Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   bewakingsfirma zoomt op decolleté : schending privacy ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149208)

brother paul 12 januari 2011 07:47

bewakingsfirma zoomt op decolleté : schending privacy ?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GKQ34T7VO

prachtig hé, hoe mannen zich zo laten om te tuin leiden door een decolleté. Dat wil zeggen als je wilt stelen binnen de omtrek van zo'n madammeke dat dit zonder probleem moet lukken...

anderzijds wil dit ook zeggen dat de privacy commissie er weer een staartje zal van maken, en dat het meest beknopte land in de wereld waar dankzij deze commissie die zowat alles verbiedt dat mogelijk zou moeten zijn, er weer een wetje bijgemaakt gaat worden. Misschien moeten ze nu straks intelligente software installeren die deze damekes hun decollete fotoshopped en wat platter maakt...

Caligula 12 januari 2011 09:19

Camera's en waarom ze niet werken

Bebob 12 januari 2011 10:01

Of ge nu met uw ogen loert of met een camera, waar is het verschil? Als ge zo rondloopt wordt ge bekeken.

Nu ik kan mij wel inbeelden dat mediamarkt niet wil dat haar camera's en security personeel daarvoor gebruikt wordt. De beloerders hebben wel een fout gemaakt tov mediamarkt, maar niet tov die vrouwen.

Caligula 12 januari 2011 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bebob (Bericht 5224364)
Of ge nu met uw ogen loert of met een camera, waar is het verschil? Als ge zo rondloopt wordt ge bekeken.

Nu ik kan mij wel inbeelden dat mediamarkt niet wil dat haar camera's en security personeel daarvoor gebruikt wordt. De beloerders hebben wel een fout gemaakt tov mediamarkt, maar niet tov die vrouwen.

Camera registreert niet alleen , slaat ook op.
DAT is het verschil.

comandante 12 januari 2011 10:15

Ik zie weinig nut in het begluren van burgers .

brother paul 12 januari 2011 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door comandante (Bericht 5224385)
Ik zie weinig nut in het begluren van burgers .

ah, tis gewoon menselijk, en anderzijds heeft het geen belang, madame wil gewoon met haar decollete rondlopen, dus als die bewaker daar op kikt, heeft hij natuurlijk zijn verzetje

eno2 12 januari 2011 11:04

Citaat:

bewakingsfirma zoomt op decolleté : schending privacy ?
Zolang men de namen niet vrijgeeft van de geilaards, is er van schending van de privacy geen sprake.

praha 13 januari 2011 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5224378)
Camera registreert niet alleen , slaat ook op.
DAT is het verschil.

²

Bovendien hangen kijklustigen meestal niet aan ballonnetjes waardoor ze kunnen genieten van een vogelperspectief.... dat dit perspectief op zich al als problematisch en potentieel privacy-schending wordt ervaren staat buiten kijf : zie wetboek

Herr Flick 13 januari 2011 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5226551)
²

Bovendien hangen kijklustigen meestal niet aan ballonnetjes waardoor ze kunnen genieten van een vogelperspectief.... dat dit perspectief op zich al als problematisch en potentieel privacy-schending wordt ervaren staat buiten kijf : zie wetboek

Ja zie ik kan er ook niet aan doen dat k groot ben he, ... ;-)

Rudy 13 januari 2011 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5224178)
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GKQ34T7VO

prachtig hé, hoe mannen zich zo laten om te tuin leiden door een decolleté. Dat wil zeggen als je wilt stelen binnen de omtrek van zo'n madammeke dat dit zonder probleem moet lukken...

anderzijds wil dit ook zeggen dat de privacy commissie er weer een staartje zal van maken, en dat het meest beknopte land in de wereld waar dankzij deze commissie die zowat alles verbiedt dat mogelijk zou moeten zijn, er weer een wetje bijgemaakt gaat worden. Misschien moeten ze nu straks intelligente software installeren die deze damekes hun decollete fotoshopped en wat platter maakt...

En nu is het wachten op de eerste die z'n memorystick verliest met beelden van bodyscans.

Anna List 13 januari 2011 09:03

ik vind dat de mevrouw niet slecht uit de beelden komt, en da's een prestatie ... meestal is de kwaliteit van zulke beelden zo slecht ...

Rudy 13 januari 2011 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5226720)
ik vind dat de mevrouw niet slecht uit de beelden komt, en da's een prestatie ... meestal is de kwaliteit van zulke beelden zo slecht ...

Tja. Als het subject al gezien mag worden maakt dat veel goed.

circe 13 januari 2011 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bebob (Bericht 5224364)

Voil�*.

Ooit op één van de eerste sexual harassment infomeetings, beweerde een collega dat ze het "toch zo vervelend" vond als haar mannelijke collega's in haar decolleté keken. Ik heb toen geantwoord dat ik zou verveeld zijn als ik met een zo uitgesproken décolleté rondliep en ze keken NIET.

brother paul 13 januari 2011 10:53

als haar mannelijke collega's in haar decolleté keken. Ik heb toen geantwoord dat ik zou verveeld zijn als ik met een zo uitgesproken décolleté rondliep en ze keken NIET.[/quote]

jaja, eerst investeren ze in een push up, dan kopen ze van de 'grote borsten cremes' dan leggen ze geld op tafel voor een plastische chirurgie, en als ze dan nota bene met een decollete van 30cm vooruit rondlopen, dan klagen dat mannen hun ogen als magneten richting hun decolleté gaan ??

het lesly poppe effect is dus schending van privacy... mooi

probeer maar te processen om die foto's van het web te krijgen... haar slagroomfoto's zijn weg, maar die foto's zijn gewoon public domain

Herr Flick 13 januari 2011 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5226828)
Voil�*.

Ooit op één van de eerste sexual harassment infomeetings, beweerde een collega dat ze het "toch zo vervelend" vond als haar mannelijke collega's in haar decolleté keken. Ik heb toen geantwoord dat ik zou verveeld zijn als ik met een zo uitgesproken décolleté rondliep en ze keken NIET.

Ja zo is het he, ...

Op een gegeven moment wandel ik ergens met een vriendin van mij, nu moet ge weten, geen lelijk kind, en ze liet wel al eens iets zien ook... ;-) altijd heel uitdagend met zo nen blik van ... 8-)

Toen viel mij dat eigenlijk maar op dat alle vrouwen jaloers , en zo van "wat is`t jong slet" haar stonden aan te kijken, en dat de venten zo van hun melk waren dat ze ergens zouden op zijn gelopen...

Ik had zoiets van ... god laat mij niemand tegen komen die ik ken en die ik niet direct de situatie hier kan uitleggen.

Caligula 13 januari 2011 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5227205)
Ja zo is het he, ...

Op een gegeven moment wandel ik ergens met een vriendin van mij, nu moet ge weten, geen lelijk kind, en ze liet wel al eens iets zien ook... ;-) altijd heel uitdagend met zo nen blik van ... 8-)

Toen viel mij dat eigenlijk maar op dat alle vrouwen jaloers , en zo van "wat is`t jong slet" haar stonden aan te kijken, en dat de venten zo van hun melk waren dat ze ergens zouden op zijn gelopen...

Ik had zoiets van ... god laat mij niemand tegen komen die ik ken en die ik niet direct de situatie hier kan uitleggen.

Why? who gives a flying fuck ...

De schoofzak 13 januari 2011 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5226828)
Voil�*.

Ge haalt me de woorden uit de mond.
(maar dat is niet erg, nu kan ik want anders in mijn mond steken).

Een vrouw kleedt zich met zo'n inkijk, om bekeken te worden. Niet kijken is dan wel beledigend.

Een ding van bjoetie is a dzjoi forevver.

De bewakers deden hun werk niet.
Het camera-systeem ook niet, want anders zou het gelogd moeten worden, met 'verwittiging' dat er gekopieerd of gedownload wordt.

(edit: het opslaan van de beelden op zich, vind ik ok. Men moet deze later kunnen bekijken om eventueel dieven edm te ontmaskeren. Maar het systeem moet beveiligd zijn tegen onrechtmatig lekken.)

Herr Flick 13 januari 2011 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5227233)
Why? who gives a flying fuck ...

Ja nu zou ik dat ook zeggen, ne mens wordt wat ouder, ... ;-) Shagadilic...

Herr Flick 13 januari 2011 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5227255)
Ge haalt me de woorden uit de mond.
(maar dat is niet erg, nu kan ik want anders in mijn mond steken).

Een vrouw kleedt zich met zo'n inkijk, om bekeken te worden. Niet kijken is dan wel beledigend.

Een ding van bjoetie is a dzjoi forevver.

De bewakers deden hun werk niet.
Het camera-systeem ook niet, want anders zou het gelogd moeten worden, met 'verwittiging' dat er gekopieerd of gedownload wordt.

(edit: het opslaan van de beelden op zich, vind ik ok. Men moet deze later kunnen bekijken om eventueel dieven edm te ontmaskeren. Maar het systeem moet beveiligd zijn tegen onrechtmatig lekken.)

Bij ons is dat zo, bewakers kunnen wel een event opvragen en herbekijken maar de foto`s staan op een harde schijf waar ze niet echt aankunnen, ... niet echt want als het ene is die iet of wat begint te zoeken geraakt hij er ook aan. Maar de foto`s zijn niet aantrekkelijk, zo ne zoom als op de mediaworld camera staat er niet op. Ze staan ook in een vaste hoek, dus zolang er niemand precies in die hoek met haar borsten gaat staan shaken, is er niks op te zien.

Trixie 13 januari 2011 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5226720)

Slechte kwaliteit? Integendeel hoor. Familielid werkte in die bewuste winkel. (ong.5J geleden). Als bewakingsagent. Na zijn werk ging ik hem ophalen/opwachten, en telkens bezorgde hij mij een haarscherpe foto van mezelf. Weet je dat die mannen kunnen inzoomen, zodat de prijs-labeltjes op de rayons duidelijk leesbaar zijn? Dat terwijl ze in een aanpalende ruimte zitten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be