![]() |
Open Vld weigert steun aan regering voor begroting
Bron: HLN
Citaat:
Ik ben heel benieuwd - en heel sceptisch - of de ontslagnemende regering een geloofwaardige begroting kan opmaken. Maar principieel steun weigeren? Als Paul De Grauwe nog eens een tekstje wilt schrijven over de onverantwoordelijkheid van sommige partijen, moet hij misschien een ander doelwit kiezen. Eén dat hij als ex-senator veel beter kent. |
Zelfs alleen al voor hun eigen geloofwaardighed en electoraal gewin moet de VLD hier geen grote uitspraken doen en dit simpelweg steunen moest dit er komen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:? :| :? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Op zich bewijst dat natuurlijk dat BE niet werkt, geen begroting door weigering ontslagnemende en er kan geen nieuwe gevormd worden. Of dit nu echetr de methdoe is...De onderhandelaars tot wat tempo dwingen (7 maanden en al dat) is 1 ding maar een begroting is onmisbaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo moéten ze de tering naar de nering zetten ? |
Citaat:
Vervang Ø-VLD door N-VA en je hebt een nog grotere meerderheid aan zetels in het parlement dat de regering Leterme had. Het volstaat dat stuk pretentie van een Guy Vanhengel zijn bevoegdheden af te nemen en aan iemand anders toe te vertrouwen om een begroting te kunnen opstellen. 2007 CD&V 23 Ø-VLD 18 PS 20 CdH 10 MR 23 ------- samen 94 zetels op 150 2010 CD&V 17 N-VA 27 PS 26 CdH 9 MR 18 --------- samen 97 zetels op 150 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Monty python
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat ze de stekker eruit getrokken hebben, zullen enkel de Franstaligen hen eeuwig kwalijk nemen, maar dat ze beletten dat er maatregelen genomen worden die de speculanten ervan weerhouden ons financieel aan te vallen, zal in beide landsdelen zwaar veroordeeld worden. En ja, dan moeten ze onmiddellijk uit die regering van mislopende zaken geknikkerd worden. |
Citaat:
Sowieso lukt dat ook door al de commissies die niet werken... Ik vraag mij altijd af hoeveel procent van de begroting zijn al die commissies ? |
Zijn er geen gebouwen om te verkopen of zo?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be