![]() |
Nieuwe formule NVA/cd&v/SPA/MR/PS
Komt op 101 zetels.
Madam "non" buiten . Oppositie in wallonie MR erbij. Meer toegevingen doen op vlak van BHV/brussel, meer krijgen op economisch en sociaal vlak (zowel communaitaire als daarbuiten) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volledig asymmetrisch gaan, de oplossing wordt dan ook al snel een probleem voor de België lovers.
Feit is natuurlijk dat de CDH en de CD&V niks met elkaar vandoen hebben. |
Om eerlijk te zijn, als de Belgische economie in het algemeen liberaler wordt, dan kan de splitsing mij nog nauwelijks boeien. Als heel België een realistischer economische richting uit gaat dan kan ik hier nog lang en gelukkig leven, alleen denk ik dat het dan toch realistischer is te geloven in een goed communautair akkoord dan in een goed sociaal-economisch akkoord.
|
Citaat:
|
Citaat:
De rooien hebben tenslotte niet gewonnen aan deze kant van de taalgrens. En O-VLD komt dan beter overeen met MR aan Waalse kant. Zetels te weinig? Smijt er Groen bij. De postjes zijn hen welkom en veel dwarsliggen durven ze toch niet, of ze halen volgende keer de kiesdrempel niet meer. |
Het is allemaal simpel van hier met zelfgemaakte coalities rond te zwaaien, maar wees er maar zeker van dat als er één coalitie is die beter zou werken, deze zoiezo zal uitgeprobeerd worden. Feit is gewoon dat afspiegelingscoalities voorlopig makkelijker zijn. Dat levert minder kans op conflicten.
|
Citaat:
sowieso* :lol: (ik zal het nooit meer doen) |
Citaat:
|
[
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat valt er te verliezen? |
Citaat:
En nee groen doet lastig, al de hele tijd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be