![]() |
Hoe verder met Brussel ,na de splitsing?
De wensen van de Brusselaars moeten hierbij zwaar wegen.
|
Als onderdeel van de toekomstige 17 provinciën.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik gok omdat Nederland 12 provincies heeft en Vlaanderen 5. |
Citaat:
|
Citaat:
De Nederlanden eind 16de eeuw maar dan wel aangepast aan de hedendaagse situatie. Dus Brussel als onderdeel van Brabant (hoe kan besproken worden) als gewone stad met statuut van tweetalige stad. De huidige taalgrens dus behouden. |
Citaat:
Nederland doet niet mee. Misschien over een aantal jaren |
Citaat:
Wat er volgens mij zal gebeuren: 1) België valt uit elkaar in Vlaanderen en Wallonië 2) Brussel mag kiezen: alleen of bij Vlaanderen. Bij wallonië is geen optie, want er is geen corridor 3) Brussel kiest om op zichzelf verder te gaan 4) Wij roken Brussel uit 5) Brussel komt van miserie bij Vlaanderen aankloppen 6) Brussel wordt stad binnen Vlaanderen, met enkel binnen Brussel een beperkte tweetaligheid die strikt nageleefd moet worden |
Citaat:
uhuh... Brussel is een stad in Vlaanderen met een door francofoon racisme gecreëerde uitzonderingspositie. Alles redelijk beschouwende is Brussel dus een stad in Vlaanderen, of zou dat moeten zijn. Aangezien de francofone Brusselaren nog ca 35% van de bevolking uitmaken lijkt het mij niet aan hen om die beslissing te nemen. |
Citaat:
|
Als deel van Vlaanderen zonder speciale status.
het enige van status dat ze misschien - heel misschien, krijgen is die van hoofdstad van Vlaanderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is toch iets in de wet geregeld? |
Citaat:
|
Daar moet Brussel helemaal ZELF over beslissen. Mij zal het worst wezen wat ze kiezen.
Mijn voorkeur: een zelfstandige Vlaamse staat zonder Brussel, met wel samenwerkingsverbanden tussen Brussel en Vlaanderen, zoals dat nu al het geval is in de regio Kortrijk/Lille. Werkt perfect, en vermijdt conflicten door dat eenieder elkaars zelfstandigheid respecteert. Een scenario waarin Brussel integraal deel uitmaakt van Vlaanderen, is een scenario voor een mini-Belgique met exact dezelfde taal- en communautaire problemen. En laat ons daar nu net VANAF willen! |
Citaat:
|
Citaat:
en zelfstandig? hmmm...jaja. |
Citaat:
Dus trek maar smoelen zoveel je wil, Brussel is geen volwaardig gewest. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be