Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brussel heeft volgens publiek recht niemand nodig (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149243)

RASPOUTINE 12 januari 2011 17:00

Brussel heeft volgens publiek recht niemand nodig

Als Brussel morgen beslist van op te treden als "région �* part entière" is het afgelopen met de geldproblemen.

Net zoals Vlaanderen en Wallonië al netjes bepaalde Staatsgoederen hebben verdeeld kan Brussel dat ook .

Brusselaars moeten gewoon bewarend beslag leggen op alles wat op haar grondgebied ligt.

Als de Belgische kust vandaag de Vlaamse kust is geworden en achteraf de West-Vlaamse dan is morgen Brussel van de Brusselaars.

Alles inbegrepen.

Anders moeten de Vlamingen betalen voor de Belgische kust te krijgen of niet?

Dus gedaan met bepaalde grootschaallige verkopen (en rent back) die bepaalde Belgische regeringen vroeger hebben uitgevoerd.

Verkopen waarvan de opbrengsten nochtans kwamen van Brusselse onroerende goederen deel uitmakend van haar privaat domein en niet alleen deze… maar die naar de federale kas gingen.

Brussel langs haar kant moest altijd maar bedelen. :lol::lol:

Daar komt nu een einde aan indien de minister-president van de region Brussel en zijn regering het slim spelen.
Misschien in concertatie met een zekere Marc Uyttendaele.:lol::lol:

Ook sommigen van het openbaar domein en openbare diensten inbegrepen.

In dat verband heb ik gehoord dat nu haar voorzitter dan toch veroordeeld is er een bepaalde groepering (PC Blankenberge VZW-Henri Vandenbosch) Belgen klacht gingen indienen met burgerlijke partijstelling.

Dit om deze verkopen te laten nietig verklaren, aangezien het onroerende goederen zijn van de Natie en dat zij niet voor verjaring vatbaar zijn, kan dat.

Zij voelen zich door deze verkopen benadeeld.

Dit beloofd.:lol::lol:

Milquet : "Si une Région doit y gagner, ce sera Bruxelles"

http://www.lalibre.be//actu/bruxelle...bruxelles.html

filosoof 12 januari 2011 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 5225363)
Als Brussel morgen beslist van op te treden als "région �* part entière" is het afgelopen met de geldproblemen.

Net zoals Vlaanderen en Wallonië al netjes bepaalde Staatsgoederen hebben verdeeld kan Brussel dat ook .

Brusselaars moeten gewoon bewarend beslag leggen op alles wat op haar grondgebied ligt.

Als de Belgische kust vandaag de Vlaamse kust is geworden en achteraf de West-Vlaamse dan is morgen Brussel van de Brusselaars.

Alles inbegrepen.

Anders moeten de Vlamingen betalen voor de Belgische kust te krijgen of niet?

Dus gedaan met bepaalde grootschaallige verkopen (en rent back) die bepaalde Belgische regeringen vroeger hebben uitgevoerd.

Verkopen waarvan de opbrengsten nochtans kwamen van Brusselse onroerende goederen deel uitmakend van haar privaat domein en niet alleen deze… maar die naar de federale kas gingen.

Brussel langs haar kant moest altijd maar bedelen. :lol::lol:

Daar komt nu een einde aan indien de minister-president van de region Brussel en zijn regering het slim spelen.
Misschien in concertatie met een zekere Marc Uyttendaele.:lol::lol:

Ook sommigen van het openbaar domein en openbare diensten inbegrepen.

In dat verband heb ik gehoord dat nu haar voorzitter dan toch veroordeeld is er een bepaalde groepering (PC Blankenberge VZW-Henri Vandenbosch) Belgen klacht gingen indienen met burgerlijke partijstelling.

Dit om deze verkopen te laten nietig verklaren, aangezien het onroerende goederen zijn van de Natie en dat zij niet voor verjaring vatbaar zijn, kan dat.

Zij voelen zich door deze verkopen benadeeld.

Dit beloofd.:lol::lol:

Milquet : "Si une Région doit y gagner, ce sera Bruxelles"

http://www.lalibre.be//actu/bruxelle...bruxelles.html

:lol: Ik hoor Vlaanderen al gillen indien Brussel dat doet .

Eigenzinnig 12 januari 2011 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5225376)

Als alles wat Brussel zelf heef bekostigd mogen ze aanslagen..:lol:

Pieter B 13 januari 2011 03:03

De federale overheid heeft nog nooit gebouwen van het Brussels gewest verkocht om haar eigen kas te spijzen, alleen maar federale gebouwen, die betaald zijn met federaal geld= belastinggeld uit héél België.

daiwa 13 januari 2011 04:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5226629)
De federale overheid heeft nog nooit gebouwen van het Brussels gewest verkocht om haar eigen kas te spijzen, alleen maar federale gebouwen, die betaald zijn met federaal geld= belastinggeld uit héél België.

Inderdaad!

RASPOUTINE 13 januari 2011 15:27

Citaat:

De boodschap is aangekomen bij Maingain waarschijnlijk komt er een reactie.:lol::lol:

Zijn de werken van het triumviraat daarom misschien uitgesteld? :lol::lol:

De Juiste Gids 13 januari 2011 15:45

Ik snap eigenlijk niets van de openingspost. Wat wordt daar bedoeld? Evenmin snap ik iets van het bijgevoegde artikel. Ik versta natuurlijk wel wat er geschreven staat, maar ik zie niet over welke hervormingen Milquet het heeft. Bovendien staat er toch duidelijk "en cas de"... Dus, wat wil men nu komen vertellen?

De Juiste Gids 13 januari 2011 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 5227401)
De boodschap is aangekomen bij Maingain waarschijnlijk komt er een reactie.:lol::lol:

Zijn de werken van het triumviraat daarom misschien uitgesteld? :lol::lol:

Welke boodschap?

De Juiste Gids 13 januari 2011 15:48

Citaat:

Als Brussel wat doet?

vrijevlaming 13 januari 2011 15:54

brussel mag doen wat het wil. Maar niet komen bleiten als we ze beginnen uit te roken. ze hebben namelijk niets: geen elektriciteit, geen waterzuivering, geen industrie, na dit amper nog pendelaars, geen luchthaven etc etc
Alleen straten vol daklozen en asielzoekers.

Veel succes, Brussel, op jullie eentje :lol:

bgf324 13 januari 2011 16:35

Dan hebben ze ook geen 500 miljoen nodig...

roger verhiest 13 januari 2011 16:55

Inderdaad indien we België splitsen moet er over de "federale bezittingen" onderhandeld worden zoals er in de periode 1830-1839 onderhandelingen gevoerd werden tussen het Koninkrijk Nederland en het Koninkrijk der belgen.

Kunnen we ons een periode van ten minste 1 jaar onderhandelingen veroorloven?
Om wat te bereiken eigenlijk ?

De 2 bestaande democratieën eindelijk afzonderlijk hun weg laten gaan ? Ook binnen =Vlaanderen zijn er afzonderlijke democratieën : de steden worden er "Links" bestuurd
en het platteland "rechts" : zouden we niet beter eventjes "splitsen" ?

Andere landen met "regionale verschillen" qua stemgedrag zouden wel gek zijn om zulke fratsen uit te halen, in dit heerlijke land kan men zulke onzin met een uitgestreken gezicht verkondigen !

Jozef Ostyn 13 januari 2011 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5227612)
Inderdaad indien we België splitsen moet er over de "federale bezittingen" onderhandeld worden zoals er in de periode 1830-1839 onderhandelingen gevoerd werden tussen het Koninkrijk Nederland en het Koninkrijk der belgen.

De 2 bestaande democratieën eindelijk afzonderlijk hun weg laten gaan ? Ook binnen =Vlaanderen zijn er afzonderlijke democratieën : de steden worden er "Links" bestuurd

Andere landen met "regionale verschillen" qua stemgedrag zouden wel gek zijn om zulke fratsen uit te halen, in dit heerlijke land kan men zulke onzin met een uitgestreken gezicht verkondigen !

Inderdaad, allemaal "gekken" die esten, Letten, litouwers, Tsjechen, slovaken, Slovenen, Kroaten, Kosovaren, Montenegrijen, Macedoniërs, Moldaven, Oekrainers, Oost-Timorezen, Zuid-Sudanezen, Eritreërs, Somalilanders, ...

captain jack 13 januari 2011 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 5227621)
Inderdaad, allemaal "gekken" die esten, Letten, litouwers, Tsjechen, slovaken, Slovenen, Kroaten, Kosovaren, Montenegrijen, Macedoniërs, Moldaven, Oekrainers, Oost-Timorezen, Zuid-Sudanezen, Eritreërs, Somalilanders, ...

Staatkundige verbrokkeling kan moeilijk als positief beschouwd worden voor de internationale orde. Enfin, of er nu 200 of 250 staten zijn, zal niet uitmaken. Maar als ge naar een duizendtal natiestaten zou gaan, wordt het echt moeilijk om op wereldvlak nog iets te bereiken.

Jozef Ostyn 13 januari 2011 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door captain jack (Bericht 5227651)
Staatkundige verbrokkeling kan moeilijk als positief beschouwd worden voor de internationale orde. Enfin, of er nu 200 of 250 staten zijn, zal niet uitmaken. Maar als ge naar een duizendtal natiestaten zou gaan, wordt het echt moeilijk om op wereldvlak nog iets te bereiken.

Zonder het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren hoeft die internationale orde niet hoor.

Pieter B 13 januari 2011 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5227612)

Het regionale stemgedrag is niet het probleem. Het probleem is dat men niet aanvaard dat stemmen uit de ene regio evenveel waard zijn als uit de andere

captain jack 13 januari 2011 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 5227657)
Zonder het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren hoeft die internationale orde niet hoor.

Inderdaad, ge zegt het, het is een 'recht'. Geen plicht gelukkig.
Ik ontken dat recht dan ook niet. Ik vind gewoon dat het gebruik ervan tot de mate van het absoluut noodzakelijke dient beperkt te worden.

Jozef Ostyn 13 januari 2011 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door captain jack (Bericht 5227661)
Inderdaad, ge zegt het, het is een 'recht'. Geen plicht gelukkig.
Ik ontken dat recht dan ook niet. Ik vind gewoon dat het gebruik ervan tot de mate van het absoluut noodzakelijke dient beperkt te worden.

Ongeveer alle landen die ik heb opgesomd waren er beter aan toe na afsplitsing.

filosoof 13 januari 2011 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Juiste Gids (Bericht 5227442)
Als Brussel wat doet?

Dit

captain jack 13 januari 2011 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 5227665)
Ongeveer alle landen die ik heb opgesomd waren er beter aan toe na afsplitsing.

Ik vermoed dat u op de volgende zin reageerde:
Citaat:

Uw lijst met landen impliceert dat het in heel wat gevallen wel noodzakelijk kan zijn. Tot daar ben ik ermee akkoord, maar ik wou u er enkel op wijzen dat die redenering niet doorgetrokken hoeft te worden naar alle regionale verschillen (ingeval u dat van plan was).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be