Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Bepaalde construct (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149057)

bgf324 9 januari 2011 21:22

Bepaalde construct

Er dwaalt een irritante construct rond op het verkiezingen2010-subforum die alle posts na kijkt op spellingsfouten.

Als we willen dat onze posts spellingfoutenvrij zijn, zullen we die zelf wel nakijken. :evil:

Wisord 9 januari 2011 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5218564)
Er dwaalt een irritante construct rond op het verkiezingen2010-subforum die alle posts na kijkt op spellingsfouten.

Als we willen dat onze posts spellingfoutenvrij zijn, zullen we die zelf wel nakijken. :evil:

meer fauten schreive dan

suqar_7loe 9 januari 2011 21:49

Komaan, die mens bedoelt het goed. Ik ben een voorstander!

Erwinvds 9 januari 2011 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5218564)

Niet doen Erwin, niet doen.

De Spellingchecker 9 januari 2011 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5218642)
Komaan, die mens bedoelt het goed. Ik ben een voorstander!

Met dank!

Mensen die mijn spellingcheck niet willen zien, kunnen me plaatsen op de negeerlijst. Mensen die graag mijn spellingcheck zien, maar niet zelf verbeterd wensen te worden, kunnen me dit in een privébericht vragen. Voor elk wat wils, niemand hoeft hier een slecht gevoel bij te hebben

suqar_7loe 9 januari 2011 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Spellingchecker (Bericht 5218681)
Met dank!

Mensen die mijn spellingcheck niet willen zien, kunnen me plaatsen op de negeerlijst. Mensen die graag mijn spellingcheck zien, maar niet zelf verbeterd wensen te worden, kunnen me dit in een privébericht vragen. Voor elk wat wils, niemand hoeft hier een slecht gevoel bij te hebben

Mensen die niet verbeterd wensen te worden blijven liever dom! Doe alleszins zo voort. Mij mag je gerust verbeteren.

Trixie 9 januari 2011 22:17

Citaat:

Met dank!

Dient een zin niet afgesloten te worden met een punt? Of heeft dit niets te maken met spelling? 't Is gewoon maar een vraag hoor.

Raf 9 januari 2011 22:18

Citaat:

Met dank!

Ik vrees dat uw carrière op dit forum geen lang leven zal beschoren zijn... En misschien toch even voor alle duidelijkheid aanstippen dat "spellingcheck" geen correct Nederlands is. Beter is "spellingcontrole". Maar dat geheel terzijde natuurlijk. ;-)

De Spellingchecker 9 januari 2011 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trixie (Bericht 5218721)
Dient een zin niet afgesloten te worden met een punt? Of heeft dit niets te maken met spelling? 't Is gewoon maar een vraag hoor.

Je hebt gelijk, ik heb niet de gewoonte dit te doen, maar zou dit moeten doen. Een punt behoort inderdaad niet tot hetgeen ik wens te verbeteren, dan zou ik quasi elke post moeten verbeteren :P. Maar toch bedankt voor de opmerking!

Trixie 9 januari 2011 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5218638)
meer fauten schreive dan

Skreef jei erchens een vaut dan? Ik sie geen vaut: profiesjat met uuw vautloose sgreifweize.

De Spellingchecker 9 januari 2011 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5218727)
Ik vrees dat uw carrière op dit forum geen lang leven zal beschoren zijn... En misschien toch even voor alle duidelijkheid aanstippen dat "spellingcheck" geen correct Nederlands is. Beter is "spellingcontrole". Maar dat geheel terzijde natuurlijk. ;-)

Bedankt voor de tip ;-). Verder doe ik het zolang het mag van de moderatie, ik er zelf zin en tijd voor heb en er meer voor- dan tegenstanders van zijn.

(Om welke reden vermoed je dat dat mijn carrière spoedig zal eindigen op dit forum?)

Ars_Nova 9 januari 2011 22:23

Ik stel voor dat ge u eens bezighoudt met De Schoofzak. Daar is zóveel werk aan dat ge nog jarenlang plezier zult hebben. En intussen heb je geen tijd meer voor ons ;-)

Raf 9 januari 2011 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Spellingchecker (Bericht 5218734)
Bedankt voor de tip ;-). Verder doe ik het zolang het mag van de moderatie, ik er zelf zin en tijd voor heb en er meer voor- dan tegenstanders van zijn.

(Om welke reden vermoed je dat dat mijn carrière spoedig zal eindigen op dit forum?)

Fingerspitzengefühl. :-D

Trixie 9 januari 2011 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5218741)
Fingerspitzengefühl. :-D

Foei Raf: mag niet van de spellingscontroleur. Vanaf nu schrijf je: "vingertoppengevoel". Hoe durf je!:-)

Raf 9 januari 2011 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trixie (Bericht 5218743)
Foei Raf: mag niet van de spellingscontroleur. Vanaf nu schrijf je: "vingertoppengevoel". Hoe durf je!:-)

Tut tut.. Ik heb "Fingerspitzengefühl" toch correct gespeld? :-P

De Spellingchecker 9 januari 2011 22:29

Inderdaad, fingerspitzengefühl is een volledig correct Nederlands woord ;-). (Dan wel zonder hoofdletter, in tegenstelling tot het Duitse equivalent)

De Spellingchecker 9 januari 2011 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova (Bericht 5218739)
Ik stel voor dat ge u eens bezighoudt met De Schoofzak. Daar is zóveel werk aan dat ge nog jarenlang plezier zult hebben. En intussen heb je geen tijd meer voor ons ;-)

Die is al lang afgestapt van het fonetisch schrijven, op dat vlak is de Nederlandse taal in een keer een reuzenstap vooruit gegaan :-)

Trixie 9 januari 2011 22:32

Citaat:

Met dank!

Wenst U mij te verontschuldigen indien ik Uw eerste zin denk te kunnen verbeteren maar achteraf zou blijken dat ik het bij het verkeerde eind heb? (Amai, ...). Zou het niet logischer wezen indien U schreef: "Mensen die mijn spellingcheck niet willen zien, kunnen ME OP DE negeerlijst plaatsen". ? Met hartelijke dank hiervoor.

Trixie 9 januari 2011 22:33

To check or not to check.

Raf 9 januari 2011 22:33

Ik heb hier een dot van een topic waarin je je spellingsgewijs naar hartenlust kan uitleven: http://forum.politics.be/showthread.php?t=148627

Dat wordt wel een voltijdse job. :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be