Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Het zal mij een worst wezen (De Wever) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149207)

Pin en Puk 12 januari 2011 05:59

Het zal mij een worst wezen (De Wever)

Waarom zou een rasechte Vlaams Nationalist wakker liggen over het wel of niet slagen van een nieuwe Belgische regering?

Ik ken geen enkele reden
Reden te meer om te zeggen dat het gros van de andere partijen DROMERS zijn.

Wat De Wever aan het doen is (en hij speelt het goed) om alles zo veel mogelijk tegen te spreken in het belang van de Vlaming en dit zo dicht mogelijk tegen de Gemeenteraadsverkiezingen van 2012.

Zijn doel is het Burgemeesterschap van Antwerpen
Niet meer of minder

Snerror 12 januari 2011 06:42

Het zal mij een worst wezen wat zijn doel is, zolang hij maar onze belangen verdedigt.

Nexer 12 januari 2011 06:45

"Rasechte"?

Welk belang heeft dat, dat ge het nodig vindt dat te vermelden?(Dank u Spellingchecker, hopelijk nooit meer dt fouten.)

fox 12 januari 2011 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 5224130)
Waarom zou een rasechte Vlaams Nationalist wakker liggen over het wel of niet slagen van een nieuwe Belgische regering?

Ik ken geen enkele reden

Wat De Wever aan het doen is (en hij speelt het goed) om alles zo veel mogelijk tegen te spreken in het belang van de Vlaming en dit zo dicht mogelijk tegen de Gemeenteraadsverkiezingen van 2012.

Niet meer of minder

Wat een onzin. Hij werkt zich dus uit de naad om het burgemeesterschap van Antwerpen in de wacht te slepen terwijl hij zonder enig probleem premier van dit land kon worden. Zo belangrijk is Antwerpen nu ook weer niet.

Jazeker 12 januari 2011 11:15

Citaat:

Dan heb je nog wel een HEEL erg goed gedacht van hen. Ze willen macht... geen dromen of idealen.

Jazeker 12 januari 2011 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5224394)
Wat een onzin. Hij werkt zich dus uit de naad om het burgemeesterschap van Antwerpen in de wacht te slepen terwijl hij zonder enig probleem premier van dit land kon worden.

Ik kan de bewering van Pin en Puk ook niet staven, maar BDW is in de geschiedenis zowat de enige overweldigende overwinnaar die zegt dat hij geen premier wil zijn. Want dat is nu eenmaal de taktiek in belgique. Een Vlaming premier maken en die dan toegevingen laten doen om zijn postje te houden. Ik wil EDR als premier.

fox 12 januari 2011 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5224535)
Ik kan de bewering van Pin en Puk ook niet staven, maar BDW is in de geschiedenis zowat de enige overweldigende overwinnaar die zegt dat hij geen premier wil zijn. Want dat is nu eenmaal de taktiek in belgique. Een Vlaming premier maken en die dan toegevingen laten doen om zijn postje te houden. Ik wil EDR als premier.

Ja, dat is net wat ik zeg. Hij doet alle moeite van de wereld om dit land te hervormen, laat net daarom het premierschap liggen en dat zou hij allemaal doen om burgemeester van Antwerpen te kunnen worden? Dat is gewoon van de pot gerukt en slaat helemaal nergens op.

Pelgrim 12 januari 2011 11:28

Citaat:

Wat een onzin. Hij werkt zich dus uit de naad om het burgemeesterschap van Antwerpen in de wacht te slepen terwijl hij zonder enig probleem premier van dit land kon worden. Zo belangrijk is Antwerpen nu ook weer niet.

Ik zou toch ook liever Janssens zijn plaats innemen dan die van Leterme. Belgique werkt niet en zal nooit meer werken, dus burgemeester worden van een stad is een veel interessantere uitdaging want daar kan iets concreet en nuttig gedaan worden.

guido 007 12 januari 2011 11:43

Het zal mij een worst wezen.

fox 12 januari 2011 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5224564)
Ik zou toch ook liever Janssens zijn plaats innemen dan die van Leterme. Belgique werkt niet en zal nooit meer werken, dus burgemeester worden van een stad is een veel interessantere uitdaging want daar kan iets concreet en nuttig gedaan worden.

Dat is ook waar, maar als zijn enige doel de burgemeestersherp van Antwerpen is, dan zou hij het niet doen door een federale voortrekkersrol te gaan spelen.

Pelgrim 12 januari 2011 12:12

Op dit moment is er weinig anders waar hij zich op kan profileren.
De clash van 2012 gaat sowieso meer weg hebben van Amerikaanse presidentsverkiezingen dan gemeenteraadsverkiezingen dus hij zet de campagne alvast in door zich als groot en standvastig staatsman te profileren.

Tejokus 12 januari 2011 12:55

Citaat:

Premier van dit land is ook geen droom-job he fox;)

De schoofzak 12 januari 2011 14:47

Citaat:

Ik ken geen enkele reden

Niet meer of minder

En dan ?
Hebben de Antwerpenaren misschien geen recht op een goede burgemeester ?

Toch is het een dikke leugen.
Mijn grootvader zou zeggen: ik eet mijn klak op, als het Weverke voor burgemeester van A gaat.
Ik moet dus iets aangepast vinden. Mijn laptop in de vaatwasmachine, als het Weverke ...

Tejokus 12 januari 2011 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5224143)
Het zal mij een worst wezen wat zijn doel is, zolang hij maar onze belangen verdedigt.

Tja, het doel is toch belangrijk niet? ;)
En als dat doel het verdedigen van onze belangen is dat ben ik het graag
eens met u.

Het wordt tijd dat we inderdaad iemand hebben met haar op zijn tanden.

Xenophon 12 januari 2011 15:14

Worst ja, soms wel lekker, als Belgie maar kapot gaat, dat is alles wat belangrijk is.

Fallen Angel 15 januari 2011 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5224143)

Het lijstje van belangen die elke politicus verdedigt in volgorde van belangrijkheid:

1: eigen belang
2: familie
3: vrienden
4: al de rest.

bgf324 15 januari 2011 22:19

Citaat:

1) Vlaamse trots
2) Ons geld ==> Wallonistan
3) Het verleden is niet zo koosjer

solidarnosc 15 januari 2011 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5224535)

Dat is een nationalistische mythe. Het zou kloppen mochten Vlamingen en Vlaanderen vandaag in dezelfde situatie zouden zitten als in de 19de eeuw maar dat klopt niet. Quod non. Maar goed. Het pas uiteraard in het beeld dat alle Vlaamse politici tot nu toe volksverraders zijn geweest tot de Messias onder ons is gekomen.

born2bewild 15 januari 2011 23:03

De Messias? Belachelijk.
Typisch zuur van marginale coburgh zuigers.
De Vlaamse Nelson Mandela klopt wel.

solidarnosc 15 januari 2011 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5231945)
De Messias? Belachelijk.
Typisch zuur van marginaal links.
De Vlaamse Nelson Mandela klopt wel.

Dan moet ie eerst nog een paar jaar in de bak wat hem misschien goed zal doen. Ik zie ook de link niet de link tussen Dewever en de Rainbow Nation. In Zuid-Afrika zijn er ook meer verschillende talen en culturen binnen één staat dan een volksnationalist als Dewever mentaal aankan. Mandela? Nope. Als we dan toch vergelijkingen moeten maken dan is ie eerder de chef van de Zulu's, de grootste volk binnen Zuid-Afrika die eerder rechts zijn en altijd staan te zeiken dat ze onderdrukt worden door jan-en-alleman en altijd dreigen om een eigen staat op te richten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be