5218265)
Neemt een easy-rekening.

Dat betekent een nieuw bankrekeningnummer en dus een herschikking van alle domiciliaties en databanken.
Ik vind het bevreemdend dat deze praktijk geluidloos kan gehanteerd worden door dergelijke banken. Waarom reageert niemand ?

Ratatosk 9 januari 2011 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5218277)
Dat betekent een nieuw bankrekeningnummer en dus een herschikking van alle domiciliaties en databanken.
Ik vind het bevreemdend dat deze praktijk geluidloos kan gehanteerd worden door dergelijke banken. Waarom reageert niemand ?

Nee, dat is gewoon je huidige bankrekening maar met vaste kosten.

Citaat:

Zichtrekening.
Beheerskosten van 3,10 EUR per maand voor uw zichtrekening en bankkaarten.
Alle bankkaarten met diensten geldopname en betalen in binnen- en buitenland.
Proton.
Alle PC banking- (met veiligheidsmodule) en Phone banking-contracten (voor al uw elektronische verrichtingen).
Rekeningverzekering.
https://www.bnpparibasfortis.be/portal/Start.asp

Micele 9 januari 2011 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5218265)
Neemt een easy-rekening.

Ik ttz, wij hebben Service Pack.

Service Pack is eigenlijk nog gunstiger, zeker als men met 2 personen* is.

En af en toe een mini-reisje* laat reserveren via Service Pack

Men kan een simulatie invullen dan weet men het:
Citaat:

Simulatie: Ideale Zichtrekening
Kies een zichtrekening op maat en betaal alleen voor de diensten die u nodig hebt.
Een (gewone) zichtrekening is steeds het duurste.

filosoof 9 januari 2011 21:59

Citaat:

Afrekening :

Rekening afsluiten.

Yves38 9 januari 2011 22:12

Citaat:

Afrekening :

Weggaan

-=EXCALIBUR=- 9 januari 2011 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5218277)

Bij Fortis ben ik ook al een tijdje weg. Een aaneenschakeling van onkosten die moesten betaald worden.

Bij Argenta niets van dergelijke kosten. 8-)

Mijn reactie op hun is er degelijk en dat is weggaan. Maar aan mij alleen zullen ze het niet voelen...

Caligula 9 januari 2011 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 5218736)
Bij Fortis ben ik ook al een tijdje weg. Een aaneenschakeling van onkosten die moesten betaald worden.

Mijn reactie op hun is er degelijk en dat is weggaan. Maar aan mij alleen zullen ze het niet voelen...

Same shit here.
Rek in hun gat steken , leve Argenta

Descartes Jr 10 januari 2011 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5218554)
Nee, dat is gewoon je huidige bankrekening maar met vaste kosten.

Nee, dat is gewoon je huidige bankrekening maar met vaste kosten

Citaat:
Zichtrekening.
Beheerskosten van 3,10 EUR per maand voor uw zichtrekening en bankkaarten.
Alle bankkaarten met diensten geldopname en betalen in binnen- en buitenland.
Proton.
Alle PC banking- (met veiligheidsmodule) en Phone banking-contracten (voor al uw elektronische verrichtingen).
Rekeningverzekering.

https://www.bnpparibasfortis.be/portal/Start.asp

Die kosten worden apart verrekend en zitten niet in die 12,39 EUR waarover ik het heb. Die 12,39 EUR slaat enkel op de "berekening van de intrest", welke over 3 maanden dus 1,15 EUR oplevert. De kosten zijn dus 11x groter dan wat berekend wordt.

Ik stel dus voor dat FORTIS op de zichtrekeningen gewoon géén intrest meer geeft en deze dus ook niet meer "berekent" !

corse 11 januari 2011 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5218678)
Rekening afsluiten.

Onkosten bankkaart: 54 Euro per jaar x 4 = 216 Euro?????

Jaarlijkse intrest 2%

Even onder nul op rek. met ruim genoeg spaarcenten= 17% intrest betalen!

Nr.10 11 januari 2011 18:21

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5218241)
geld in een sok

:lol:

Nr.10 11 januari 2011 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 5218736)

Neen bedankt.
Te klein om te redden als de hemelsluizen opengaan.

Micele 11 januari 2011 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 5222788)
Neen bedankt.
Te klein om te redden als de hemelsluizen opengaan.

onwetend ?

of heb je meer als 100.000 euro op één bank ?

volgens mij staat zelfs de kleinste bank of spaarkas hierop:
Citaat:

http://www.beschermingsfonds.be/nl/mod_adherents.html

ARGENTA SPAARBANK N.V., verkort: ASPA, Belgiëlei 49-53, 2018 Antwerpen
Citaat:

http://www.beschermingsfonds.be/nl/mod_contexte.html
De beschermingsregeling
...

De tegoeden die deposanten houden bij hun financiële instellingen genieten een zeer grote bescherming. Onder de maatregelen bevindt zich de terugbetalingsgarantie voor deposito's die speelt wanneer zich een toestand zou voordoen waarbij dergelijke instelling in gebreke zou blijven. Deze waarborg waarover particulieren, verenigingen en kleine en middelgrote ondernemingen beschikken, werd in 2008 van 20.000 tot 100.000 euro verhoogd.

Het garantiesysteem dekt eveneens de eventuele niet recuperatie van effecten die op een rekening zijn geplaatst bij een financiële instelling. Het niveau van deze dekking werd op 20.000 euro behouden. Voor deze effecten bestaan er andere beschermingsmaatregelen, waaronder deze die de cliënten een rechtstreeks recht op teruggave waarborgt zodat de effecten buiten de boedel van een faillissement vallen.

Deze website geeft meer informatie over de Belgische beschermingsregeling waarvan de werkingsprincipes gebaseerd zijn op de Europese richtlijnen inzake depositogarantie en beleggerscompensatie.

Nr.10 11 januari 2011 19:17

Argenta is geen systeembank en wordt dus niet gered in geval van crisis.
Je bent er dus niet gerust als klant. Da's alles dat ik wou melden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be