![]() |
CDH gaf de meest radicale NEEN op nota VDL
Volgens JVDL in La Libre zou Milquet de meest radicale Nee geantwoord hebben!!!
Wat nu met de "Vlaamse" kranten die zo erg CD&V en NVA hebben gekraakt?? http://www.lalibre.be/actu/elections...e-lanotte.html |
Bwahahaha!
Sta mij toe dat ik even lach met iedereen die dit WE op NVa heeft zitten kappen. Moewahahaha! Sorry! Wacht er komt nog. Woeoehahaha! |
Citaat:
Waar staat dat ! Ik kan het niet in het artikel terugvinden. Misschien ligt dat aan mijn franskennis? |
Mais ce scénario est suspendu �* une hypothèque : le conciliateur royal considère que le "non" le plus catégorique �* sa proposition n’est pas venu du CD&V ni de la N-VA mais... du CDH. Ainsi Johan Vande Lanotte entend-il savoir si les humanistes francophones acceptent sa note ou pas : le conciliateur devrait s’entretenir avec la présidente du CDH Joëlle Milquet �* ce sujet ce lundi matin. S’il constate que sa note est rejetée par le CDH -par exemple sur BHV ou sur la loi de financement-, Vande Lanotte pourrait purement et simplement jeter l’éponge dès lundi... Pour l’heure, le Souverain n’a aucunement l’intention de relancer un round de négociations.
|
Citaat:
Toen Vandelanotte in zijn persconferentie stelde dat 5 partijen JA hadden gezegd, en 2 aan Vlaamse kant NEEN, was hij dus wel degelijk flagrant aan het liegen. Het scenario dat de boze Vlaamse partij(en) de schuld moest(en) krijgen lag immers allang vast, en dat moest de SP.A stemmen opbrengen. Anders gezegd: in plaats van "verzoener" te spelen in opdracht van de Koning, speelde hij een vuil electoraal spelltetje ten voordele van zijn eigen partij. Afvoeren zo'n stuk bedrieger. |
Maar waarom geeft hij dan nu wel de ware situatie???
Uit schrik dat het vuile spelletje publiek zal worden gemaakt?? |
Citaat:
Maar wel eerst vertalen naar het Frans hé Yves, anders verstaat ze het niet. |
en uiteraard geen spoor van dit in de Nederlandstalige media.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Naar nieuws gekeken; geen woord over CdH.
|
Citaat:
|
Toch verontrustend, vind ik. Een franstalige krant die de CDH ontmaskert en de Vlaamse brengen dit nieuws niet?????
|
Citaat:
als het n-va was, schreeuwden ze moord en brand. |
Citaat:
edit: uiteraard zal Milquet zijn nota uitspuwen moest er een titeltje bijkomend of eentje wegvallen. spreekt voor zich... |
Citaat:
|
De Vlaamse media proberen het volk dom te houden.
Het onwetend (dom) houden van het volk is geen 19de-eeuws privilege van de pastoor maar van alle tijden bij hen, die machtswellustig de samenleving naar hun inzichten willen laten evoluëren en bijsturen.
Is het u nooit opgevallen, dat bijvoorbeeld de B/VRT in tegenstelling tot de RTBF de franstalige pers nooit aanhaalt en analyseert in de door de gewone burger gelezen teletekst? Zodoende hoeven ze de aldaar gepubliceerde, vaak t.a.v. de Vlamingen schofferende en hatelijke editorialen niet te melden en te duiden. Omgekeerd gebeurt dat wel met een tendensvolle benadering van alles wat zich in Vlaanderen afspeelt. Opvallend was ook de berichtgeving in de geschreven pers. Men vond er op een bepaald moment korte samenvatingen van editorialen van de buitenlandse pers (VS, GB, FR, DE...) maar niet van deze van de collega's in Franstalig België. Het was precies of deze laatsten ergens op Mars woonden. En nogmaals dit was niet uit anti-Fransheid gezien bijvoorbeeld 'Le Monde' wel aangehaald werd maar 'La Libre Belgique' of 'Le Soir' wel onbestaande leken. Men wou gewoon de talrijke hatelijke stellingnamen van de Belgische Franstalige pers en politiek niet kenbaar maken. Gelukkig is die barrière nu door het internet doorbroken. De tijd van het domhouden is voorbij. |
@fcal; je overschat de kracht van het internet, en onderschat de kracht van de "gewone" media vrees ik.
|
Citaat:
Spijtig. (nochtans een mooie vrouw) ;-) |
Wat gaat Herman Brusselmans nu zeggen? "Ik hoop dat ze..."??
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be