Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kan België vallen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149240)

Derk de Tweede 12 januari 2011 16:48

Kan België vallen ?

En dan bedoel ik niet direct door de communautaire problemen, maar doordat België Grieken en Portugal achterna dreigt te gaan.
De staatsschuld is enorm gestegen, investeerders blijven weg door het uitblijven van een betrouwbare regering, wat wel een gevolg is van de communaitaire problemen.
Kortom een scenario die me doet denken aan Griekenland.

De Juiste Gids 12 januari 2011 16:49

Allemaal de schuld van de N-VA en die verfoeilijke Vlaams-nationalisten. Dat weet u toch? Wees gerust. België zal niet vallen. Die flaminganten daarentegen... de kogel. Eén voor één.

Ratatosk 12 januari 2011 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5225316)
En dan bedoel ik niet direct door de communautaire problemen, maar doordat België Grieken en Portugal achterna dreigt te gaan.
De staatsschuld is enorm gestegen, investeerders blijven weg door het uitblijven van een betrouwbare regering, wat wel een gevolg is van de communaitaire problemen.

Nee, de situatie is totaal anders.

Het enigste probleem is dat sommige economen dom zijn en in paniek reageren. De andere economen zijn kuddebeesten.

De Juiste Gids 12 januari 2011 17:16

België gaat het moeilijker hebben dan Griekenland. Knack knalt weer raak.
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4921727492.htm

fox 12 januari 2011 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5225316)

Neen, de situatie is absoluut niet dramatisch alleen worden de speculanten wat opgejut door een aantal idioten van het Belgische establishment. Het is natuurlijk wel zo dat de situatie binnen een aantal jaar wel dramatisch zal zijn als dit land niet de broodnodige hervormingen krijgt en de hangmatpolitiek in het zuiden van het land verder wordt doorgedreven. Maar op dit moment is er eigenlijk geen enkele economische parameter die een stijging van de rente rechtvaardigd aangezien de staatschuld op zich niet de belangrijkste parameter is. Het is het tekort waar je moet naar kijken en daar doet Belgie het absoluut nog niet zo slecht.

Den Ardennees 12 januari 2011 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5225437)
Neen, de situatie is absoluut niet dramatisch alleen worden de speculanten wat opgejut door een aantal idioten van het Belgische establishment. Het is natuurlijk wel zo dat de situatie binnen een aantal jaar wel dramatisch zal zijn als dit land niet de broodnodige hervormingen krijgt en de hangmatpolitiek in het zuiden van het land verder wordt doorgedreven. Maar op dit moment is er eigenlijk geen enkele economische parameter die een stijging van de rente rechtvaardigd aangezien de staatschuld op zich niet de belangrijkste parameter is. Het is het tekort waar je moet naar kijken en daar doet Belgie het absoluut nog niet zo slecht.

akkoord, maar u weet ook dat de markten niet rationeel handelen. Op een bepaald moment in 2008 dreigden een aantal gezonde Belgische banken toch het vertrouwen te verliezen, gewoon omdat ze geen overheidswaarborg hadden (terwijl ze die hoegenaamd niet nodig hadden)

Xenophon 12 januari 2011 17:47

De totale financiele instorting komt eraan en er is niemand die er iets tegen kan doen.

Exit Belgie.

de kleine 12 januari 2011 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Juiste Gids (Bericht 5225320)
Die flaminganten daarentegen... de kogel. Eén voor één.

Hmm, lijkt me vrij racistisch te zijn. Voor eenzelfde opmerking over zionisten had ik 8 strafpunten aan mijn broek. Ik weet gelukkig wel de dingen te relativeren.

De Juiste Gids 12 januari 2011 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5225518)
De totale financiele instorting komt eraan en er is niemand die er iets tegen kan doen.

Exit Belgie.

Exit Vlaanderen.

De Juiste Gids 12 januari 2011 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kleine (Bericht 5225522)
Hmm, lijkt me vrij racistisch te zijn. Voor eenzelfde opmerking over zionisten had ik 8 strafpunten aan mijn broek. Ik weet gelukkig wel de dingen te relativeren.

Flaminganten zijn toch geen ras? Plus, ik zeg niet dat die van mij de kogel moeten krijgen. 8-)

pinarello 12 januari 2011 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Juiste Gids (Bericht 5225320)
Allemaal de schuld van de N-VA en die verfoeilijke Vlaams-nationalisten. Dat weet u toch? Wees gerust. België zal niet vallen. Die flaminganten daarentegen... de kogel. Eén voor één.

Als er geen grondige staatshervorming komt zijn de problemen niet te overzien, dus stem maar verder PS/SP/ECOLO/GROEN etc...

De Juiste Gids 12 januari 2011 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinarello (Bericht 5225534)
Als er geen grondige staatshervorming komt zijn de problemen niet te overzien, dus stem maar verder PS/SP/ECOLO/GROEN etc...

Inderdaad! :cheer:

Den Ardennees 12 januari 2011 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5225518)

Exit Belgie.

de vraag is of een financiële instorting daarom ook het einde van België betekent.

bgf324 12 januari 2011 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Juiste Gids (Bericht 5225524)
Exit Vlaanderen.

Uitrit Vlaanderen

bgf324 12 januari 2011 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Juiste Gids (Bericht 5225416)
België gaat het moeilijker hebben dan Griekenland. Knack knalt weer raak.
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4921727492.htm

Belgie haat Vlaanderen.

Een complete vernieling van België en zijn (financiële) structuur is wenselijk als we ergens willen komen.
Uit de as van België zal Vlaanderen rijzen!

De Juiste Gids 12 januari 2011 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5225583)
Uitrit Vlaanderen

Er zal van Vlaanderen niet veel overblijven als België valt.

De Juiste Gids 12 januari 2011 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5225597)
Belgie haat Vlaanderen.

Een complete vernieling van België en zijn (financiële) structuur is wenselijk als we ergens willen komen.
Uit de as van België zal Vlaanderen rijzen!

jaja... :lol: En wie gaat daar voor zorgen?

Erwinvds 12 januari 2011 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Juiste Gids (Bericht 5225599)

Hmmmm.....ik vrees dat het zo ongeveer het enige zal zijn die overblijft eigenlijk.
Vlaanderen heeft België echt niet nodig. Wallonië en Brussel daarentegen....

bgf324 12 januari 2011 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Juiste Gids (Bericht 5225633)
jaja... :lol: En wie gaat daar voor zorgen?

De Vlaming

bgf324 12 januari 2011 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Juiste Gids (Bericht 5225599)

Er zal van België niet veel overblijven.
Wallonië zal het stukje oostblok in West-Europa zijn (daar lijkt het nu al op), en Vlaanderen zal vechten en overwinnen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be