Effe een timer opzetten.
Citaat:
1. Hoe bizar vind je jezelf, op een schaal van één tot 10?
|
7. geen TV, een paar dozijn meter boekenplank, metaalwerkplaats in de woonkamer, en gevechtsrobots bouwen, overgoten met een vleugje paranoïa, redelijk bizar niewaar
Citaat:
2. Wat is de filosofie achter gevechtssporten?
|
Hangt er van af welk allemaal tot gevechtsport gerekend word. Biathlon ook? Maar kort door de bocht. training en discipline omzetten in vaardigheden die iemand in staat stellen zichzelf beter te verdedigen of zichzelf sneller en harder te verrijken.
Citaat:
3. Stel dat je een potlood bent en we stoppen je in een blender. Hoe ontsnap je?
|
Als zeer creatief potlood mik ik op de as van het mes, daardoor wordt ik terug naar buiten gelanceerd, en lig ik voor de rest niet in die blender lucifers te worden.
Citaat:
4. Leg me uit wat er de voorbije 10 jaar in dit land is gebeurd?
|
In België. Men heeft belastingen andere namen gegeven, en de kinderen van de oude politici zijn de nieuwe politici aan't worden.
Citaat:
5. Hoeveel ribbels telt een muntstuk van 50 cent?
|
Bedoelt U Eurocent of een halve frank?
Citaat:
6. Hoeveel basketballen gaan in deze kamer? (Vraag gesteld bij Google)
|
Ik kijk rond, reken het volume effe ruw uit in m³ en vermenigvuldig dat met 90.
Citaat:
7. We zoeken een getal tussen 1 en 1000. Hoeveel gokken heb je minimaal nodig om een specifiek getal te vinden, wanneer je bij elke gok de hint ‘hoger’ of ‘lager’ meekrijgt? (Vraag gesteld bij Facebook)
|
1
Citaat:
8. Wat hebben hout en alcohol met elkaar gemeen? (Vraag gesteld bij securitybedrijf Guardsmark)
|
Beide zijn natuurlijke, hernieuwbare brandstoffen.
Citaat:
9. Er zijn 25 paarden. In elke wedstrijd mogen maar 5 paarden tegelijkertijd racen. Hoeveel wedstrijden zijn nodig om er de drie snelste paarden uit te halen? (Vraag gesteld bij Bloomberg LP)
|
5. na elke manche van 5 heb je de tijden van de paarden. Maar als je zonder tijdsmeting werkt, eerst 5, om de 5 winnaars dan tegen elkaar laten uit te komen, waar je dan de winnar aflaat, om een race met 4 te hebben, en dan een met 3.
Citaat:
10. Waarom denk je dat slechts een klein deel van de bevolking 150.000 dollar per jaar verdient?
|
Bedoeld U dat een kleine groep tesamen 150 000 dollar verdient, of dat de individuen of gezinnen dat binnenhalen? Indien U tweede definitie gebruikt, dan is dat exact wat ik weet. 150 000 dollar per jaar is een redelijk inkomen voor een gezin/persoon. (afhankelijk van lokatie en verwacht loon)
Citaat:
11. Je hebt acht muntstukken. Zeven wegen hetzelfde, een niet. We geven je een weegschaal. Hoe vind je dat ene muntstuk als je slechts 3 stappen mag ondernemen?
|
Het is een klassiek voorbeeld van het drietallig stelsel. Met ongemarkeerde munten lukt het niet.
Citaat:
12. Wat zou je doen indien je een pizzeria van je oom erft? (Vraag gesteld bij Volkswagen)
|
'k ken niet veel van pizza bakken, dus zoek ik een gerant. Of zal de zaak helaas verloren gaan aan de familie.
Citaat:
13. Indien je een superheld kon zijn, wie zou je kiezen?
|
Mister fantastic. Die heeft alles mee.
Citaat:
14. Een appel kost 20 cent, een appelsien 40 cent en een pompelmoes 60 cent. Hoeveel kost een peer?
|
De oplopende prijzen van de andere fruitsoorten staan niet in relatie met de prijs van een peer. Anders zijn't duur peren aan 80 cent nietwaar.
Citaat:
15. 5.623 mensen nemen deel aan een toernooi. Hoeveel wedstrijden moeten worden gespeeld om de winnaar te vinden?
|
mag ik dat uitrekenen?
Citaat:
16. Een verjaardagstaart bestaat uit drie stukken. Hoe verdeel je die in exact 8 gelijke delen?
|
Verdeel de 3 stukken in 3, en leg het 9de stuk opzij.
Citaat:
17. Hoe worden M&M’s gemaakt?
|
Die met chocolade kern of die met de pinda?
Citaat:
18. Hoe weeg je een olifant wanneer je geen weegschaal hebt?
|
Niet? Of moet ik eerst een jungle-weegschaal ontwerpen?
Citaat:
19. Je bevindt jezelf in een donkere kamer zonder licht. Je wil eenzelfde paar sokken aantrekken voor een interview. Je hebt 19 paar grijze en 25 paar zwarte sokken. Wat zijn de kansen dat je een paar met dezelfde kleur aantrekt?
|
Dit lijkt me een slechte voorbereiding op een solicitatiegesprek. En de wet van Murphy geeft aan dat de kans dat je het gewenste resultaat haalt 0 is.
Citaat:
20. Je hebt 20 mensen in dienst. Hoe organiseer je die om te weten te komen hoeveel fietsen afgelopen jaar in jouw regio zijn verkocht.
|
De verkoop van 2de Hands en gestolen fietsen inbegrepen?
21 minuten dus. De 8 munten was de lastige jongen, want je kan dat niet oplossen met 8 munten die er herzelfde uitzien.